ER6-tråden

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Har, som tydligen en hel del, två identiska nycklar. Köpte min helt ny...

Har du hört med Kawasaki eller nån återförsäljare om detta?

Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Det är bara fälla ner ska knappt vara något motstånd. När jag går ner i tvättstugan så kan jag göra en film åt dig när jag fäller ner mina så ser du hur man gör :p.

ja dom gick att fälla ner inan ..men nån spärr måste gåt in nu är dom fast i upp läge ser ut som det är nån sorts spärr för att låsa dom har inte listat ut hur man gör
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty

Vilket försäkringsbolag var det som hade sådan stenkoll?
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty



Det stämmer inte helt då jag har en Kawa och fick en rödfärgad huvudnyckel som innehåller koderna till immobilizern utöver de 2 svarta. Fick för mig att ER6ans modell -07 hade detta också men då hade jag fel! Sorry! :)

Så ingen huvudnyckel gäller dock inte alla Kawahojar.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)

Någon mer som provat detta? Får pröva det imorgon själv och återkomma med resultat :yoparty
 

Engineer1980

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Torsby
Hoj
Kawasaki ER6-N Svart -09
Tanklock...

Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet



Inkluderar "allt" 5-56 alt. låssprej?
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet

en annan hade samma problem för ett tag sedan. Bläddra tillbaka 10 sidor eller något liknande och se hur h*n löste det.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jag har haft problemet med kärvande tanklock.
Lösningen för mig var att fullkomligt dränka låset i 5-56 och låsspray.
Sen får man "jucka" med nyckeln för att pressa in oljan i låscylinder osv.

Att skruva bort "ramen" löser tyvärr inte problemet.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
maxima-chain-wax-lubricant.jpeg


Detta kedjevax har jag kört med på både vägreggad fyrhjuling och hoj - fungerar grymt bra! Dessutom luktar det så jääkla gott när kedjan blir varm :D


(Maxima Chain Wax)
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Nu drar det ihop sig för norgeresan. Hojen nytvättad idag, vaxning och packning i morgon. Avfärd söndag eller måndag. 1 vecka på härliga vägar!!! Någon annan som skall till vårt härliga grannland?
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)
jag har testat med Shell 99 oktan och vanlig 98 och samma sak, den hackar mellan 3-4k rpm
 

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet

Verkar vara ett problem på ER6:an tyvärr!... Råkade ut för precis samma sak i början av sommarn! Låset var helt stumt, rördes inte en enda mm när jag försökte vrida på nyckeln

Provade med låsolja 5-56 och dränkte in hela låset och provade flera ggr fram och tillbaka med nyckeln men ville inte vrida sönder nyckeln.

Lösningen var att jag tog en bred spårmejsel som precis gick in i toppen av låset (utan något våld) och vred sen till låset rörde sig nån mm, sen funkade det att använda nyckeln igen.

Insexskruvarna gör ej så att tanklocket går att plocka lös när locket är låst! men skruva loss locket och smörj ordentligt när du väl fått upp det

Nu drar det ihop sig för norgeresan. Hojen nytvättad idag, vaxning och packning i morgon. Avfärd söndag eller måndag. 1 vecka på härliga vägar!!! Någon annan som skall till vårt härliga grannland?

Blev en sväng till Lofoten för mig tidigare i sommar! Blev runt 200mil och tog nästan en vecka

Underbara vägar och våra hojar funkar riktigt bra där.
 

Bifogat

  • IMG_0068.jpg
    IMG_0068.jpg
    240.3 KB · Visningar: 79
Last edited:

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Ingen som har ett sjysst slipon att sälja till er6? vill inte köpa ett sprillans nytt då jag förmodligen kommer byta upp mig när som helst.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top