Era wheeliebilder

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Blev hyffsad :)
 

Bifogat

  • Wheelie-1small.JPG
    Wheelie-1small.JPG
    107.7 KB · Visningar: 181
  • Wheelie-3small.JPG
    Wheelie-3small.JPG
    89.7 KB · Visningar: 120
Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
cimg0041.jpg
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vbg_snake skrev:
2124862 fyfan vad jag måste träna inser jag. =(=(


Träning ger färdighet, men skynda långsamt, det är för många som har haft för bråttom & olyckan har varit ett faktum.
Ta det bara lugnt, så ska du se att det blir bättre.

själv "övade" jag varenda gång jag körde hojen, sedan är det inte fel att be om råd & tips från dom som är bättre än en själv.

mitt släppte när jag fick tipset om att flytta handen på gashandtaget en centimeter framåt, för att slippa vrida handen för mycket när jag väl var uppe.

glöm för sjutton inte att ha foten på bromsen, så du kan bromsa ner dig om det behövs

ta det försiktigt i sommar & lycka till


// Henke
 
Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Sporthoj.com - Sveriges Största Hemsida För Motorcyklister > Allmänt Snack > Filmer och Bilder (Endast MC) > Era wheeliebilder
 

Bifogat

  • bakslang1.jpg
    bakslang1.jpg
    66.2 KB · Visningar: 105

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
wonderwizard skrev:
2124928 Träning ger färdighet, men skynda långsamt, det är för många som har haft för bråttom & olyckan har varit ett faktum.
Ta det bara lugnt, så ska du se att det blir bättre.

själv "övade" jag varenda gång jag körde hojen, sedan är det inte fel att be om råd & tips från dom som är bättre än en själv.

mitt släppte när jag fick tipset om att flytta handen på gashandtaget en centimeter framåt, för att slippa vrida handen för mycket när jag väl var uppe.

glöm för sjutton inte att ha foten på bromsen, så du kan bromsa ner dig om det behövs

ta det försiktigt i sommar & lycka till


// Henke


Jag försöker gasa upp den, men jag får göra det på ettan på 10 000 varvå sen släppa å sen ge gas, låter som fan och går så jävla fort, skulle va skönt att lära sig släppa koppplingen istället. Men jag har lite problem med att dra in kopplingen å släppa så fort. känns osm man skall trilla av. hur många fingrar drar ni in kopplingen med och hur långt in drar ni den? =)

Fredchen skrev:
2124915 här är en från nån vecka sen....

det där ser så skönt ut, grymt matchande ställ till hojjen! :4skrika
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
Rasorblade skrev:
2124933 fifan vilket fett skinnställ!!! :yoparty :Bugar :Rockbanan :Bugar :Bugar :Bugar

Man tackar :)

vbg_snake skrev:
2124963 Jag försöker gasa upp den, men jag får göra det på ettan på 10 000 varvå sen släppa å sen ge gas, låter som fan och går så jävla fort, skulle va skönt att lära sig släppa koppplingen istället. Men jag har lite problem med att dra in kopplingen å släppa så fort. känns osm man skall trilla av. hur många fingrar drar ni in kopplingen med och hur långt in drar ni den? =)



det där ser så skönt ut, grymt matchande ställ till hojjen! :4skrika

Det är skönt :hihi .. stället passar fint till den hojen.. men hojen är tyvärr såld sen i tisdags .. hämtar en lavaräd r1 05 på måndag så jag får hoppas skinnstället passar lika bra till den :confused:
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Fredchen skrev:
2124981
hämtar en lavaräd r1 05 på måndag så jag får hoppas skinnstället passar lika bra till den :confused:


E det du som köpte den ena som stod på YC i Helsingborg häromdan ?
Den andra lavaröda 05:an va jag sugen på, men affären sket sig :(
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
wonderwizard skrev:
2124992 E det du som köpte den ena som stod på YC i Helsingborg häromdan ?
Den andra lavaröda 05:an va jag sugen på, men affären sket sig :(

nopp det är inte jag.. köper min privat. Gillar den lavaröda, jäkligt fräsch färg faktiskt. Varför sket den sig? pruta du för mycket eller? :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vbg_snake skrev:
2124963 Men jag har lite problem med att dra in kopplingen å släppa så fort. känns osm man skall trilla av. hur många fingrar drar ni in kopplingen med och hur långt in drar ni den? =)

jag brukar dra upp min i 2:an, hastighet runt 50-60 km/h

jag har ett visst spel på kopplingen, använder 2 fingrar när jag "dippar" kopplingen & gasar till, mjukt & skönt reser den sig, utan några ryck eller att behöva rycka i styret som man ser vissa gör.

med dippa menar jag att den precis bara frikopplar när jag gasar till och så släpper jag ut den snabbt igen.

Fredchen skrev:
2125000 nopp det är inte jag.. köper min privat. Gillar den lavaröda, jäkligt fräsch färg faktiskt. Varför sket den sig? pruta du för mycket eller? :)

utan att nämna namn, så sa en person en viss summa i inbyte, men var tvungen att dubbelkolla, så jag skulle återkomma som idag, och idag så ville dom inte ha streetfighter i inbyte, oavsett skicket :(

så det får bli att byta till 04-05:an nästa år i stället.
och i mina ögon är det bara lavaröd eller helsvart som gäller.
den blå, gul eller grå vill jag inte ha
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
wonderwizard skrev:
2125001
utan att nämna namn, så sa en person en viss summa i inbyte, men var tvungen att dubbelkolla, så jag skulle återkomma som idag, och idag så ville dom inte ha streetfighter i inbyte, oavsett skicket :(

störigt :4skrika
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
wonderwizard skrev:
2125001 jag brukar dra upp min i 2:an, hastighet runt 50-60 km/h

jag har ett visst spel på kopplingen, använder 2 fingrar när jag "dippar" kopplingen & gasar till, mjukt & skönt reser den sig, utan några ryck eller att behöva rycka i styret som man ser vissa gör.

med dippa menar jag att den precis bara frikopplar när jag gasar till och så släpper jag ut den snabbt igen.



utan att nämna namn, så sa en person en viss summa i inbyte, men var tvungen att dubbelkolla, så jag skulle återkomma som idag, och idag så ville dom inte ha streetfighter i inbyte, oavsett skicket :(

så det får bli att byta till 04-05:an nästa år i stället.
och i mina ögon är det bara lavaröd eller helsvart som gäller.
den blå, gul eller grå vill jag inte ha

Din hoj är brutal, så behåll den


p.s vågar man prova slanga utan styrdämpare?? Fick styrvobbel efter en gasresning en gång .. sen dess har de varit no more
men jag kanske höll för hårt i styret (hade precis köpt hojen)
 
Last edited:

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Har inte många slangbilder men här kommer 2 från förra sommaren iallafall. Ta de lugnt där ute på vägarna!

/Matte
 

Bifogat

  • bakan32.jpg
    bakan32.jpg
    45 KB · Visningar: 118
  • slang1.jpg
    slang1.jpg
    47.3 KB · Visningar: 131
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ljunghusen skrev:
2125021 Din hoj är brutal, så behåll den


p.s vågar man prova slanga utan styrdämpare?? Fick styrvobbel efter en gasresning en gång .. sen dess har de varit no more
men jag kanske höll för hårt i styret (hade precis köpt hojen)


Tack så mycket, men jag har länge velat ha en 04-05.
hade jag haft pengarna att ha kvar + köpa ny, så hade jag gjort det, för igentligen vill jag inte sälja min.


klart man vågar slanga utan stydämpare, jag har ingen.
men iofs så har jag bredare styre än vad orginal clip on är.
jag har fått styrfladder ett par gånger, men inget okontrollerat.
dock blev det bättre med styrändsblinkers + min nya kåpa.


innan gick det inte att köra över 180 utan att behöva ligga ner över tanken för att den inte skulle få styrfladder.
nu är den mycket stabilare & har testat 200+ utan några problem över huvud taget.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
wonderwizard skrev:
2125063 Tack så mycket, men jag har länge velat ha en 04-05.
hade jag haft pengarna att ha kvar + köpa ny, så hade jag gjort det, för igentligen vill jag inte sälja min.


klart man vågar slanga utan stydämpare, jag har ingen.
men iofs så har jag bredare styre än vad orginal clip on är.
jag har fått styrfladder ett par gånger, men inget okontrollerat.
dock blev det bättre med styrändsblinkers + min nya kåpa.


innan gick det inte att köra över 180 utan att behöva ligga ner över tanken för att den inte skulle få styrfladder.
nu är den mycket stabilare & har testat 200+ utan några problem över huvud taget.

Gött så ska jag prova fegwheela lite imorn =)

p.s det var jag som låg framför dig mellan en bit efter kristianstad och eslöv på skånerundan

röd/svart cbr
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top