ER6-tråden

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Karhu skrev:
2282264 ohh måste ha en nästa sommar va kostar en sån pärla ny :Bugar
Fast just nu är det semester-rea, i alla fall i Örebro. Man kanske skulle köpa sig en till...? Och sätta offroad-däck på den? Eller.... Äh!

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Slip on.

Neutral skrev:
2282401 Ett slipon köper man för ljudet och utseendets skull. Prestandamässigt ger nog viktminskningen mer än den eventuella motoreffektökningen.

Ok, då vet jag det och får väl dra en liten funderare på hur jag ska gå tillväga.
Tack för svaret.

//

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
The Real Mattis skrev:
2283759 Ok, då vet jag det och får väl dra en liten funderare på hur jag ska gå tillväga.
Tack för svaret.

//
Själv tycker jag det är rätt gott ljud ur den lilla så lite mer av den varan skulle inte skada.

Är det någon som har några priser på de slipon ni köpt? Leovince, G&G m fl.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Neutral skrev:
2283994 Själv tycker jag det är rätt gott ljud ur den lilla så lite mer av den varan skulle inte skada.

Leovince rostfritt är billigt, 2500 eller så, Laser är sjukt dyrt, 7000 eller mer.

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Vässad Fazer 1000
Amenshit! skrev:
2283520 Fast just nu är det semester-rea, i alla fall i Örebro. Man kanske skulle köpa sig en till...? Och sätta offroad-däck på den? Eller.... Äh!

Vad heter butiken i Örebro?

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Urbo skrev:
2284357 Vad heter butiken i Örebro?
Motorbikes i Sverige AB Radiatorvägen 2 70227 Örebro tel: 019-555 56 66

"kawasakisyndrom"

Sammanfattningsvis är sjukdomen ganska ny, den har varit känd sedan 60-talet, upptäckt av en läkare i Japan som heter, just det - Kawasaki. Den karaktäriseras av bl.a långdragen feber, svullna lymfkörtlar, hudförändringar (ytliga blödningar), rodnad av ögonvitorna, utslag i munnen, fjällning av huden på tex fingrarna, "smultrontunga" och ett antal andra karaktäristiska förändringar som så småningom leder till diagnosen. Det finns inga prover som är typiska, eller annat som ger säker vägledning. Det enda sättet att ställa diagnosen är att patienten har ett antal av de fynd jag beskrev ovan. För diagnos krävs att ett visst antal fynd skall finnas där. Det finns i dag behandlingsalternativ som är mer eller mindre bra, bl.a gammaglobulin. Att det tog ett antal penicillinkurer och doktorer för att komma fram till diagnosen är inte så konstigt. Oftast ser det först ut som en vanlig virusinfektion, sedan som halsfluss och kanske körtelfeber. Så småningom inser man att dessa diagnoser är fel då behandling mot halsfluss inte hjälper eller prover som skall visa på körtelfeber inte ger rätta svaret.

Haha! Inte finns det sjukdomar som heter Honda eller Yamaha, eller hur???

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Neutral skrev:
2283994 Själv tycker jag det är rätt gott ljud ur den lilla så lite mer av den varan skulle inte skada.

Tja, klart att det där mä goa ljud alltid inspirerar så jag bör nog lyssna live på en ER6:a med ett slip on på....

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
beslutsångest

HJÄLP!!

vilken är bäst tror ni av Kawasaki ER6n och Yamaha FZ6n?

jag vet att ni kommer vara ganska partiska på ER6n men fråga måste man..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
agazza skrev:
2284918 HJÄLP!!

Jag valde mellan just de två. Yamahan är lite mer sporthoj med sitt R6-arv men ER6:an är otroligt kul att köra trots sin billiga konstruktion. Jag har varit två gånger på bana med min och den är roligare där än ZX-6RR:en. Gillar inte att de till i år (eller i fjol?) svärtat ner FZ6:ans ram och motor, ser dystert ut tycker jag, de tidigare med alufinish var snyggare tycker jag men det är ju en smaksak.

Till slut föll det på att ER6:an har suverän driftkostnad, billigast i både inköp och försäkring. Jag betalar 988:- per år för halvförsäkring. :)

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Hanks skrev:
2279652 de e bara å träna, e inte så duktig själv än, men de e skitkul :) jag ligger på 2:an på typ 4000varv tror ja å så drar ja på lite samtidit som ja slirkopplar snabbt.

Så du kör olagligt? Du får väl inte köra full effekt?.

Gustav1 skrev:
2284002 Leovince rostfritt är billigt, 2500 eller så, Laser är sjukt dyrt, 7000 eller mer.

Vart hittar du ett leovince till er-6an för 2500?

Urbo

Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Vässad Fazer 1000
agazza skrev:
2284918 HJÄLP!!

Jag funderade också mellan dessa två, men jag har kapitulerat mot försäkringsbolagen. Det blir ingen Yamaha. Den kostar mig 10 000kr i helförsäkring, och Kawan bara 5000... en viss skillnad...

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
pont4n skrev:
2285085 Så du kör olagligt? Du får väl inte köra full effekt?.

Vart hittar du ett leovince till er-6an för 2500?

Hos Stibix.se köpte jag mitt. 2850 fick jag ge. det är billigaste. Snackade med en annan handlare, som sa att det inte gick att pruta under 2800 pga så små marginaler. Ordinarepriset är 3550 för ett leovincie i aluminium.

Mitt åker på idag och sen bär det av till power meet. :yoparty

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
Urbo skrev:
2285404 Jag funderade också mellan dessa två, men jag har kapitulerat mot försäkringsbolagen. Det blir ingen Yamaha. Den kostar mig 10 000kr i helförsäkring, och Kawan bara 5000... en viss skillnad...

10.000 och 5000? det lät högt tycker jag många andra betalar ju bara runt 1000 - 2000 för sina kawor eller har jag missförstått dom?

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
agazza skrev:
2286355 10.000 och 5000? det lät högt tycker jag många andra betalar ju bara runt 1000 - 2000 för sina kawor eller har jag missförstått dom?

Beror kanske på vart man bor med..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
agazza skrev:
2286355 10.000 och 5000? det lät högt tycker jag många andra betalar ju bara runt 1000 - 2000 för sina kawor eller har jag missförstått dom?

Det beror på var du bor och hur gammal du är.

Urbo

Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Vässad Fazer 1000
Gamebox skrev:
2286430 Det beror på var du bor och hur gammal du är.

Och även hur länge man haft kortet. Jag är 23, haft körkort sen 2004 och bor i en småstad <15000 pers... Jag tycker 5 papp är billigt för en helförsäkring, om man jämför vad jag får ge för andra cyklar. Jag hade förresten fel, en FZ6 skulle kosta mig 12000kr...

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Urbo skrev:
2286465 Och även hur länge man haft kortet. Jag är 23, haft körkort sen 2004 och bor i en småstad <15000 pers... Jag tycker 5 papp är billigt för en helförsäkring, om man jämför vad jag får ge för andra cyklar. Jag hade förresten fel, en FZ6 skulle kosta mig 12000kr...
Vagnskadegaranti från Kawa Sverige också, första året, glöm inte det! Bara halv först, alltså! Kawasaki-:tomten

Hanks

hellre snabb än snygg
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
525
hej hej

undrar om de finns nån som bytt styre på sin er-6:a ? funderar själv på att byta till ett lite bredare.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...