ER6-tråden

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Kylarfläkten på min er-6 F 2008 går igång lite väl ofta tycker jag? Självklart bara efter uppnådd arbetstemperatur men väl där tycker jag den startar och går väldigt tätt. Kan räcka med att jag kört i lugnt mak i 50 km/h och stannar vid rött, vips startar fläkten och går. Står den en stund så hinner fläkten starta flera ggr i intervaller. Hur upplever ni andra det? Har haft en drös med andra hojar och då har jag tvärt om undrat om kylarfläkten ens fungerat ( förutom när jag lekte gubbe och ägde två HD:s såklart):banana

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Klonkig växellåda? Växla den som HD: börja trycka upp växelpinnen innan du drar in kopplingen, alltså "press-koppla-press" Resultat: mjukare och snabbare växlingar. Tar ett tag att öva in för den ovane. :rock

Significkawa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Hoj
2015, Kawasaki, er6n
Tjena!!

Ny här på sporthoj och ny med mc kortet :)
Tänkte höra om någon av er vet vad dessa heter eller vart man kan hitta sånna?
Har letat på nätet utan resultat..

Gaffelskydd / gaffel mod

Tack på förhand :hej

image.jpg
image.jpg

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Den blev servad vid 950 mil, men den ska servas vid 600 och sen 1200mil. Så antingen så blev den servad väldigt sent eller väldigt tidigt.

Så här är det: 600 mil service är en okulär service som du som ägare får utföra själv om du anser dig ha kunskapen (fått detta direkt av en person på Kawasaki Sverige). I realiteten blir då intervallet 1200 mil, för den service du lämnar in den för och då jobb faktiskt utförs.

Sedan råkar ju vad jag vet alla tillverkare rekommendera starkt att göra en 'årsservice' på hojen efter varje säsong. I detta fall innebar en årlig service och den planerade 1200 mil servicen samma sak, varför jag utförde servicen drygt 200 mil i förtid istället för att ta detta mitt i säsongen när det är som mest stök och bök att få tid på verkstad.

Så flyers90, den blev varken servad väldigt sent eller tidigt skulle jag säga! Men självklart är det väldigt ett relativt uttryck.

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
har ev mitt mivv suono helsystem till salu gått max 50 mil pga att jag kanske byter in hojjen och då får jag inget extra för det! 4000 kr vill jag ha pma vid intresse

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
IMG_2883.JPGIMG_2884.JPG

Är det nån kunnig person här som kan berätta för mig vad detta är för kontakt? Har funderat länge men kan fan inte komma på vad det skulle kunna va.. :va

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
View attachment 432754View attachment 432755

Är det nån kunnig person här som kan berätta för mig vad detta är för kontakt? Har funderat länge men kan fan inte komma på vad det skulle kunna va.. :va

På min 08 så säger verkstadsmanualen, om kontakterna som ligger på samma ställe, att det antingen är Diagnosis connector eller ABS self-diagnosis system connector. Vet inte om det hjälpte något.

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(
Har en er6f 2010 där växellådan havererat. Har inte råd att byta växellådan och måste skrota den.

Tänkte kolla om det fanns något intresse här från någon/några att köpa den som reservdelshoj eller något liknande. För närvarande står den hos en verkstad nere Ängelholm och bor själv i Stockholm vilket gör det hela ännu jobbigare att få den skrotat...

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har en er6f 2010 där växellådan havererat. Har inte råd att byta växellådan och måste skrota den.

Tänkte kolla om det fanns något intresse här från någon/några att köpa den som reservdelshoj eller något liknande. För närvarande står den hos en verkstad nere Ängelholm och bor själv i Stockholm vilket gör det hela ännu jobbigare att få den skrotat...
Hur mkt ska du ha för den?

Skickat från min A0001 via Tapatalk

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
jaha då är det dags för mig att lämna tråden! kommer köpa en yamaha bolt istället och imorn lämnas er6an över till en ny ägare! hade bra allihopa

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
På min 08 så säger verkstadsmanualen, om kontakterna som ligger på samma ställe, att det antingen är Diagnosis connector eller ABS self-diagnosis system connector. Vet inte om det hjälpte något.

Okej tack för hjälpen hade hoppats på att det kunde varit något slaggs ut tag så man kunde koppla in t.ex. 12v uttag i :p

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hade hojen inlämnad idag på 1200mila servicen hos Örby MC i Västberga! Mycket nöjd med kundbemötandet måste jag säga!
Att kunna köra hoj för första gången på 3 veckor (har vart på semester) var jäkligt kul nu också! Men glädjen vara inte mer än ynka 5 mil....punka......

En spik i bakdäcket.
Nya Metzeler Sportec M7 RR är beställda nu i alla fall!
Det var det jag hade innan på bakdäcket, så det blev likadant nu igen, samt så tog jag och beställde till fram också när jag ändå var i farten!

mart1n__

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2016
Hoj
kawasaki er 6n -06
Hej! Jag har en ER 6N, men jag är ute efter nytt avgassystem, har orginal, men de låter inget vidare. Någon som har till salu?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring