Erfarenheter av linser?

Jag har haft linser i en 11-12 år och skulle aldrig ens fundera på att använda glasögon numera :tungan

Kör nu med dygnet runt linser och det funkar så jäkla bra, glömmer oftast helt och hållet av att jag har dom där! Körde tidigare med månadslinser som jag hade lite mer besvär av framförallt tror jag därför att man var tvungen att vara och peta i ögonen varje morgon och kväll!

När man nyss har skaffat linser tror jag det är lite besvärligt för dom flesta! Tar ett tag innan ögonen vänjer sig och framförallt innan en själv lär sig att ge fan att vara och pilla i ögonen stup i kvarten!

Haft linser i snart 10 år själv också utan större problem. Månadslinser då... Testade en dygnet runt-variant också, men det funkade inte alls.

bagerah skrev:
kan du rekomendera nått liknande för en snusare...? :rolleyes: :hihi
Snus och linser rimmar inte jämt. Efter en kramsnus får man tvätta händerna rejält innan man ska sätta i linserna eller rota i ögat. Annars svider det satan.

Sen kan man göra som mig och sluta förstås :)

Haft linser sen Aug 2003, funkar as bra, ser bra på både lång och kort avstånd. Är närsynt och har det där på A ni vet. Kan inte namnet.:D Så det är värt 200 i månaden för perfekt syn. :)

P-E skrev:
Haft linser sen Aug 2003, funkar as bra, ser bra på både lång och kort avstånd. Är närsynt och har det där på A ni vet. Kan inte namnet.:D Så det är värt 200 i månaden för perfekt syn. :)

Kan det vara Astigmatism du menar?? *glänser med sina kunskaper lite* :) :lol

Har haft månadslinser i 4 år nu... Det funkar jättebra! :)
I början tog det en sisådär två timmar att få in dem, jag var ganska känslig mot att saker som fingrar, eyeliners och liknande kom nära ögat... :rolleyes: Inget smink där, inte. :tungan

Men nu är det som sagt inga problem, nackdelen skulle väl vara att man inte kan vara lika impulsiv med att sova över hos kompisar när man inte har linsgrejerna med sig. Men då får man väl lära sig släpa på det, det finns ju resekit... :)

Kia skrev:
Kan det vara Astigmatism du menar?? *glänser med sina kunskaper lite* :) :lol

A så heter det:D Glömmer alltid det, jag har också månadslinser om någon ville veta vilka jag använder. :D

Jag använder också månadslinser (tack till den som kom på den uppfinnigen!). Jag beställde nu senast "mitt märke" på internet och fick ett års förbrukning med linser plus linsvätska för 1000 spänn (hos min optiker skulle samma gått på över 2000)

Jag har haft linser i ca 10 år. I början är det klöddigt innan man lär sig, blinkreflexen när man pillar sig i ögat är ganska stark men det kommer med tiden. Kört mestadels med månadslinser och provat olika fabrikat.
Testade även endagsliser men blev inte vän med dom, hade problem med att dom var tunna och visste inte vilket som var bak och fram, dom kunde till och med ramla ut när man blinkade. För ett år sedan bytade jag tillbaka till månadslinser och hittade den bästa linsen jag någonsin burit, Proclear. Övergrym, sitter som en smäck och har ytterst sällan torra ögon. Visst är det klydd med vätskor men jag tvättar dom noga och bytar ofta linsburk så dom ska kännas fräscha.
Är jag ute på äventyr så kör jag dock med endagslinser emellanåt så slipper man krångla med vätskor.

Man säger att man ska "vila" ögonen emellanåt med glasögon vilket jag sällan gör, det är helt enkelt så gött me linser. Bättre pereferiseende, inga fettfläckar, är inte ivägen om man mekar, ingen imma...
Nobelpris till uppfinnaren!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...