ERF A-torp vem vann?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hur gick det, ERF sidan är inte uppdaterad?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oscar skrev:
Aaahaha, vilket antiklimax :crash Ge oss alla detaljerna nu, Oscar. Detta är en historia som måste berättas. :fakta :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ja, herrejävvlar vad Oscars hoj bröla. Hembyggt orginalsystem??

Själv genomförde jag ett superduper-rookie-extra-allt ERF. Dagen började fint med en bärgning av rejsvänner i nöd. Den dryga timme vi skulle ha till att förbereda med däcksbyten och strategisnack blev 25 minuters hysteri och tidskval på gamla däck. Under kvalet lossade ljuddämparen första gången men det ordnades med en avgasklämma. Palle snurrade runt och körde in sig på hojen och jag låg inte ute mer än att jag han med mer än 4-5 flygande varv. Dock fick jag lagt en 49'a på sista varvet vilket gav oss 10'e plats på griden.

Sumpade starten som vi pga tidsbrist genomföde på de samma gamla däcken. Fipplade, vinglade och tappade en hel del in i första böj, men nu var det ju ERF så det var bara att dundra på. En kraftig skur gjorde starten till däckslotteri men vi som gick ut på torrdäck vann den matchen så jag la ett fullt pass med med stadig avancemang även om mina varvtider låg ett par sekunder fel med 50'or som bäst

Palle gick sedan ut och fortsatte avancemanget och vi började etablera oss i topp tio. När jag sen gick ut på min andra tur så fortsatte flytet och Sara kom och drog upp farten. Om det är någon på som verkligen är lärorik att spåra bakom så är det Sara och den här gången fick jag häng med vittring på omkörning. ...då händer det som inte får hända - Ljuddämparen lossnar IGEN!!!

In i depå och drar igång det beordrade hjulbytet en 20-30 minuter för tidigt samtidigt som dämparen mekas ner. River loss ljuddämparen, ser att min pop-nitade paniklösning inte hållit för trycket, ser att det inte bara bränner i fingrarna utan även ryker om handskarna!!! Vrede, frustration och tur med reservdelsinnehavet gör dock att jag klarar att lösa det, men jag hinner bryta ett par borr, bränna mig duktigt och svära ramsor som till och med hade gjort morsan imponerad. Då var vi 3'en sist när vi väl rullade ut igen.... FAN!!! Målet var topp tio och vi skulle ha kunnat slåss om det om hojen bara suttit ihop som den skulle.

Sen antog tävlingen mera träningskaraktär, men vi körde stadigt upp oss. Både jag och Palle körde konstant 46-49 med några 45'or in emellanåt. Sen fastna vi på 21'a och blev kvar där resten av rejset...

Dagens behållning var en ytter-rökare runt Nr18 i karusellen(förnekas bestämt av denne. Jag har kört om men vi är inte överens om var...) vilket värmde gott. Alla som hörde mig gnälla över Karusellen under EM'et förstår att det var extra skoj att förnedra honom där...

IMG_0232.jpg

Last edited:

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Chrille skrev:
Ja, herrejävvlar vad Oscars hoj bröla. Hembyggt orginalsystem??

Själv genomförde jag ett superduper-rookie-extra-allt ERF. Dagen började fint med en bärgning av rejsvänner i nöd.

Tack för hjälpen, utan dig så hade vi inte hunnit till kvalet!

SE ALLTID TILL ATT FÅ RESERVDÄCK MED TILL HYRSLÄPET!!!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Bingo skrev:
Aaahaha, vilket antiklimax :crash Ge oss alla detaljerna nu, Oscar. Detta är en historia som måste berättas. :fakta :D

Förberedelserna började redan på torsdagskvällen. Vi Krängde då däck, bytte olja o filter, bytte bromsbelägg (sådana ska jag ha i fortsättningen). När vi bytte filtret hade vi tom av HELA avgassystemet, och heltdummaihuvudetsatanshelvetesjävlaskitijävelberg var vi som inte direkt satte på hela originalsystemet som låg på golvet bredvid oss. Istället tänkte jag att min originalpipa, som är anpassad till mitt Acra helsystem, skulle passa till detta Acra helsystem om de nu inte skulle släppa ut oss med Acra hela vägen. Detta var helt fel tanke då det inte alls passade. Vi lyckades dock göra en riktig bonnläppslagning med bla en plåtsax innan starten gick. Dessvärre höll inte detta så länge, så efter ett tag fick vi spendera mycket tid i depån o Pålle åkte o handlade feta slangklämmor. Sen höll det någorlunda... :rolleyes:

Jag är iaf nöjd som körde jämna 1.47 i ca 40 minuter med flera 1.46 o tom någon på 1.45, på en hoj jag aldrig suttit på förrut!

Punkt

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille, jag har ett originalavgassystem till din hoj. Sugen? :)
Ska jag ta med det till Sviestad 21/9? Special price for you.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oscar skrev:
.....

Jag är iaf nöjd som körde jämna 1.47 i ca 40 minuter med flera 1.46 o tom någon på 1.45, på en hoj jag aldrig suttit på förrut!

The Force is strong in you young Skywalker but you're not a Jedi yet!
Det ska bli kul att mötas nästa gång :)

Snyggt kört hiphopparn! Attans synd att vi aldrig fick lite rejs i rejset...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:
The Force is strong in you young Skywalker but you're not a Jedi yet!
Det ska bli kul att mötas nästa gång :)

Snyggt kört hiphopparn! Attans synd att vi aldrig fick lite rejs i rejset...

Det var nästan DET jag hade sett fram emot som mest! :gråta

Nästa år då jävlar, för då har du blivit gammal o jag har blivit ännu snygg.....snabbare!

Ska du köra fler ERF?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:
Antagligen både Falken och Knutan i år...

Jag har eventuellt både Granny o Zurfaren på kroken, men om de bangar så lockar det att köra själv bara för att få spöa dig! :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
You're in deep shit now little man!
comeandgetsome.gif

This will get ugly!!

Ska vi kolla på möjligheterna till en ölkväll efter Knutan-ERF'et?? :öl

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kunde vi sen fått med Jalle o Martin på Knudan så hade det ju varit total cirkus!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oscar skrev:
Jag har eventuellt både Granny o Zurfaren på kroken, men om de bangar så lockar det att köra själv bara för att få spöa dig! :)

Fick ett samtal från Granny igår, det är klart jag är på - jag blev skitglad, trodde inte det skulle bli mer körande iår. ERF är nog lite för mig med grymme kondis :fakta

Hoppas nu att infon stämmer :hej

Mvh//ZF

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...