ER6-tråden

Devavi

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er6-n -13
ska köpa min första båge i helgen (er6n)
tänkte höra vad ni rekomenderar för kläder, är det skinn som gäller rakt igenom eller hur bra funkar goretex kläder?

edit: höga/låga stövlar?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Nice det var inte så farligt!
Sen tillkommer PC och mappning eller funkar det utan?
Justja, jag har ju en 30% rabattcheck sen strulet dom hade med lagerflytten. :)

Jag har en GPR GPE Poppy köpt från sliponbutiken. Jag har ingen pc och har inte mappat.
Det går bra ändå. =)
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
ska köpa min första båge i helgen (er6n)
tänkte höra vad ni rekomenderar för kläder, är det skinn som gäller rakt igenom eller hur bra funkar goretex kläder?

edit: höga/låga stövlar?

Jag kör goretex. Mycket skönare och smidigare att ha. Dock inte lika säkert den dagen man väl skulle drutta omkull. Men jag anser att de är tillräckligt bra med skydd.
Kör höga stövlar.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Mina speglar börjar se lite ledsna ut. Det är inte standardspegeln för en 2008 ER6 utan lite mer avlånga. Här någon idéer om vad som kan passa? Oxford diamond som de har på xlmoto ser skumma ut, men det kan vara för att spegeln är vriden ett halvt varv fel på bilderna.

/R
 

Drollish

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki er6n- 13
Hej, har precis fått hem bågen i helgen. Allt är helt original så att byta system var de ju ingen tvek om.
Var lite skeptisk till Ebay, då jag aldrig beställt något, men priserna på sliponbutiken osv. var rätt saftiga.

http://www.ebay.co.uk/itm/MIVV-FULL...BLACK-CC-KAWASAKI-ER-6N-2013-13-/172219193068

1. Är man tvungen till att mappa hojen vid annat system? (Okunning förare)
2. Ska strypa hojen till 35kw med trottelstopp, är det endast auktoriserad verkstad som får montera strypningen eller kan man lösa det själv? :confused:
 
Last edited:

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej, har precis fått hem bågen i helgen. Allt är helt original så att byta system var de ju ingen tvek om.
Var lite skeptisk till Ebay, då jag aldrig beställt något, men priserna på sliponbutiken osv. var rätt saftiga.

http://www.ebay.co.uk/itm/MIVV-FULL...BLACK-CC-KAWASAKI-ER-6N-2013-13-/172219193068

1. Är man tvungen till att mappa hojen vid annat system? (Okunning förare)
2. Ska strypa hojen till 35kw med trottelstopp, är det endast auktoriserad verkstad som får montera strypningen eller kan man lösa det själv? :confused:

Skulle du läst typ 5 inlägg upp så får du svar på din första fråga......
Och läser du typ 3 inlägg över det så ser du en annan kille som köpt precis det avgassystem.
 

Vertice

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
Umeå
Hoj
-16 Kawa ER6N, -06 BMW K1200GT
Hej
Har köpt en sänkt ER6-N -15 till flickvännen. Men, jag hittar inga sänkta sadlar förutom till årsmodell 09-11. Hon behöver få lite bättre kontakt med marken med foten. :kär

Finns det att köpa numera sänkt sadel som gärna får vara smalare som de som fanns tidigare?
Har googlat men hittar inget.

Tips?
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Har alltid varit kass på att sälja grejer.
Ska sälja min er6a, vad är ok pris?
540 mil, 2014, kanonskick.
Vill få den såld men samtidigt inte bli rånad.
 

Devavi

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er6-n -13
Har alltid varit kass på att sälja grejer.
Ska sälja min er6a, vad är ok pris?
540 mil, 2014, kanonskick.
Vill få den såld men samtidigt inte bli rånad.

köpte min er6a för 2veckor sen, det var en grön er6-n -13, 680mil, precis gjort 600mils servicen, nytt bakdäck, fick ge 40.000
för mig kändes det priset rimligt, tror han blev nöjd också med tanke på att han släppte den för det priset
inte exakt samma båge men kanske en riktlinje för dig? kan tilläga att den var ute för 45.000 på blocket

din har gått 540mil vilket betyder att det snart är service på den, vilket kan vara minus när man läser annonsen, så är det för mig iaf
har iofs ingen aning vad den servicen kostar, kanske är en struntsumma men du förstår nog vad jag menar :)
lycka till
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag köpte tillsammans med min flickvän en ER6N - 16 som vi har tänkt att köra tillsammans under tiden som hon tar sitt körkort.

Hur upplever ni hojen, tror ni att jag som kört lite större maskiner också kan ha roligt på den? Har bland annat haft Z800, KTM SMC-R och Street Triple som tidigare hojar.

Har kört ER6an tidigare, dock en äldre modell, som jag upplevde riktigt trevlig.
Är den nya varianten tamare än de från t.ex. 2006?
 
Last edited:

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jag köpte tillsammans med min flickvän en ER6N - 16 som vi har tänkt att köra tillsammans under tiden som hon tar sitt körkort.

Hur upplever ni hojen, tror ni att jag som kört lite större maskiner också kan ha roligt på den? Har bland annat haft Z800, KTM SMC-R och Street Triple som tidigare hojar.

Har kört ER6an tidigare, dock en äldre modell, som jag upplevde riktigt trevlig.
Är den nya varianten tamare än de från t.ex. 2006?

Vet inte om detta hjälper i din fundering?
Jag har tidigare haft en Intruder 1400 och en SV1000S som båda hade sin charm. En custom skulle jag kunna tänka mig att ha igen. Min rygg pallade inte sittställningen på SV1000, ännu värre vid skjutsning, och jag använde väldigt sällan det pulver den erbjöd. Så jag köpte mig en ER6:a och den sitter jag riktigt bra på, trots min längd (189 cm), funkar bra att skjutsa med också, och här blir det mer att jag använder hela registret som erbjuds oftare.
Den passar utmärkt för mig och jag helförsäkrar den för en spottstyver :tummenupp. Hittade lite prestanda tidigare i denna tråd:

Fredriksson skrev:
"1/4 mile 12.06 sec @ 108.79 mph (175.08 km/h)
0-60 mph 3.84 sec
0-100 mph 10.95 sec
Roll-On, 60-80 mph 3.58 sec
Roll-On, 80-100 mph 4.68 sec

0-60 är ju 0-100 för oss i kmh så det finns allt en hel del krut i den... Köp om det är din förstahoj man får enormt mycket körglädje för den lilla peng man lägger ner"


Och visst kan man ha skoj på en ER6:a: https://www.youtube.com/watch?v=BNLzqyY80sk
 
Last edited:

dvhdvh

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki, GSX-S1000 2016
Är det någon som har en sänkningssats och/eller låg sadel till en ER6N 09-11 som ni vill sälja?
 

Drollish

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki er6n- 13
Hej, har en fråga som jag nästan redan har svaret på men inte vill ta åt mig..
Har registreringsbesiktning på hojen om 2veckor, då jag har strypt den.

Men har fått hem mitt helsystem (MIVV) idag och det bara kliar satan i fingrarna att montera det. :gnissla Men har det någon påverkan på regbesiktningen, eller går dom endast efter rätt strypningen/kilowatt? :confused:
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Låter bra!

Ska hämta cykeln imorgon, ska bli gött att kunna köra av sig lite.
Testkörde en likadan igår och måste medge att jag var imponerad av chassi och fjädring. Mer effekt än vad som erbjuds behövs inte, iallafall när man håller till på kurviga vägar.

Angående försäkringen, fyller 30 i höst, 2100 hel/hel, strax utanför Göteborg. Bra skit!:tummenupp
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Vibrationer och trög växellåda

Kört ca 14 mil med vår nya ER6N, helt klart en underskattad hoj!'

Dock upplever jag att den vibrerar rätt mycket, speciellt vid 4000 rpm.
Växellådan känns också rätt klonkig. För er som köpt ny hoj, blev det bättre med tiden?
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jag upplever inga högre vibrationer vid nåt speciellt varvtal, inget jag reflekterar över iaf. Däremot håller jag med om att växellådan är lite "klonkig".
 

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
:(
Någon som vet vart man kan köpa en ny vindruta till er6f - 10?

Skulle även vara sjysst om det fanns en lite högre modell/extra bubbla som gör touringturer lite lättare och roligare :)
 

Vertice

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
Umeå
Hoj
-16 Kawa ER6N, -06 BMW K1200GT
Fått svar,
Den sadel du söker heter i artikel nr; 090SEC0025 och den är 25mm lägre än orginal.

Denna sadel säljs och ingår normalt sett i ett körskole kit som finns framtaget till ER6:an,
men den går alldeles utmärkt att beställa löst om så önskas. :rock

Pris 2147kr från lokal ÅF
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top