GSXR1100R skrev:
Hur gick det, ERF sidan är inte uppdaterad?
Som en seger
Bland det roligaste jag har varit med om, mycket beroende på alla trevliga människorna i teamet som "Tandpetaren" Stefan hade fixat ihop.
Dessutom hade vi suverän depåpersonal med bla.annat Nisse (R600) som mekade Suzuki 1000 och bytte däck som om han aldrig hade gjort någonting annat.
Förarna var förutom Stefan också Mattias (R1000) och jag (#11) Vi två hade aldrig kört Suzuki1000R och hojen hade dessutom Race låda (ettan uppåt) och det gjorde inte uppgiften lättare.
Mattias hade aldrig sett Anderstorp (på vykort ens) så han fick börja köra på den kombinerade friträningen/tidskvalet.
När jag skulle ut så tyckte domaren att våran hoj lät för mycket
så Stefan fick hoppa in i bilen och köpa en ny avgasburk och tack vare våra lysnde mekniker så kom vi till start med bara några sekunders marginal.
Behöver jag säga att jag (stressad) höll på att vurpa på första varvet innan start, race vxl. har sina nackdelar i början
)
Starten var för mig någonting helt nytt, t.ex. att NÅGON måste hålla i hojen på en LEMANS start och när jag sedan som bäst stod och snackade med mitt team började helt plötsligt det övriga gänget kuta över banan. som om det var EM i friidrott men jag var trots det före Crille i starten
Resten är som man brukar säga historia.
Vi gjorde bra väder prognoser och bytte aldrig till regndäck, trots att det kom nederbörd några gånger under loppet. Vi disponerade tiden mellan förarna bra och försökte vara ute på banan så mycket som möjligt och framförallt köra jämna varv.
Efter att ha sett vinnarteamet byta bakhjul på 40 sekunder och tanka snabbare än man hinner säga flaska så känns våra 6e plats som en liten seger. Att man dessutom har fått pröva på en lågflygande missil (tack Stefan) som den brutala hojen är så förstår man och uppskattar omkörningarna på raksträckorna.
ERF var för mig en mycket trevlig bekantskap med en mycket avslappnad och trevlig stämning i depån, att dessutom få åka så mycket hoj under en dag var helt underbart.
Hälsn. Ola