Erfarenheter av vajerlås med larm från jula?

Helt ärligt, lås inte fast hojen med Kalle Anka-grejor.
I den här stan reagerar ingen på ett larm längre och med den där konstruktionen skulle jag gissa att man antingen klipper vajern och sular ut skiten i skogen, eller dumpar den i en hink vatten som står kvar när du kommer ner i garaget.
Snålheten bedrar visheten, heter det.

Killen kör en hoj som är lika gammal som mig nästan, jag tror nog att det lilla låser gör att man inte gör sig besväret på den hojen, om man nu inte har någon fetish för gamla hojar.

Att klippa loss det där larmet utan att det låter ett dyft är ju ett sekundjobb! :fakta Att buset inte skulle tycka att det var mödan värt är jag våldsamt skeptisk till, ska dom bara ha en hoj å leka sönder så kvittar det nog vad det är.

Jag har några sådana liggande. Skräp såklart, duger väl till att låsa fast gräsklipparen så grannen inte lånar den utan att fråga. Men det låter när man klipper vajern, lär ju gå att kringgå enkelt med en vass kniv och lite elkabel.

Tycker dom är värda sina 199:-, bara fånigt att köpa lås som är dyrare än det som skall låsas, men skall man låsa fast hojen köper man ju abusgrejor med en nolla till på priset utan att det hjälper när någon bestämt sig för att adoptera hojen och kommer med skåpbil och hydraulverktyg.

jag har ett sånt. Det låter riktigt högt! Kvalitén kanske inte är den bästa dock och det lär ju inte vara några större problem att dyrka upp det. Men i avskräckande syfte är det super tror jag. Jag har det enbart till att låsa fast kläder och hjälmar i hojjen när jag lämnar den. Skulle aldrig ha det som ända lås att låsa hojen med.

199 spänn är det alla gånger värt! Gott att iallafall ha något larm på hojjen!

Nu vet vi inte om du har några andra lås, men kom ihåg att du måste ha 2 godkända lås om du vill ha ut nåt på försäkringen om tjyyyyyven är framme (styrlås + ett till). Jag köpte mc låset på handelsboden åt en polare för 395:-, det tycker jag vilken hoj, oavsett ålder, är värd.

Men ja vill nån sno din hoj så gör dom det, så är det tyvärr.

Jag har några sådana liggande. Skräp såklart, duger väl till att låsa fast gräsklipparen så grannen inte lånar den utan att fråga. Men det låter när man klipper vajern, lär ju gå att kringgå enkelt med en vass kniv och lite elkabel.

Tycker dom är värda sina 199:-, bara fånigt att köpa lås som är dyrare än det som skall låsas, men skall man låsa fast hojen köper man ju abusgrejor med en nolla till på priset utan att det hjälper när någon bestämt sig för att adoptera hojen och kommer med skåpbil och hydraulverktyg.
Eller så köper man Abus herrejösseshänglås och en Gunnebokedja, då kommer man undan med runt 900kr, och samma säkerhet som Abus värstinglås.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick