Erfarenhet av Siba försäkring?

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Tja e det någon som har erfarenhet av sibas drulleförsäkring man kan teckna på allt man köper.

Köpt en telefon för 4 veckor sen och igår så gick jag o hämta posten och halka på lite is o samtidigt som jag ramlade så skickade jag luren rakt ner i ett vattenfyllt dike.

Hur glad blir man? sen så kom jag på att jag hade denna försäkring men gäller den för sånt?

Queen

Guest
Försäkringar och garantier för just mobiltelefoner gäller för allt förutom fuktskador har jag tyvärr fått erfara.

Men det skadar ju inte att försöka iaf.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De uppmanar ju i princip till bedrägeri när de försöker sälja en så vore fan om den inte gällde sedan.

Queen

Guest
Isåfall får han väl "råka" köra över den med bilen.

Du tror inte att man märker att mobilen genomgått en fuktskada när man undersöker vad som är fel på den?

Funkar det inte på siba så kan du vända dig till Anovo Engström iaf, brukar ofta vara smidigt via dem, men du får ingen ersättningstelefon under den tid de undersöker din mobil.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Du tror inte att man märker att mobilen genomgått en fuktskada när man undersöker vad som är fel på den?

Funkar det inte på siba så kan du vända dig till Anovo Engström iaf, brukar ofta vara smidigt via dem, men du får ingen ersättningstelefon under den tid de undersöker din mobil.

Det kanske regnade när han råkade köra över den? :näsblod

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag brackade min systemkamera för ett tag sen, iof köpt på onoff, försäkrad genom SOLID AB

har bara varit problem med dom, så det var sista gången jag tecknade en extra drulleförsäkring :mad:

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
jag brackade min systemkamera för ett tag sen, iof köpt på onoff, försäkrad genom SOLID AB

har bara varit problem med dom, så det var sista gången jag tecknade en extra drulleförsäkring :mad:

Håller med. Köpte en bärbar dator på Siba för nåt år sen som jag tog en färsäkring på via Solid.
Long story short, den gick sönder och jag fick ingen ersättning.
Inte nog med de, dom vill även ha 1400:- för att jag ska hämta ut min trasiga dator igen.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jaha, då var det väl mjukvarufel i din dator då?
Eller var det uppenbart bedrägeri?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag är skitnöjd. Ingen värdeminskning eller självrisk på en nästan tre år gammal laptop. Plasten runt "gångjärnen" började spricka på locket (skärmen), jag hörde av mig och det var inga protester.

Om du tappar telefonen i diket skulle kunna jämföras med att hälla cola i den vilket de brukar dra upp som exempel.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Det roliga i sammanhanget är att hemförsäkringen täcker nästan lika mkt som dessa extra försäkringar gör. Har aldrig köpt på mig en extra förs utan tagit det på hemförsäkringen. Funkar perfa!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Det roliga i sammanhanget är att hemförsäkringen täcker nästan lika mkt som dessa extra försäkringar gör. Har aldrig köpt på mig en extra förs utan tagit det på hemförsäkringen. Funkar perfa!

Ja skillnaden mot hemförsäkringen kan väl vara att man slipper värdeminskningen och självrisken. På tex systemkameror kan värdeminskningen vara så mycket som 30% första året och det är inte så kul om den kostar 15000...

Men å andra sidan kostar tilläggsförsäkringen flera tusen så...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ja skillnaden mot hemförsäkringen kan väl vara att man slipper värdeminskningen och självrisken. På tex systemkameror kan värdeminskningen vara så mycket som 30% första året och det är inte så kul om den kostar 15000...

Men å andra sidan kostar tilläggsförsäkringen flera tusen så...

Nä, men om du köper en systemare för 15 lax idag så kommer bara begpriset att vara minst 30% mindre efter ett år ändå. :)

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750

Hade nog inte vänt mig till Anovo Engström. Pratar med dem dagligen via jobbet och säger bara :huvet :huvet :huvet :huvet.
Fuktskador brukar tas på försäkring dock lite högre självrisk. I alla fall inom Expert. Brukar vara 200kr istället för 100kr

Queen

Guest
Hade nog inte vänt mig till Anovo Engström. Pratar med dem dagligen via jobbet och säger bara :huvet :huvet :huvet :huvet.
Fuktskador brukar tas på försäkring dock lite högre självrisk. I alla fall inom Expert. Brukar vara 200kr istället för 100kr

Jag känner till dem genom mitt förra jobb på ett IT-företag.
Pratade oxå med dem dagligen, men dem var alltid snälla och trevliga mot mig.
Kan ju bero på att jag har en telefonvänlig röst :tungan

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag känner till dem genom mitt förra jobb på ett IT-företag.
Pratade oxå med dem dagligen, men dem var alltid snälla och trevliga mot mig.
Kan ju bero på att jag har en telefonvänlig röst :tungan

Nej maken till trångsynt företag finns inte. :gnissla :gnissla.
Hade en telefon där för kunds räkning. Felet var att telefonen inte startade och att knappsatsen hade spruckit. När man får tillbaka den så står det bara att de har testat den och inte hittat något fel. När kund ska hämta så startar den fortfarande inte och knapparna är lika spruckna. När jag sedan kontaktar dem för att se vad de har att säga till sitt försvar så nekar de till att de över huvud taget har haft telefonen. Jag blir tvungen att faxa upp DERAS servicerapport för att över huvud taget få skicka den dit igen.

:gnissla :huvet :gnissla :huvet :gnissla :gnissla :huvet :huvet

Queen

Guest
Nej maken till trångsynt företag finns inte. :gnissla :gnissla.
Hade en telefon där för kunds räkning. Felet var att telefonen inte startade och att knappsatsen hade spruckit. När man får tillbaka den så står det bara att de har testat den och inte hittat något fel. När kund ska hämta så startar den fortfarande inte och knapparna är lika spruckna. När jag sedan kontaktar dem för att se vad de har att säga till sitt försvar så nekar de till att de över huvud taget har haft telefonen. Jag blir tvungen att faxa upp DERAS servicerapport för att över huvud taget få skicka den dit igen.

:gnissla :huvet :gnissla :huvet :gnissla :gnissla :huvet :huvet

Jag antar att jag hade tur då...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende