ER6-tråden

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Ute efter en sådan, men den du säljer verkar bara passa på 2005-2011. Eller har du mot all förmodan råkat länka fel och den du säljer passar min 2016... *hoppas*

Den har suttit på en 09:a så tror tyvärr inte att det passar? Vart köpte du växelindikatorn föresten? :tummenupp
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Hej, hör ett svagt tjutande under tanken på min er6n. Det hörs enbart när motorn är igång. Är detta något som jag bör oroa mig över?:va Är det nån som har haft samma problem?
Tacksam för hjälp
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Hej, hör ett svagt tjutande under tanken på min er6n. Det hörs enbart när motorn är igång. Är detta något som jag bör oroa mig över?:va Är det nån som har haft samma problem?
Tacksam för hjälp
Låter det hela tiden när motorn är igång eller bara iblanda? Är du säker på att du bara får det när den är igång??

Jag fär ett tjut ibland från tanken, när det blir undertryck i tanken och fukt i vemtilationshålet(gissar jag) sljtar iallafall när jag öppnar tanken, blir ett pys och slutar.
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Aa, nästan hundra på att det enbart är när den är igång får testa att öppna tanken en gång. Vad menar du med ventilationshålet?
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Ja det sitter ett hål i locket som ska släppa igenom lite luft för att det inte ska bli undertryck i tanken, annars får inte motorn något bränsle.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Ja det sitter ett hål i locket som ska släppa igenom lite luft för att det inte ska bli undertryck i tanken, annars får inte motorn något bränsle.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Testade att öppna tanklocket men det ger sig inte. :huvet
 

ronon

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
GÄVLE
Hoj
2016, KTM 1190 Adveture
Hej!
Klurar på att byta system till något med lite mer ljud i, exempelvis ett helsystem fr Arrow eller liknande och har 2 frågor:
1. Är det någon som har erfarenhet av att få hojen genom besiktningen med ett annat system helsystem eller slipon? Vilka finns det db-dödar att slänga i till besiktningen och går den igenom med detta?
2. Visst har inte er6 delat system, dvs om man bara ska slänga på en slipon, måste man då kapa orginalsystemet?

Vidare, tips på schyst svart ljuddämpare/slipon alternativ mottagas gärna. Hojen är vit så det vore snyggt med mer svarta detaljer. :tummenupp
 

Devavi

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er6-n -13
Hej!
Har tänkt köpa min första hoj nu, efter mycket luskande på modeller så har jag fastnat stenhårt för er6-n.

Jag har fastnat speciellt för modellen efter -12, men dom verkar ligga lite för högt i pris mot vad jag har tänkt att lägga på min första, har tänkt mig runt 40.000

Darför tänkte jag höra med er, som har lite koll om det är fel tid att kolla efter båge just nu, kommer priset sänkas i höst/vinter på dom?

Tacksam för svar :)
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej!
Klurar på att byta system till något med lite mer ljud i, exempelvis ett helsystem fr Arrow eller liknande och har 2 frågor:
1. Är det någon som har erfarenhet av att få hojen genom besiktningen med ett annat system helsystem eller slipon? Vilka finns det db-dödar att slänga i till besiktningen och går den igenom med detta?
2. Visst har inte er6 delat system, dvs om man bara ska slänga på en slipon, måste man då kapa orginalsystemet?

Vidare, tips på schyst svart ljuddämpare/slipon alternativ mottagas gärna. Hojen är vit så det vore snyggt med mer svarta detaljer. :tummenupp

Det är helsystem som gäller!

Jag skulle nog inte kapa, utifall att man kan behöva det till en framtida besiktning som du säger. Kostar inte många kronor mer att köpa helsystem som slipon tycker jag.
DB-killers finns det en hel del olika. Beror helt på vilket slutrör du har för vilken DB-killer du måste köpa...
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej!
Har tänkt köpa min första hoj nu, efter mycket luskande på modeller så har jag fastnat stenhårt för er6-n.

Jag har fastnat speciellt för modellen efter -12, men dom verkar ligga lite för högt i pris mot vad jag har tänkt att lägga på min första, har tänkt mig runt 40.000

Darför tänkte jag höra med er, som har lite koll om det är fel tid att kolla efter båge just nu, kommer priset sänkas i höst/vinter på dom?

Tacksam för svar :)

Hittade 2-3st ER6N från -12 eller nyare när jag kikade väldigt fort på blocket nu nyss som gick för ca 43 000 allihopa! (Jag kikade i hela sverige nu). Bara för dej att kika vidare. Går juh alltid att pruta ner dem någon tusenlapp också.

Eller så avvaktar du framåt höstkanten/sensommaren innan du slåt till då det troligtvis kommer komma ut fler hojar på nätet samt lite billigare.
 
Last edited:

Devavi

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er6-n -13
Hittade 2-3st ER6N från -12 eller nyare när jag kikade väldigt fort på blocket nu nyss som gick för ca 43 000 allihopa! (Jag kikade i hela sverige nu). Bara för dej att kika vidare. Går juh alltid att pruta ner dem någon tusenlapp också.

Eller så avvaktar du framåt höstkanten/sensommaren innan du slåt till då det troligtvis kommer komma ut fler hojar på nätet samt lite billigare.

Aa har sett dom, en gul som är ute nu men den har gått 2375mil, känns sådär att börja med en båge som ska in på service om 25mil (2400mil servicen är rätt saftig om jag förstått det rätt?)
Sen är det en vit som verkar ha använts i en körskola, brukar vara rätt trasig koppling på såna hojar va?
Inte så roligt om dom blivit nerlagda allt för mycket heller :)

Det verkar lovande dock att det finns ett par stycken på blocket nu i det här fina vädret för runt 40' :tummenupp

Får helt enkelt ha lite is i magen tills vidare, dom här hojarna verkar komma ut titt som tätt

Är det någon som är i säljartankar så är jag intresserad, alla färger är välkomna :kär
 

Emil_hstd

Ny medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki er6n -14
Hej!
Klurar på att byta system till något med lite mer ljud i, exempelvis ett helsystem fr Arrow eller liknande och har 2 frågor:
1. Är det någon som har erfarenhet av att få hojen genom besiktningen med ett annat system helsystem eller slipon? Vilka finns det db-dödar att slänga i till besiktningen och går den igenom med detta?
2. Visst har inte er6 delat system, dvs om man bara ska slänga på en slipon, måste man då kapa orginalsystemet?

Vidare, tips på schyst svart ljuddämpare/slipon alternativ mottagas gärna. Hojen är vit så det vore snyggt med mer svarta detaljer. :tummenupp

Jag har ett helsystem från Arrow på min er6n 2014. Ger ett riktigt härligt ljud utan db-killern i. Följer även med en db-killer att slänga i när det är dags för besiktning eller om du har känsliga öron :yoparty
Men som sagt...loud pipes saves lives :rock
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
monterat mivv suono helsystem nu och provkört utan db killer i och satan i gatan vad det låter! går inte att höra på ljudklipp man lyssnat på vilket jäkla bröl det blir! liten fråga, det följde med en slags konad "förminskning" som ska sitta i kollektorn och benäms som db killer i bruksanvisningen och sen följer det med 2 stycken olika db killers som man sätter i slutet på röret. jag monterade mitt rakt av utan någon av dem 3 är det korrekt eller måste förminskningen sitta där av någon anledning?
b0ef5f11bad345654afe225361d0c922.jpg
ad32d090cace370d3464d5db616cf552.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Slangklämman, vad gav du för det och var köpte du det?
Är själv i valet och kvalet om jag ska slänga på ett eller sälja hojen.
Orginal är ingen höjdare, låter ju som en moped.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Slangklämman, vad gav du för det och var köpte du det?
Är själv i valet och kvalet om jag ska slänga på ett eller sälja hojen.
Orginal är ingen höjdare, låter ju som en moped.

kan säga att det blir en helt annan hoj! beställde från xlmoto.se tog ca 3 veckor att få hem det då dem byggs på beställning kostade 5800 lätt värt det
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Nice det var inte så farligt!
Sen tillkommer PC och mappning eller funkar det utan?
Justja, jag har ju en 30% rabattcheck sen strulet dom hade med lagerflytten. :)
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top