GSXR1100R skrev:Inte så många som bröt, det va väl bara erat team och två andra.
Hojen och flåset höll,,, nästan iaf.
Hehehe....men vi bröt mest spektakulärt i allafall...
GSXR1100R skrev:Inte så många som bröt, det va väl bara erat team och två andra.
Hojen och flåset höll,,, nästan iaf.
Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?CorbenDallas skrev:Sikta kan man alltid göra, men beroende på hur snabb du blir på bana 2005 så kan du planera vidare sen.
Har kört ett ERF på Knudan, ett 6 timmars. Det är jobbigt kan jag meddela. Jobbigt som fan.
Det största problemet som jag kände var att jag var alldeles för långsam. Folk flög förbi en på alla håll o kanter. Oftast på mindre än en armlängds avstånd också...
Det krävs mao stor vana av bankörning och hygglig vana av att ha folk farandes runt sig. Jag trodde jag hade hygglig koll men insåg snabbt att så var ju inte fallet. Nu körde jag på en cykel jag aldrig suttit på innan o det spelade säkert en viss roll.
Det är nog dags att försöka få bort stämpeln att ERF går långsamt. Det gör det inte. Det går fort som fan. Här också...
NRT Classic vann serien för nåt år sedan på en helt standard Gixxer 1000, ingen PC eller annan dämpare, endast starta och kör!Maverick_ou812 skrev:Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?
Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?
Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
Tro mig, det gick långsamt. Men det är okej om du har hyfsat med banvana o kan hålla dina spår. Men var beredd på att skita på dig vissa varvMaverick_ou812 skrev:Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?
Hojen är väl av mindre vikt. Hitta en som du känner dig bekväm med helt enkelt. O du behöver inte 1000cc för att köra hoj runt bana.Maverick_ou812 skrev:Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?
Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
Fram tom 2004 var originalsystem ett måste,eventuellt ändrat till 2005.Maverick_ou812 skrev:Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?
Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?
Byt inte förare UNDER tankning, det ger 2 min stop & go. (Vis av erfarenheten)Här var ju inte många tips i denna tråden utan i första inlägget då
Jag har 3:
Vurpa inte
Tanka så sällan och snabbt som möjligt utan att spilla
Byt förare endast vid tankning
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |