ER6-tråden

High Tower

<- Nybörjare
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 950SM
Hade tänkt införskaffa mig en er-6n om det är så att hojen passar storleksmässigt.

Ska åka och kolla på en i dagarna och tänkte höra om någon har något de tycker man ska rycka o slita lite extra i för att se att det är som det ska med hojen? Det är den tidiga av modellerna.

Står säkert någonstans här i tråden om kända fel men jag är för lat för att läsa alla 410 sidor. Sökfunktionen gav inte heller något...

Tacksam för svar.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Vad jag vet så har er6an inga "kända" fel.
Motorn är i princip skottsäker så där behöver du nog inte oroa dig.
Kontrollera allt som du skulle gjort på vilken annan mc som helst , dvs bromsar , motor , fjädring osv.


Förresten ingen här som är intresserad av en sprillans ny gopro hd hero kamera? Ny i förpackning.
2800 kr vill jag har för den :)
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Vibrationer? Inget jag märkt av...:confused: Hur märker du det?

Har iofs en er6n, men jag känner tydliga vibrationer. Känns mer på höger sida vilket gör att vid >4000 rpm blir det ganska suddigt i höger backspegel. Tänker på det ibland, men inget jag irriterar mig på. Upplever att mycket av vibrationerna är pga att blåset sitter så centralt. Min flickvän har en sv650 -99(även v-twin) och den vibrerar inte alls på samma sätt.

Tänker rensa baken nu i vinter, någon som har monterat denna: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14958
Problem? Något man bör tänka på?
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Nu kör jag ju 2009 och där har de lyckats få bort alla elaka vibrationer.
Jag känner knappt några vibrationer alls när ja kör förutom om man har för låg fart och för hög växel :tungan
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Tänker rensa baken nu i vinter, någon som har monterat denna: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14958
Problem? Något man bör tänka på?

Shit, den där var ju jävligt snygg faktiskt. Kanske något man ska satsa på till egna hojen. Undra om det är vanligt att man får böter för avsaknad av reflex, någon som råkat ut för detta?

Tänkte dock bygga en själv, har gjort detta förut fast till en annan hojsort. Blir lite sämre finish, men det kan jag ta för 20kr istället för 620kr.
Något att tänka på är att kontrollera skruvarna efter någon mil, har verit med om att man sumpat en blinkers och skruvar till regskylten då dessa kan ha en jääävla förmåga att få sakerna att vibrera. :)
 
Last edited:

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Har iofs en er6n, men jag känner tydliga vibrationer. Känns mer på höger sida vilket gör att vid >4000 rpm blir det ganska suddigt i höger backspegel. Tänker på det ibland, men inget jag irriterar mig på. Upplever att mycket av vibrationerna är pga att blåset sitter så centralt. Min flickvän har en sv650 -99(även v-twin) och den vibrerar inte alls på samma sätt.

Tänker rensa baken nu i vinter, någon som har monterat denna: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14958
Problem? Något man bör tänka på?

Hade också en -n innan, en 06a, så samma modell som din och där hade jag både vibrationer i fotpinnar och backspeglarna (särskilt höger). Men på min -09 har jag inte märkt av något sånt förrutom en aning i backspeglarna vid högre farter... Men frågan var ju om vibrationer i kåpan på -f... Hmm... det har jag inte lagt märke till...
 

Patrik_GBG

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
göteborg
Hoj
2006, kawasaki ER6N
Hej, ny på forumet, ny på hoj.
Efter läst från sidan 200 och framåt så har jag nu köpt en gul 06a.
Är 30 bast och under 2011 blir det kort.
Tack för trevligt forum och trevlig helg önskar Patrik från götet.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Svart är också en fin färg :).

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Den kan säkert vara grön också.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Tog lite bilder på tjejens ER6 idag. Sista tvätten innan långa tråkiga vintern :död

Rizoma handtag och styrändar, LSL styre, ermax undertail och ermax cutz.
:tummenupp Snyggt!
Frågan lyder: Vart har du/ni hittat brickorna att sätta för passagerarhandtagen??:va
Har letat som en galning efter dem
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Snygga bilder måste jag säga, undrar också vart du fått tag i brickorna för passargeraehandtagen.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 

Patrik_GBG

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
göteborg
Hoj
2006, kawasaki ER6N
tack alla.
I vinter blir det plugga teori, fixa till styrändar som saknas till cross-styret (ser ut som biltemas) som redan satt på, fixa snyggare backspeglar som man kan se bakåt i samt fixa fälgstripes.
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top