Erfarenheter av CCM?

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Har fått möjligheten att byta min VTR mot en CCM r30 03a. Hojen är i princip i nyskick och har gått under 500 mil.

Skulle vilja ha lite erfarenheter ifrån folk som äger eller har kört dessa cyklar. Hur är dom? lätt mekade? busiga? Funkar dom som busmotard? kvalitet? Känns de sega och tråkiga?

Alla erfarenheter är bra då jag inte vet något alls om dessa cyklar.
Orsaken till bytet är att jag kör på ett ohälsosamt sätt med VTRen och tror det kan bli bättre på en motard.

Tack på förhand
Simon

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Motorn är Suzuki så den ska väl inte vara några problem men däremot så gick väl CCM i konkurs för några år sedan så jag vet inte hur det är med att få tag på reservdelar till resten av hojen? De kan ju ha starta om sedan dess i och för sig och jag kan inte garantera att det gått i konkurs, jag har bara för mig att jag har hört det.

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Simp skrev:
2587493 Har fått möjligheten att byta min VTR mot en CCM r30 03a. Hojen är i princip i nyskick och har gått under 500 mil.

Skulle vilja ha lite erfarenheter ifrån folk som äger eller har kört dessa cyklar. Hur är dom? lätt mekade? busiga? Funkar dom som busmotard? kvalitet? Känns de sega och tråkiga?

Alla erfarenheter är bra då jag inte vet något alls om dessa cyklar.
Orsaken till bytet är att jag kör på ett ohälsosamt sätt med VTRen och tror det kan bli bättre på en motard.

Tack på förhand
Simon
Du har PM :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ivil skrev:
2588423 Lucas elsystem med plusjord?
whats up whit that :näsblod
fick veta det den hårda vägen att de fanns sånt tjafs :va

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
CCM har rekonstruerats så det nytillverkas hojar i dagsläget. Eftersom svenska återförsäljare är ganska fåtaliga och beställer via en danska generalagent är enklaste sättet att få tag på reservdelar från brittiska Haines MC (www.hainesmc.co.uk), levererar på några dagar till Sverige.

Helt ok, problemfri båge i övrigt men ingen racemotard på nåt sätt, som en KTM 640 ungefär i prestanda/vikt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag skulle nog vilja sammanfatta det hela med: det finns nog enklare sätt att gå än att köpa en CCM om du vill köra supermotard om du nu absolut inte vill ha något väldigt annorlunda. Personligen hade jag nog satsat på något av de lite mer etablerade märkena...

beanie

hummina hummina haawa...
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
såld för studier
CCM sammanfattning
tja jag skulle nog säga att det är ett av de skönare paren skridskor
jag ägt. Passformen är kanon...

förlåt jag var tvungen:arsele

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Där håller jag inte med, mina CCM Tacs var allmänt sladdriga och SATANS kalla - men så bli're med lädur överallt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
andersbrink skrev:
2591913 Där håller jag inte med, mina CCM Tacs var allmänt sladdriga och SATANS kalla - men så bli're med lädur överallt.

foliesulor! de gör susen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...