Gadd dääm it!
Skulle bara...
Höll på att lasta det sista i skåpbilen inför Gotland Ring, fixade en absolut sista "sista-grej" på hojen, och skulle preciiiis avsluta och sedan åka och handla, så tänkte jag: Bäst att kolla att hojen funkar...
ja ni hajar!?
Inte ett liv!
Gadd dääääääm!
Kabooom sa det i skorsten ett par ggr...
*lätt svettig, panikångesten sprider sig; Ska det inte bli nåt Gotland... - ähhh det är lugnt grabben du har fixat hojar under press förut...men vad f-n kan det vara???*
Tankarna far i huvudet - f-n f-n f-n...jag ringer Kidden och hör om de pillat med nåt eller kört slut soppan eller... neeeej - tändmodulen FÅR inte vara trasig!
Tusen och en ide´snurrar medan jag felsöker.
Det luktar misstänkt mycket bensin, och även kidden tror den är sur.
Van med trottelförgasare som man är hänger man på startkablar och ett bilbatteri, vrider rullen i botten för att "vädra" men inte f-n hjälper det...
Bort med tank, burk och slangar... vill bl.a dränera fuggarna, och hinner förbanna det fuckot som dynojettat dessa originalgasare och satt på bottenkopparna spegelvänt! D.v.s 1-2 på 3-4 och tvärtom så att drän-skruvarna pekar INÅT istf. utåt (så man hade kunnat komma åt dem)
Jaja jag får skylla mig själv, och det här var "straffet" från hojen för att jag INTE åtgärdade detta DIREKT då jag såg det vid monteringen... och vi dividerade om huruvida vi skulle behöva dränera.
Inte -fn behövde vi det! *smarta och lata som vi var enades vi om att man "nog bara skulle fucka upp nån tätning eller två" och fuggarna skulle börja tjuvläcka om man rattade om detta nu*
Jojo... den kom i retur fort den gummibollen!
Såså... efter lite rårivna knogar, trångt satan att byta stift, så ville den vara med och leka igen.
De fyra iridiumstiften var så våta och porslinet så marinerat i bensin att vi kommer ha dem som facklor nattetid i stugbyn i Kappelshamn...
Inget får vara enkelt...
Sii jo där fålks!
Edit: jodå, nu ÄR soppakranen VERKLIGEN stängd!