Eran stora chans - SE mig på vägarna med kläder / Cyckel som NI förslagit!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Självklart går det ifall det finns att prova i sverige vilket inte är allt för ofta.
Men dålig stil faktiskt.

Kända märken finns alltid att prova i Sverige, gör de inte det har du besökt fel handlare. Flera handlare jag har besökt har uppmanat mig att "se om du inte kan hitta det billigare på nätet" när jag har varit där, de vill hellre sälja serivce och slitdelar till hojen till mig.

och skatten är faktiskt HÖJD till fasliga 400:D typ.

Du kör lätt fel hoj, min kostar 180 kr, precis som förra året... :tummenupp

Verkar som folk är lite griniga här! För länge sen du körde hoj kanske?

Förra veckan - ska nog ta en sväng idag också, själv då? ;)

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Ja det vore ju lämpligt, om du ändå har tänkt handla där.

Du har aldrig tänkt på att firman i sverige måste betala lokalkostnader och personalkostnader med sitt påslag, dessutom har dom sämre inköpsrabatter, och ska betala högre skatter med den marginal dom lägger på.

Det är inte så att svenska affärsmän inom alla brancher är ena jävla girigbukar som snor åt sig mera är snubbarna i tyskland.

Men jag hävdar fortfarande att näthandel kan vara OK, men man ska inte prova kläder i butik i sverige.

Det är lite som att serva bilen på märkesverkstad, sticka utan att betala och sedan pröjsa hos Olle i gropen för att han tar en hundring utan kvitto för jobbet.
Det är ju liksom inte han som har gjort jobbet.

Ok, vi säger att du hittar ett par särskilda sportdojor, t.ex adidas eller vilket märke som helst i t.ex butiken Stadium för 899.- ..Du provar dem & tänker, fan de här sitter bra de här var sköna, de här vill jag ha!
(nu har du ju som du själv menat nyttjat deras service) Men så ser du prislappen, äepp det här var rätt dyrt, jag måste tänka på saken.. Dagen efter råkar du se likadana skor i t.ex Intersport för 599 kr.. :va ..Går du då tillbaks till stadium & köper skorna där då 300 kr dyrare bara för att du slösat deras värdefulla tjänster & tid det tog när du prövade dem!

Är så fallet så säger jag bara grattis!
:huvet

Pröva ut era grejer vart ni vill & köp dem där det är billigast! LOGIK!?! ;)

johan72

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
XRV750
Valfrihet är toppen men nu ska vi fan reda ut begreppen lite här.

Intersport och stadium konkurrerar ju på samma marknad. Vissa av stadiumkunderna kommer att handla på intersport och tvärtom, det påverkar inte den lokala marknaden som helhet. MEN - om alla börjar testa dojjor på stadium och köpa in dom via nätet från tex tyskland så påverkar det däremot den lokala marknaden i sverige. Det går inte att snacka bort.

Sen om det påverkar negativt eller positivt är ju beroende på vem man frågar. Kunden eller handlaren. Om många väljer att handla på nätet kommer kanske handlaren blir tvungen att minska oskäligt höga påslag på sina priser. Vilket ju är bra för kunden!

Så visst, självfallet har ju handlaren ett ansvar i detta också. Om han ligger oskäligt högt i pris så straffar det sig genom vikande försäljning. Problemet är att en handlare i sverige (eller andra länder med för den delen) med butik, lager, anställda osv, inte på något sätt konkurrerar på samma villkor som en nätbutik. Han kommer aldrig att kunna matcha de priser vi ser i nätbutiker.

Jag vill inte säga nåt om vad jag tycker är rätt eller fel, det får var och en bilda sig en egen uppfattning om. Men jag tycker att alla borde känna till spelreglerna för dom som står för detaljhandeln av MC prylar i landet. Inte minst dom själva!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept