Erfarenheter av intensivkurs?

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Tjena,

Är det någon som har några erfarenheter av intensivkurser?
Syrran och hennes kille skall ta kort och skulle behöva höra vilka som är bra, dåliga, pris etc.

Allt info är värdefullt!

:) Jocke

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
Jag har hört några som tagit i Falun och varit nöjda!

Men det är ju 17 mil dit!:gnissla

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Västerås har jag bara hört bra om. Tror killen heter Roberto:tummenupp

Jag har hört positiva kommentarer från killar som gått där men negativa kommentarer från flera tjejer. Om det beror på att han beter sig annorlunda mot tjejer eller om det är tjejerna som uppfattat saker annorlunda vet jag inte.

Kolla med Lotta här på forumet, har för mig att hon inte hade så positiva erfarenheter från den körskolan.

Vad gäller priser på intensivkurser så bör man nog undersöka vad som ingår i priset. Oftast är det inte körkortet i hand utan x antal lektioner och har man inte möjlighet att köra någonting privat så kanske man får lägga till ett flertal lektioner för att klara kortet. Därför bör man kanske också se över alternativen på hemorten, det kostar både pengar och tid att sitta och åka till tex Västerås. Vet inte om Uppsalas trafikskolor har intensivkurser men man borde ju kunna boka upp massa lektioner i ett svep så att det blir som en intensivkurs. Fast det kanske börjar bli för fullbokat för att kunna göra det nu?

My 2 cents

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag tog kortet i Västerås. Mycket bra lärarna, man fick höra om man var kass (vilket jag uppskattar) så man vet vad man ska träna mer på. De fixade billigt boende med på körskolan. Rekomenderas! (även flera av mina vänner har tagit där och har varit mycket nöjda)

http://www.vasterasbilmcskola.se/

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Tog körkortet med hjälp av Roberto i Västerås... Nu vet inte jag om han är speciellt jävlig mot tjejer, men gör man något som han tycker är dåligt så får du veta det. Om man inte kan ta kritik så är det inte en körskola som passar.

Om jag inte kommer ihåg fel så sa han någon gång att han hjälper gärna till att resa en tappad hoj högst 3ggr. Klarar man inte själv att resa den efter det så skiter han i att hjälpa dig (tjej som kille). Varför? Jo, han tyckte att klarar man inte av det under kontrollerade former så skulle man inte fixa det i trafiken (ganska löjligt argument, men det var en regel som han hade).

Jag trivdes mycket bra på V-ås skolan och skulle rekommendera den för alla som vill ha MC-kort.

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Jag tog mitt kort mha Axelssons i Västerås för snart 4 år sen. Hade fixat teorin på egen hand i förväg, men när det väl var dags för intensivkursen gick det fort. Började på måndagen och hade lappen i handen på fredagen. Jag hade endast övningskört ett par gånger privat innan.

Vet inte hur det är idag, men då var det väldigt bra iaf, så jag vågar nog rekommendera dem..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring