ER6-tråden

madetomeasure

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
STHLM
Hoj
2015 Kawasaki er6n
Tja ,snygg hoj:) fråga, hur har du löst det med skyltbelysningen med din Tiddy tail? Precis monterat min men regplåten eller snarare plåthållaren är ju för tjock och belysningen når inte ner. Har du nått tips?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tvåan och koppla upp den

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Snygga wheelies, är nybörjare på att köra på backslangen och tränar för fullt.. Har du några bra tips?:va Typ vilken växel du startar på och om du kör med koppling mm. :brynad
2:an är lättast, ganska lågt varvtal, ca 50 km/h. Sen är det bara att koppla upp den. Den brukar gå upp ganska lätt. Märkte även att det blev lättare när jag byta till slip-on då originalburken är så jäkla tung. Lycka till! :tummenupp
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Tack, för tipsen :tummenupp bara ut och testa under dom sista veckorna som är kvar på säsongen ;)
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Hej!
Klurar på att byta system till något med lite mer ljud i, exempelvis ett helsystem fr Arrow eller liknande och har 2 frågor:
1. Är det någon som har erfarenhet av att få hojen genom besiktningen med ett annat system helsystem eller slipon? Vilka finns det db-dödar att slänga i till besiktningen och går den igenom med detta?
2. Visst har inte er6 delat system, dvs om man bara ska slänga på en slipon, måste man då kapa orginalsystemet?

Vidare, tips på schyst svart ljuddämpare/slipon alternativ mottagas gärna. Hojen är vit så det vore snyggt med mer svarta detaljer. :tummenupp

Vilken årsmodell har du? Om jag inte minns fel så blev de delat system på andra generationen er6:eek:r, alltså 09- och framåt.. Jag har en 09 och den är det delat på, slängde på en slippon från Pipewerx. Låter både högt å gött utan db-killern :yoparty. Gick även igenom besiktningen med db-killern i :tummenupp
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
06-11 har delat. 12 Och framåt har allt i ett.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
2:an är lättast, ganska lågt varvtal, ca 50 km/h. Sen är det bara att koppla upp den. Den brukar gå upp ganska lätt. Märkte även att det blev lättare när jag byta till slip-on då originalburken är så jäkla tung. Lycka till! :tummenupp
Detta var intressant. Jag kör rätt stadiga bakslangar på 1:an men när jag försöker på 2:an får jag bara bakhjulsspinn. Vad tror ni? Dåligt grepp i däcken (pilot road 2)? Högt däcktryck? Eller helt enkelt bara skit bakom spakarna?!
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Detta var intressant. Jag kör rätt stadiga bakslangar på 1:an men när jag försöker på 2:an får jag bara bakhjulsspinn. Vad tror ni? Dåligt grepp i däcken (pilot road 2)? Högt däcktryck? Eller helt enkelt bara skit bakom spakarna?!
Jag tror på högt däcktryck alt skit bakom spakarna tyvärr. Jag kör med Pilot Road på motarden och jag tycker att det har bra grepp.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 
Last edited:

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Detta var intressant. Jag kör rätt stadiga bakslangar på 1:an men när jag försöker på 2:an får jag bara bakhjulsspinn. Vad tror ni? Dåligt grepp i däcken (pilot road 2)? Högt däcktryck? Eller helt enkelt bara skit bakom spakarna?!

Hjulspinn i 2:an? What? :va
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det är inte så att din koppling slirar?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Detta var intressant. Jag kör rätt stadiga bakslangar på 1:an men när jag försöker på 2:an får jag bara bakhjulsspinn. Vad tror ni? Dåligt grepp i däcken (pilot road 2)? Högt däcktryck? Eller helt enkelt bara skit bakom spakarna?!

Det är inte så att du kör på grus? :fyllisar
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Det är inte så att din koppling slirar?

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Definitivt däcket. Coolt det med iofs, men inte riktigt önskad effekt :tummenupp

Lägre däcktryck och ordentligt varma däck gjorde det bättre, dår jag upp den en bit iallafall. Rullat med rätt högt däcktryck då jag kör mycket med passagerare. Dock släpper den ändå lättare än den borde tycker jag :va
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Någon som sitter på en något nyare ER6F? Hur är dessa små hojjar för touring?
Kommer från en fz1-s :)
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Ska byta avgasrör på min er6:a.. Är det nån som har tips om nån pris värd pipa? Är ute efter så hög ljudnivå som möjligt :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top