Erfarenheter av färgade linser?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Är det nån här på forumet som provat att ha färgade linser nån gång?

Har glysat lite på att EV. skaffa ett par sådana.

Ser man sämre osv?

/Herr Blåögd. :whip

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
En polare hade helsvarta med klargula kattpupiller på sig i skolan :) Såg klart ovanligt ut! Rätt ballt :) KÖP! Kör sedan för fort igenom en poliskontroll. När dom sedan står bredvid dig så tittar du på dom och öppnar sakta visiret! Filma sedan deras min :D

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Mattiaz skrev:
Är det nån här på forumet som provat att ha färgade linser nån gång?

Har glysat lite på att EV. skaffa ett par sådana.

Ser man sämre osv?

/Herr Blåögd. :whip

Beror på vilket typ av färgade linser du ska ha. Ska du ha vanligt färgade linser som du köper hos din optiker för att förstärka eller förändra din ögonfärg så (vad jag fått för mig) så blir det ingen skillnad förutom iris färgen.

Sedan finns det ju andra med olika mönster o.s.v. vet en som har kört med vita linser och han säger att det blir lite grumligare när man vrider ögat vid ändlägena.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Erfarenheter av färgade linser?

KalleKulspruta skrev:
Beror på vilket typ av färgade linser du ska ha. Ska du ha vanligt färgade linser som du köper hos din optiker för att förstärka eller förändra din ögonfärg så (vad jag fått för mig) så blir det ingen skillnad förutom iris färgen.

Sedan finns det ju andra med olika mönster o.s.v. vet en som har kört med vita linser och han säger att det blir lite grumligare när man vrider ögat vid ändlägena.

Sådana jag menar... som gör att det ser ut som man bara har en svart pupill, utan något runt... :eek:

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Erfarenheter av färgade linser?

Mattiaz skrev:
Sådana jag menar... som gör att det ser ut som man bara har en svart pupill, utan något runt... :eek:

helsvarta, har funderat på att skaffa sådana själv, jäkligt balla. Logiskt sätt så borde det ju lite lite mörkare. Men det är ju inte alls så farligt.

Therudeboy

Guest
Har blåa glasögon,och det kändes väl lite ovant i början men nu känns det som ingetting :cool:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Erfarenheter av färgade linser?

KalleKulspruta skrev:
helsvarta, har funderat på att skaffa sådana själv, jäkligt balla. Logiskt sätt så borde det ju lite lite mörkare. Men det är ju inte alls så farligt.

Hmmm...fast jag menade vita linser, med en prick i mitten (eller om det är själva pupillen man ser....)

Går de o köpa hos en vanlig optiker tro?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Re: Re: Re: Re: Re: Erfarenheter av färgade linser?

Mattiaz skrev:
Hmmm...fast jag menade vita linser, med en prick i mitten (eller om det är själva pupillen man ser....)

Vissa vita ser lite konstiga ut...det måste ju vara exakt samma nyans som ögonvitans vita färg. Annars ser det weird ut!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Köp bara normala färgade linser. Köp inte sånna med hakkkors på o skit....
Det är bara tramsigt.

Köp ljusbruna, det borde bli fint på dig.

750RR

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Erfarenheter av färgade linser?

Mattiaz skrev:

De brukar då inte finnas hos nån optiker inte.

Antar att du vill ha helvitt förutom pupillen. Såg en kille som hade det, man såg bara en liten svart prick, resten helvitt, asballt!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Jag har haft helsvarta förut...lite knepiga att få tag på, men optikern ska kunna fixa det...

Tänka på är att eftersom dom är helsvarta, förutom hålet för pupillen, gör att bara en viss mängd ljus släpps in....och det kan bli väldigt mörkt med ett par såna....ögat försöker kompensera genom att öppna pupillen ännu mer, men mer ljus kommer ju inte in...så efter en kväll på krogen så blir det ju helt klart intressant att ta av sig dom...som att stirra in i ett par feta H4 lumor när pupillen har en storlek som yttre mongoliet :D

Lite roligare reaktioner får man av att ha helsvarta ögon....en del ser det inte alls, och en del ser det direkt.
Sen finns det dom som ser att nått är fel men inte vad...och dom kollar på precis allt utom ögonen, beter sig som rädda rådjur :D

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
phastasphuk skrev:

Tänka på är att eftersom dom är helsvarta, förutom hålet för pupillen, gör att bara en viss mängd ljus släpps in....och det kan bli väldigt mörkt med ett par såna....ögat försöker kompensera genom att öppna pupillen ännu mer, men mer ljus kommer ju inte in...så efter en kväll på krogen så blir det ju helt klart intressant att ta av sig dom...som att stirra in i ett par feta H4 lumor när pupillen har en storlek som yttre mongoliet :D

:rofl :rofl :rofl Ja å hur lätt är de å sova efter de :D

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Mattiaz skrev:

Jag har sånna där vita som du pratar om och jag köpte mina hos en vanlig optiker. Dock måste du ha haft linser sen tidigare annars vägrar dom inte att sälja linser till dig.
Det är som phastasphuk säger att när det är mörkt så är hålet i linsen lite för litet så att det ser ut att vara mörkare än vad det egentligen är. Men man vänjer sig ganska snabbt.

Anna

tuff brud i lyxförpacknin
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Drag star 1100-03
Jag har haft en hel massa färger på linser.... Har man bruna blir det lite mörkare, men man störs inte av det.. Har man blåa blir det bara lite klarare i tittorna.. Det e ju ett skönt komplement till glasögon..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...