tobbeblårök
MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Påminner lite om den här Gif:en jag såg på ett annat forum.
Exakt så var det!
Påminner lite om den här Gif:en jag såg på ett annat forum.
En lördag rullade min gamla 245 mot Stockholm. På gamla vägen utanför Strängnäs, typ utanför det fik som hette Checkers, rasslade det till under huven och motorn dog. Väl hemma igen efter bogsering upptäckte jag att kamaxelns drivrem saknade ett tiotal tänder/nabbar, vilket berodde på att kammen skurit i lagerläget. Lite skavande med ett skavstål och smärgelduk så löpte kammen lätt igen. En sprayflaska med nått fem eller sex i, rensade den oljekanalen som var igensatt. Men en ny kamrem stod inte att finna sent en lördag. Så jag klippte upp kamremmen med plåtsaxen, så jag fick två smala remmar, vilka bägge var trasiga, men satte man på remmarna med de trasiga, nabbfria delarna förskjutna från varandra, och den släta yttersidan inåt mot varandra, (min klippkant var inte helt rak) så funkade det hela igen. På måndagen köpte jag en ny kamrem, men det funkade med dubbla trasiga remmar bredvid varandra under hela helgen.
En äkta MacGyver med hjälp av en plåtsax, skavstål, smärgelduk och flaskan med fem eller sex.
satte man på remmarna med de trasiga, nabbfria delarna förskjutna från varandra, och den släta yttersidan inåt mot varandra, (min klippkant var inte helt rak) så funkade det hela igen.
Man kan riktigt höra bakgrundsmusiken, när självaste Macgyver med lugnt stämma förklarar sina tankegångar. Detta leder också naturligt till frågan, bär du hockeyfrilla?
Stiftet som håller kolvringen på rätt ställe hade ramlat bort. Vad tar man då?
Jo en popnit jag borrade bort hatten på funkade utmärkt
View attachment 381302
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS