Erfarenhet av Örby MC?

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
Hej.
Några som har lämnat hojen på service hos Örby MC i Västberga? Vad tyckte ni? Skriv gärna några rader.

/Göran

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
När dom i princip idiotförklarade mig för att fråga om dom sålde kedjebrytare och försökte skryta om hur bra dom var som istället använde rondell fick mig att aldrig mer gå dit.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
De lagade min hoj väldigt bra och snabbt efter krocken förra året.

Trevligt bemötande och verkar vara professionella.

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Verkade lite taffliga tycker jag.
Lämnade en hoj där för service. Hade inte tid att serva själv vid det tillfället. De klarade inte av att byta gaffelolja så det fick jag göra på egen hand i alla fall.

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
Fan de flesta versktäder verkar ha lite attitydsproblem. Vart fan lämnar man en Kawasaki på service? Är ju fortf garanti så vill ha stämpel i den lilla boken. AVA verkar ju fortf vara lite upp och ner.

sportbike

Guest
Svenska Motorcykelaktiebolaget
Vårdkasev. 22
17568 JÄRFÄLLA
Tel. 08 - 28 79 39

Dock bara goda erfarenheter av Örby Mc.

Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
När dom i princip idiotförklarade mig för att fråga om dom sålde kedjebrytare och försökte skryta om hur bra dom var som istället använde rondell fick mig att aldrig mer gå dit.

Ungefär samma behandling när jag skulle ha gaffelolja för ett packboxbyte. Det skulle man minsann lämna in för "det klarar man inte själv". Han fick vare sig göra jobbet eller sålt nån olja.

mamre

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
zx12r
Fan de flesta versktäder verkar ha lite attitydsproblem. Vart fan lämnar man en Kawasaki på service? Är ju fortf garanti så vill ha stämpel i den lilla boken. AVA verkar ju fortf vara lite upp och ner.
Mc-bolaget i barkaby(veddesta) är auktoriserade på kawa,kan varmt rekomenderas.:tummenupp

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
MC-experten vid MC-varuhuset i Stockholm kan jag rekommendera. De är auktoriserade på Kawasaki.

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
zx9r -99
Håller helt med om att Svenska Motorcykelaktiebolaget är bra.

Angående Örby mc så kan du fråga smallsocks vad han tycker.
Han hade hojen där och är inte direkt nöjd..
Enligt mig så är det skit.

Svenska Motorcykelaktiebolaget
Vårdkasev. 22
17568 JÄRFÄLLA
Tel. 08 - 28 79 39

Dock bara goda erfarenheter av Örby Mc.

Mr-Clean

använder stödhjul på banan
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Trippelt upp i yamaha!
Tråkigt att ni haft sånt bemötande hos örby mc, jag har inte haft annat än bra erfarenheter av dem.

Dem preppade min gamla race sukka innan ett race förra året och gav riktigt bra priser på delarna osv var sjukt trevliga då :)

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Har varit där några gånger & dom verkar duktiga på det dom gör , men dom kunde vara lite gladare .

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Servade min hoj där förra månaden och dom gav mig ett mycket bättre pris än ava + att dom var riktigt snabba, service + bromsskivebyte på 2 dagar. Smidigt med förlängd öppettider på tis & ons. Trevliga och ringde, fixxade småsaker och lite mer kompetenta än ava enligt min uppfattning

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kan inte rekommendera dem!!!

Varför? Skicka PM så får ni se bänkningsprotokollet på en hoj de mekat som just nu ligger på annan verkstad för motorbyte och veta mer detaljer än skrivet här. (Blev grundlurad av en av deras anställda vid en privataffär. Som lök på laxen så vann han en flång ny Kawasaki ER-6 veckan efter att han blåst mig. Världen är orättvis!)

Jag ä int´ bitter!

Last edited:
Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Jag har servat min där två ggr.
Visst jag kan hålla med om att vissa av dom har lite HR problem.. Men dom gjorde jobbet o det gick fort och blev bra.

Hyfsat pris fick jag iaf.

Elliots

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2013
Hoj
2007, Suzuki Gsx-r 600
Bumpar tråden du jag har min Gixxer där inne för tillfället! Daniel som jag har haft kontakt med där verkar jättebra och trevlig och fixade den stora servicen på min under en dag så kunde hämta den på en gång men drivpaketet var kasst så lät dom ha kvar den för drivpaketets byte också! Är jättenöjd hittills då dom har gett mig offerter som har vart bra mycket lägre än AVAs och gått igenom hela hojen åt mig då den var nyköpt.

Så jag rekommenderar Örby Mc. :)

Bojjarn1

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
KTM 660 SMC -05
Dom är jäkligt trevliga och duktiga på Örby Mc :tummenupp

Aning dyra dock men dom måste väl också gå runt, billigare än AVA ( :zpy ) är dom iaf :)

Nikkalainen

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Hoj
Z1000 - 13
Då tråden ändå har bumpats så kan jag också lägga ett gott ord av Daniel då han har varit den jag hört gott om samt också tagit hand om min hoj!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha