Erfarenhet av TNKate Tändbox?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Hej,

Jag har ett litet delikat problem. Jag sitter på en TNKate tändbox till min CBR 600 FS -01. Problemet är att jag inte kan koppla in den, gör jag det så går inte bränslepumpen. Någon som kan hjälpa mig med detta som har kört med orginal elsystem och deras tändbox? Kanske är någon bygel eller något som ska till.

Tack på förhand

// Wip

Kanske hör hemma under Mek-forumet, men jag tror mer på att någon RR förare kan veta någon som kan veta. :cool:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Har du bara en tändbox?

Insprut och tändkitet som ten kate säljer ser ut så här
carmo_inj_ing.JPG

Packalen borde veta, han har haft problem med sina ten kate grejor och delvis bytat till orginal tror jag...

Last edited:

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Har aldrig hört att man kan koppla in en TKR box på ett orginal system. Men det kanske går vem vet.

Skulle du inte kunna lösa det o inte vet vad du skall göra med boxen så köper jag den gärna av dig. Har nämligen kört sönder min.

edit: Har du bara tändboxen? De vet i fan om det funkar. Tändboxen jobbar ihop med sprut boxen. Vart har du fått tag på den någonstans? Vem har sagt att det funkar att koppla in en tkr tändbox på ett orginal system?

Last edited:

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
jag tror inte den fungerar själv... i vilket fall som hellst är den största skillnaden mot orginalboxen att där inte är något varvstopp, och den ger säkerligen ingen effektökning även om den skulle fungera... Inget för en standard/gathoj mao.
lägg pengarna på en Powercommander istället...

Last edited:

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Ok. Jag köpte boxen av Stefan Folkesson, han körde jusom FS modell förra året och böt till RR denna.
Visste inte att det var olika boxar för sprut och tändnig, var sitter då den andra? Bifogar en bild på den jag menar i alla fall. Det borde fungera med orginalelsystemet.
Givetvis vet man ju inte om det blir någon effektökning, det vet man aldrig, dock skulle man ju vilja prova och se hur det känns. Skulle tro att det blir bättre mellanregister dock, det är där det saknas mest på en 600, toppeffekten kan jag i alla fall inte utnyttja.

// Wip

Bifogat

• boxar.jpg
    boxar.jpg
    54.1 KB · Visningar: 123

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Den boxen lär knappast ge nåt mellanregister väl? Det är ju sprutet som behöver kärlek (Powercommander) om du ska feta på den lite ...?

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chrille skrev:
Den boxen lär knappast ge nåt mellanregister väl? Det är ju sprutet som behöver kärlek (Powercommander) om du ska feta på den lite ...?

Nej, den boxen kommer med stor sannolikhet inte göra någonting. Den är konstruerad för att en supersport-trimmad motor överhuvud taget ska kunna få ut maximalt antal hästar.
Lägg pengarna på en Powercommander och ett slip-on om du inte redan har, det lovar jag ger bättre mellanregister!

/Joakim

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...