ER6-tråden

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Kan det vara ett smutsigt filter som gör att jag får så hög förbrukning eller vad kan det vara? Den är servar enligt boken. Ny olja.

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Slänger ut en förfrågan i denna tråd då det är sveriges mest sålda hoj.
Någon som har ett slipon liggandes till en er-6a 06 - 09 typ.
Har en versys som den skall monteras på.

PM:a om du har nåt

Mvh Ola

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Någon som drar upp sin ER6 på bakhjulet på 2an? 1an är ju inget problem men 2an tkr ja e rätt slö o få upp den på...

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Min versys -08 drar jag upp på 2:an utan koppling iaf, 3:an med lite hjälp av ryck/sätta sig.
Bara te å öva :tummenupp

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Har en uppsättning svarta och helt nya bakre sidokåpor samt den lilla mellandelen bak. Passar alltså 06-08 till både N och F.
Skicka PM vid intresse.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag tänkte koppla upp pp 2an. Vad har du för hastighet ungefär när du gasar upp den?

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Jag tänkte koppla upp pp 2an. Vad har du för hastighet ungefär när du gasar upp den?

Svårt att säga, kollar inte på hastigheten när jag gasar upp den. Du få hitta effektpeaken på 2:an, runt 6000+ varv typ. släpp gasen så han dämpar, vid max nerdämpning drar du full rulle. :tummenupp

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Hoj
.

Jäklar! Tyckte min hoj var låg när jag köpte den (begagnad av en kortare tjej). Har kvar sänkningssats + en lägre sadel som kan tänkas säljas om någon är intresserad, sänkningssatsen passar förmodligen till alla årsmodeller (tror jag, kan kollas upp vid intresse) medan sadeln passar 2009-2011! Är själv intresserad av Slipon till 2009-2011 modellen :)

Lägre hoj kan underlätta (körkortet) vid krypkörningen om man är kortare:
http://www.svmc.se/smc/nyheter/mc-forarnas-syn-pa-mc-prov-och-utbildning/

Ni som har slipon på er ER6, hur mycket betalade ni och vart köpte ni det? Stor skillnad på ljudet? Visst slipper man den stora och fula katalysatorn?

Okända märken, någon som vet något kring dessa?

slipon 1

slipon 2

Mest sugen på slipon 1, passar min er-6f 2011 (står det i annonsen). Någon som känner igen märket? Är det bara skit? Vill helst få bort den stora extremt fula katalysatorn, få ett maffigare ljud (inte nödvändigtvis mycket högre) men samtidigt bli godkänd på alla SMC kurser och liknande utan problem.

Tacksam för synpunkter och all hjälp!

Last edited:

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
KTM RC8R 2009
Hm, nu när man haft sin ER6:a ett tag hade det varit kul att pimpa den lite. Primärt med något roligt slip-on kanske, men jag tänker också rent visuellt. Hittade lite dekalset och så på eBay, men de passade bara de nyare versionerna, inte min 2008. :( Någon som har tips eller idéer?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring