MC Doktorn
Guest
Vad finns för olika erfarenheter av slicks hos er som har provat både tex michelin, bridgestone och pirelli av modernare snitt när det gäller grepp, hållbarhet och hanterbarhet.
Snacka inte skit om dunlop. Du ska köra på dem nästa säsongDon Quixote skrev:2620684Generellt att "ingen" är missnöjd med Pirelli/Metzeler, att dom funkar bra på alla hojar och att hojen är lätt att ställa in med dessa däck samt att dom allra flesta kör på dem.
Michelin och Dunlop hör man mestadels negativt om även om det finns undantag som tycker att dom är bra. På standardhojar så har jag dock inte hört om nån som tycker dom är nått annat än skräp.
Bridgestone är inte så tokiga. Macke gillar dom och det lilla jag åkt på dem funkade bra...
Nr:18 skrev:2620746Snacka inte skit om dunlop. Du ska köra på dem nästa säsong
Martinus skrev:2627206
Bakdäcken är 195/70 alltså ca 7 mm högre profil än Pirelli, vilket jag har kompenserat för.
Jag har samma erfarenhet av Dunlop fast 180 bak. JAg tror det beror på att de har så spetsig profil på framdäcket.Martinus skrev:Köpte i somras ett parti skitfina begagnade Dunlop slicks av Petjo. Har haft samma inställningar som med Pirelli. Är väldigt nöjd med grepp och styrning men cykeln vobblar utav h-e ut på rakorna. Har försökt ställa in den utan större resultat. Det enda som har hjälpt är att dra åt styrdämparn REJÄLT.
Bakdäcken är 195/70 alltså ca 7 mm högre profil än Pirelli, vilket jag har kompenserat för.
Bingo skrev:2627598Jag har samma erfarenhet av Dunlop fast 180 bak. JAg tror det beror på att de har så spetsig profil på framdäcket.
Bennybåge skrev:2627259plus att de väger 1 kg mer styck har jag hört.. har du bantat det också?
Racelätta, som det kallasMartinus skrev:Japp, bajsar numera alltid innan race, vilket gör säkert minst ett kilo.
Gustav O skrev:2628105Nu har jag inte testat Dunlop på annat än min 250 men det verkar ju konstigt att de inte skulle kunna göra bra däck även till större maskiner då de ju dominerar i de mindre klasserna.
Är det Jimmys brorsa?Martinus skrev:2628179Det går att åka skitfort på Dunlop. Limmy Lindström sänkte varvrekord på Falken i höstas med nästan en sekund just på Dunlop. Men jag tyckte hans bajk ålade sig rätt bra nerför rakan oxå.
Inte för att lägga en stinkande kringla på Dunlop, men tror Jimmy kunde sänka den där tiden även om det inte varit Dunlop. Dock är Dunlop's 195-bakdäck en riktig godbit för de som kan justera chassin rätt. Det hjälper att ha kunnig Öhlinspersonal på plats.Martinus skrev:2628179Det går att åka skitfort på Dunlop. Limmy Lindström sänkte varvrekord på Falken i höstas med nästan en sekund just på Dunlop. Men jag tyckte hans bajk ålade sig rätt bra nerför rakan oxå.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |