ERF team

Starta ERF Team?


  • Antal röstningar
    0

Dr.Bike

Guest
R.R.B skrev:
2176269 Det är nog inte så att pikarna inte hajas, det kan ju bero på att undertecknad och övriga som inte är med i innegänget runt El doctore och El kid helt enkelt saknar vägbeskrivning till er operations-sal.
Kanske håller ni det hemligt för att undvika spionage från konkurenter :va

hm får väl PM:A nån dag när jag är ledig och fråga efter vägen

Nejdå! det är öppet hus för alla konkurrenter - vi ser gärna att folk får sig ett gott skratt och slappnar av när de ser att vi inte är konkurrenter utan bara har lite sköj i garaget.
PM:a kidden om adress.

Nu idag blev den helt klar med grundinställningar av chassie och fjädring.
Provkörd för att se att den inte lämnade två hjulspår efter sig är den oxå ;)
 

Dr.Bike

Guest
Penguin skrev:
2177453 Glöm inte att ni fick ert fikabröd till slut också!

:2cool

//Anneli & Björn


DET är sant! Oc ska inte glömmas! Teamets bästa sponsor hittills! :tummenupp


Kamaxlar och annat blaha blaha är väl inget mot en krämig vaniljlängd! ;)
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Ja just ja!
Citat:
Honda Fireblade delar!!!
Vi letar delar till vår banhoj som ska gå i ERF.
Detta är en lågbudgetsatsnig så vi behöver er hjälp!
Slut citat.
E ni ej klara ännu?
Jag har bara lackering utav kåpor kvar
:D
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lindén skrev:
2185093 Ja just ja!
Citat:
Honda Fireblade delar!!!
Vi letar delar till vår banhoj som ska gå i ERF.
Detta är en lågbudgetsatsnig så vi behöver er hjälp!
Slut citat.
E ni ej klara ännu?
Jag har bara lackering utav kåpor kvar
:D

Man kan aldrig få för mycket delar....

Citat:Jag har bara lackering utav kåpor kvar :slut citat.

Jo tjena!
Och snart en helrenovering från asfalt/gräs/leca repor och smuts! :lol
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Kamikaze kid skrev:
2185476 Man kan aldrig få för mycket delar....

Citat:Jag har bara lackering utav kåpor kvar :slut citat.

Jo tjena!
Och snart en helrenovering från asfalt/gräs/leca repor och smuts! :lol
Säg inte så :mad:
Var sprojlans nya grejer med, behöver lacka tank o toppkåpa bara!
Fasen du får hjälpa mig o mappa du som är honda kung :Bugar
 

Dr.Bike

Guest
Gadd dääm it!

Skulle bara...

Höll på att lasta det sista i skåpbilen inför Gotland Ring, fixade en absolut sista "sista-grej" på hojen, och skulle preciiiis avsluta och sedan åka och handla, så tänkte jag: Bäst att kolla att hojen funkar...
ja ni hajar!?

Inte ett liv!

Gadd dääääääm!

Kabooom sa det i skorsten ett par ggr...
*lätt svettig, panikångesten sprider sig; Ska det inte bli nåt Gotland... - ähhh det är lugnt grabben du har fixat hojar under press förut...men vad f-n kan det vara???*

Tankarna far i huvudet - f-n f-n f-n...jag ringer Kidden och hör om de pillat med nåt eller kört slut soppan eller... neeeej - tändmodulen FÅR inte vara trasig!
Tusen och en ide´snurrar medan jag felsöker.
Det luktar misstänkt mycket bensin, och även kidden tror den är sur.

Van med trottelförgasare som man är hänger man på startkablar och ett bilbatteri, vrider rullen i botten för att "vädra" men inte f-n hjälper det...

Bort med tank, burk och slangar... vill bl.a dränera fuggarna, och hinner förbanna det fuckot som dynojettat dessa originalgasare och satt på bottenkopparna spegelvänt! D.v.s 1-2 på 3-4 och tvärtom så att drän-skruvarna pekar INÅT istf. utåt (så man hade kunnat komma åt dem)
Jaja jag får skylla mig själv, och det här var "straffet" från hojen för att jag INTE åtgärdade detta DIREKT då jag såg det vid monteringen... och vi dividerade om huruvida vi skulle behöva dränera.
Inte -fn behövde vi det! *smarta och lata som vi var enades vi om att man "nog bara skulle fucka upp nån tätning eller två" och fuggarna skulle börja tjuvläcka om man rattade om detta nu*

Jojo... den kom i retur fort den gummibollen!

Såså... efter lite rårivna knogar, trångt satan att byta stift, så ville den vara med och leka igen.
De fyra iridiumstiften var så våta och porslinet så marinerat i bensin att vi kommer ha dem som facklor nattetid i stugbyn i Kappelshamn...

Inget får vara enkelt... ;)

Sii jo där fålks!


Edit: jodå, nu ÄR soppakranen VERKLIGEN stängd!
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kort racerapport från ERF-teamet:

Efter en underbar helg på Gotland Ring har så ERF räsern fått bekänna färg, och man kan minst sagt säga att den har hållit förväntningarna.
Den går som tåget!
Och bara går och går. Inget knas. Inga läckor. Inga mysko effektsvackor eller pucklar. Inget styrfladder och ingen dålig fjädring.

trots originalfuggar (eller tack vare? ;)) och originalkammar så går motorn som en raket!

Små saker att "titta till" är: Ena framskivan tycks lite slagen... oc kylsystemet behöver fyllas på med nån deciliter då och då. Kanske nån punkterad slang som läcker så lite så det inte syns efteråt? nget är blött iaf, och motorn ryker inte vitt så... Sen bröt någon av den fina tändningsnyckeln som herr P hade gjort!
Men annars inget att vara orolig inför - hojen är great! :tummenupp
 

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
Dr.Bike skrev:
2197078 Kort racerapport från ERF-teamet:

hojen är great! :tummenupp
Kul att höra efter allt skruvande och diverse metallspån. :tummenupp
Från sj-pall till pris-pall dårå
eller vad står det i memoarerna :hihi
 

Dr.Bike

Guest
R.R.B skrev:
2197243 Kul att höra efter allt skruvande och diverse metallspån. :tummenupp
Från sj-pall till pris-pall dårå
eller vad står det i memoarerna :hihi

Ja nåt sånt! :hihi
Det måste iaf ha varit en expresspall de där delarna legat lagrade på!
Så med whiskyterminologi blir det single expresswood cask racemalt!
100% ;)

Kan bara fantisera om när racegasarna sitter där, och kammarna, och när vi hittar 72mm kolvar = 997cc...
Fast... då måste vi OXÅ hitta en kompetent förare! :lol
(jag är blott mekaniker)
 

Bifogat

  • Jag på väg ut ur depån GR 06_enhanced_cropped_liten.jpg
    Jag på väg ut ur depån GR 06_enhanced_cropped_liten.jpg
    133.6 KB · Visningar: 61
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Å så en bild på självaste Kid in action:
 

Bifogat

  • Kiddo på ringen 06 liten.jpg
    Kiddo på ringen 06 liten.jpg
    135.9 KB · Visningar: 59

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Dr.Bike skrev:
2197078 Kort racerapport från ERF-teamet:

Efter en underbar helg på Gotland Ring har så ERF räsern fått bekänna färg, och man kan minst sagt säga att den har hållit förväntningarna.
Den går som tåget!
Och bara går och går. Inget knas. Inga läckor. Inga mysko effektsvackor eller pucklar. Inget styrfladder och ingen dålig fjädring.

trots originalfuggar (eller tack vare? ;)) och originalkammar så går motorn som en raket!

Små saker att "titta till" är: Ena framskivan tycks lite slagen... oc kylsystemet behöver fyllas på med nån deciliter då och då. Kanske nån punkterad slang som läcker så lite så det inte syns efteråt? nget är blött iaf, och motorn ryker inte vitt så... Sen bröt någon av den fina tändningsnyckeln som herr P hade gjort!
Men annars inget att vara orolig inför - hojen är great! :tummenupp


Härligt det låter jättekul! Grattis till turen kanske man ska säga? : )
Själv har jag inköpt en ny bil så jag kan hänga med till tävlingarna enklare nu : )
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Tummen upp

Det ser skitsnyggt ut. :tummenupp
Nu är det bara börja träna.
Är 66 det rätta numret?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Roberth skrev:
2208544 Det ser skitsnyggt ut. :tummenupp
Nu är det bara börja träna.
Är 66 det rätta numret?

Tack tack...
Vi är också skitsnygga faktiskt. :D

Nej 66 är inte rätta numret.
Dom siffrorna satt på kåporna när vi köpte dom.
Det numret är dessutom upptaget av ett annat team har jag sett.
 

Dr.Bike

Guest
Roberth skrev:
2208544 Det ser skitsnyggt ut. :tummenupp
Nu är det bara börja träna.
Är 66 det rätta numret?

Tack för det! Snyggt och snyggt, ingen tid har lagts alls på finish ännu, Gotland var ju en shootout, som tack och lov föll oförskämt väl ut rent mekaniskt.

66 var numret som fanns på Kåpsetet, så det är inte vårt nummer.
Det var tydligen något heligt med det oxå enligt vissa som kände nån som kände nån som haft det, och sedan kraschat, så vi ska ta bort det, vi visste inte om denna historia.


Men som sagt, hojen gick finefinfint!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top