bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu har jag testa ca 4 mil och justerat och testat hit och dit. Första paketet från Amazon verkade komma bort men det nya dök upp fort.
Bäst resultat hittils är ganska lågt och vinklad bakåt, dock är det ju inte nån halleluja upplevelse och jag tror att jag skulle behöva en högre ruta.
Om jag drar upp rutan till max och vinklar den bakåt så blir det inte nåt vidare och det tror jag beror på att det blir en förstor glipa mellan kåpan och spoilern. Om jag har den löst justerad så den kan röra sig av fartvinden så lägger sig spoilern väldigt plant och det blir väldigt mycket vind om än hyfsat stabil luftström.
Det känns som att en högre spoiler skulle så man får en högre ruta och mindre glipa mellan kåpan och spoilern kan vara en lösning. Ska kolla om jag har nån polycarbonat liggandes så kunde man ju testa göra en större spoiler.
Som det är nu så är frågan om det är värt att ha på spoilern för min körning? Där vi varit och kört sista gångerna är frågan om spoilern varit hel eller bortsliten på grund av ris, kvistar och annat elände. Ska man ut och bara åka grusväg kan den säkert göra nytta.
Så här är den minst dåliga inställningen, men det behövs nog mer testade innan man kan vara säker på vad som är bästa inställningen.
Bäst resultat hittils är ganska lågt och vinklad bakåt, dock är det ju inte nån halleluja upplevelse och jag tror att jag skulle behöva en högre ruta.
Om jag drar upp rutan till max och vinklar den bakåt så blir det inte nåt vidare och det tror jag beror på att det blir en förstor glipa mellan kåpan och spoilern. Om jag har den löst justerad så den kan röra sig av fartvinden så lägger sig spoilern väldigt plant och det blir väldigt mycket vind om än hyfsat stabil luftström.
Det känns som att en högre spoiler skulle så man får en högre ruta och mindre glipa mellan kåpan och spoilern kan vara en lösning. Ska kolla om jag har nån polycarbonat liggandes så kunde man ju testa göra en större spoiler.
Som det är nu så är frågan om det är värt att ha på spoilern för min körning? Där vi varit och kört sista gångerna är frågan om spoilern varit hel eller bortsliten på grund av ris, kvistar och annat elände. Ska man ut och bara åka grusväg kan den säkert göra nytta.
Så här är den minst dåliga inställningen, men det behövs nog mer testade innan man kan vara säker på vad som är bästa inställningen.