ERF-kalendern klar!!!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
moto-gg skrev:
Det lär ju vara 20st stk 600 förare där :skrämd


japp lär det säkert va med tanke på att träningar på mantorp tillhör ovanligheterna
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nr:18 skrev:
Bra, då blir det tät racing. Hoppas att det blir minst 8 timmar där :banana
ja just mantorp känns bra för "fler timmars"
har aldrig kört en meter där, vilket alltid varit bra för mig..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Trevligt trevligt.... nu ska man bara få ihop ett team igen :va
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Webspy skrev:
Trodde ni var "up n' running"
I dagsläget så behövs det minst en till ordinarie förare samt en reserv, men det löser sig alltid och sen blir det åka av, kul att Mantorp är på g igen :tummenupp
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Nr:18 skrev:
Nu är kalendern äntligen klar! En tävling är fortfarande oklar, 12/8, men övriga ska vara som följer nedan enligt www.erf.nu


13 Maj Anderstorp

4 Juni Falkenberg

22 Juli Karlskoga

12 Augusti TBA avvaktar att STCC’s kalender 2 st alternativ finns

2 September Mantorp

30 September Anderstorp


Länken fungerar EJ!?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
oFFkeFF skrev:
Hoj och/eller team måste fixa sig. Men finns iaf några möjligheter.

Bajjamajjaracinggamlingen skrev:
I dagsläget så behövs det minst en till ordinarie förare samt en reserv, men det löser sig alltid och sen blir det åka av, kul att Mantorp är på g igen.
Do I have to spell it out for you? Klarar ni inget utan EMR´s fasta ledning? :mad:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Peno skrev:
Do I have to spell it out for you? Klarar ni inget utan EMR´s fasta ledning? :mad:

Ska jag åka vill jag ju helst åka med en hoj som är ihopskruvad :hihi
Eller som inte är 60 mil bort, så det är lite enklare att skruva ihop den om det skulle behövas.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
oFFkeFF skrev:
Ska jag åka vill jag ju helst åka med en hoj som är ihopskruvad :hihi
Eller som inte är 60 mil bort, så det är lite enklare att skruva ihop den om det skulle behövas.

Negativa vågor och ursäkter. Hojen kommer gå som ett skott upp till 9000 varv.
Alla skall ta sig till och från banorna, spelar ingen roll om cykeln kommer från ett håll och förare från ett annat. Micke sköter skruvandet på sitt håll :D Du är ju van vid midnatssmek (som blårykare menar jag då) så det som inte klarats innan ordnas på plats.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Peno skrev:
Negativa vågor och ursäkter. Hojen kommer gå som ett skott upp till 9000 varv.
Alla skall ta sig till och från banorna, spelar ingen roll om cykeln kommer från ett håll och förare från ett annat. Micke sköter skruvandet på sitt håll :D Du är ju van vid midnatssmek (som blårykare menar jag då) så det som inte klarats innan ordnas på plats.

Ni är bara ute efter en mekaniker som kan få ihop hojen på snabbare tid än två säsonger ;)
Dessutom vet jag inte om jag får ihop en fyrtakthoj som kommer i påsar på plats i depån på en natt :rolleyes:
Skämt åsido, varvar den över 9000rpm och fungerar kan det vara intressant.
Dock kommer jag inte vara tillgänglig för alla rejs, utan förmodligen bara 1 eller 2 rejs under den senare delen av säsongen.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Hoho, blanda inte in mig i teamet. Såg bara en chans att hjälpa gamlot att få ihop fullt lag för säsongen.

oFFkeFF skrev:
Ni är bara ute efter en mekaniker som kan få ihop hojen på snabbare tid än två säsonger ;)
Dessutom vet jag inte om jag får ihop en fyrtakthoj som kommer i påsar på plats i depån på en natt :rolleyes:
Skämt åsido, varvar den över 9000rpm och fungerar kan det vara intressant.
Dock kommer jag inte vara tillgänglig för alla rejs, utan förmodligen bara 1 eller 2 rejs under den senare delen av säsongen.
 

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristiansand, Norge
Hoj
GSX-R1000
Nr:18 skrev:
Nu är kalendern äntligen klar! En tävling är fortfarande oklar, 12/8, men övriga ska vara som följer nedan enligt www.erf.nu


13 Maj Anderstorp

4 Juni Falkenberg

22 Juli Karlskoga

12 Augusti TBA avvaktar att STCC’s kalender 2 st alternativ finns

2 September Mantorp

30 September Anderstorp

Bra det var på tiden att kalendern kom. Kul med Mantorp som nykomling och att Gelleråsen gör come back. :tummenupp

Men fyra timmars är för lite :va

Personligen hade jag gärna sett Mo i Rana som ett alternativ i augusti och kanske Knutstorp den 30 september. På så vis körs ingen bana mer en en gång.

Om nu inte Mo i Rana blir med i år tror jag att norrbaggarna börjar köra sin egen serie snart. Man har redan kört två yestlopp a 4 timmar på Vålerbanan och Rudskogen och i ERF regi 10 timmars på Mo i Rana.

När ERF nu tar hänsyn till STCC och SO tycker jag att det blir fel. Om man nu ska ta hänsyn till nationala tävlingar måste man också ta hänsyn till de norska och danska mästerskapen. Som förare måste man välja vad man vill köra och vad man vill satsa på. Man kan ju inte förvänta sig att kunna delta i allt...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kristian Salö skrev:
Bra det var på tiden att kalendern kom. Kul med Mantorp som nykomling och att Gelleråsen gör come back. :tummenupp

Men fyra timmars är för lite :va

Personligen hade jag gärna sett Mo i Rana som ett alternativ i augusti och kanske Knutstorp den 30 september. På så vis körs ingen bana mer en en gång.

Om nu inte Mo i Rana blir med i år tror jag att norrbaggarna börjar köra sin egen serie snart. Man har redan kört två yestlopp a 4 timmar på Vålerbanan och Rudskogen och i ERF regi 10 timmars på Mo i Rana.

När ERF nu tar hänsyn till STCC och SO tycker jag att det blir fel. Om man nu ska ta hänsyn till nationala tävlingar måste man också ta hänsyn till de norska och danska mästerskapen. Som förare måste man välja vad man vill köra och vad man vill satsa på. Man kan ju inte förvänta sig att kunna delta i allt...
ERF tar inte hänsyn, man får helt enkelt inga tävlingstillstånd om det krockar.
 

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristiansand, Norge
Hoj
GSX-R1000
Nr:18 skrev:
ERF tar inte hänsyn, man får helt enkelt inga tävlingstillstånd om det krockar.

OK förstår det eftersom det är SVEMO man måste ansöka om tävlingstillstånd. Men har SVEMO någon myndighet att avslå om man vill arrangera ERF tävling i Norge den 12 augusti bara för att man kör STCC samma helg?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top