Det kommer finns inga genvägar.vbg_snake skrev:2124862fyfan vad jag måste träna inser jag. =(=(
vbg_snake skrev:2124862fyfan vad jag måste träna inser jag. =(=(
Fredchen skrev:2124915här är en från nån vecka sen....
wonderwizard skrev:2124928Träning ger färdighet, men skynda långsamt, det är för många som har haft för bråttom & olyckan har varit ett faktum.
Ta det bara lugnt, så ska du se att det blir bättre.
själv "övade" jag varenda gång jag körde hojen, sedan är det inte fel att be om råd & tips från dom som är bättre än en själv.
mitt släppte när jag fick tipset om att flytta handen på gashandtaget en centimeter framåt, för att slippa vrida handen för mycket när jag väl var uppe.
glöm för sjutton inte att ha foten på bromsen, så du kan bromsa ner dig om det behövs
ta det försiktigt i sommar & lycka till
// Henke
Fredchen skrev:2124915här är en från nån vecka sen....
Rasorblade skrev:2124933fifan vilket fett skinnställ!!!
vbg_snake skrev:2124963Jag försöker gasa upp den, men jag får göra det på ettan på 10 000 varvå sen släppa å sen ge gas, låter som fan och går så jävla fort, skulle va skönt att lära sig släppa koppplingen istället. Men jag har lite problem med att dra in kopplingen å släppa så fort. känns osm man skall trilla av. hur många fingrar drar ni in kopplingen med och hur långt in drar ni den? =)
det där ser så skönt ut, grymt matchande ställ till hojjen!
Fredchen skrev:2124981
hämtar en lavaräd r1 05 på måndag så jag får hoppas skinnstället passar lika bra till den
wonderwizard skrev:2124992E det du som köpte den ena som stod på YC i Helsingborg häromdan ?
Den andra lavaröda 05:an va jag sugen på, men affären sket sig
vbg_snake skrev:2124963Men jag har lite problem med att dra in kopplingen å släppa så fort. känns osm man skall trilla av. hur många fingrar drar ni in kopplingen med och hur långt in drar ni den? =)
Fredchen skrev:2125000nopp det är inte jag.. köper min privat. Gillar den lavaröda, jäkligt fräsch färg faktiskt. Varför sket den sig? pruta du för mycket eller?
wonderwizard skrev:2125001
utan att nämna namn, så sa en person en viss summa i inbyte, men var tvungen att dubbelkolla, så jag skulle återkomma som idag, och idag så ville dom inte ha streetfighter i inbyte, oavsett skicket
wonderwizard skrev:2125001jag brukar dra upp min i 2:an, hastighet runt 50-60 km/h
jag har ett visst spel på kopplingen, använder 2 fingrar när jag "dippar" kopplingen & gasar till, mjukt & skönt reser den sig, utan några ryck eller att behöva rycka i styret som man ser vissa gör.
med dippa menar jag att den precis bara frikopplar när jag gasar till och så släpper jag ut den snabbt igen.
utan att nämna namn, så sa en person en viss summa i inbyte, men var tvungen att dubbelkolla, så jag skulle återkomma som idag, och idag så ville dom inte ha streetfighter i inbyte, oavsett skicket
så det får bli att byta till 04-05:an nästa år i stället.
och i mina ögon är det bara lavaröd eller helsvart som gäller.
den blå, gul eller grå vill jag inte ha
Ljunghusen skrev:2125021Din hoj är brutal, så behåll den
p.s vågar man prova slanga utan styrdämpare?? Fick styrvobbel efter en gasresning en gång .. sen dess har de varit no more
men jag kanske höll för hårt i styret (hade precis köpt hojen)
wonderwizard skrev:2125063Tack så mycket, men jag har länge velat ha en 04-05.
hade jag haft pengarna att ha kvar + köpa ny, så hade jag gjort det, för igentligen vill jag inte sälja min.
klart man vågar slanga utan stydämpare, jag har ingen.
men iofs så har jag bredare styre än vad orginal clip on är.
jag har fått styrfladder ett par gånger, men inget okontrollerat.
dock blev det bättre med styrändsblinkers + min nya kåpa.
innan gick det inte att köra över 180 utan att behöva ligga ner över tanken för att den inte skulle få styrfladder.
nu är den mycket stabilare & har testat 200+ utan några problem över huvud taget.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|