Erfarenheter BMW 120d & 123d

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har länge varit sugen på BMW 1 serie och då framförallt en av diesel modellerna, är mest sugen på 123d men en 120d kan funka oxå.
M-sport packet känns som en självklarhet men i övrigt så vet jag inte jätte mycket om dessa bilar. Har fått för mig att man med en 1 serie diesel får en rolig bil att köra med okej ekonomi, rätta mig om jag har fel.
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Skillnader på 120d och 123d?
Hur är bilarna att köra, vardagskörning, sportigkörning?
Förbrukningen, hur bra stämmer den överens med vad pappret säger?
Funkar det bra att dra släp, går förbrukningen upp, klarar man sig på den vikten bilen från dra? (Kommer för det mesta köra ett släp med två hojar).
Service kostnad, någon store service man ska passa sig för?
Övriga synpunkter eller tips?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Du skriver inte om det är nuvarande eller förra generationens 1-serie det gäller...
Har själv en 120d av förra generationen som jag tog ut ny för 5 år sedan. Är väldigt nöjd med den.

Svårt att hitta en roligare bil i den klassen. Fantastisk väghållning och go-kartkänsla, särskilt med M-sportpaket och 18-tumshjul. Är man ute efter en praktisk familjebil skall man nog välja något annat, men är man singel eller ett par tycker jag den är perfekt.

Har inte haft några större problem med min. Har fått byta någon länkarm och batteriet pajade efter en hård vinter med mycket korta körningar.

Servicarna var fria första åren, men nu tycker jag de inte är speciellt dyra heller. Dessutom är intervallen mellan servicetillfällen långa. Bilen har kamkedja, så man slipper kostsamma kamremsbyten.

Skulle säga att kraften i 120d räcker väldigt bra. Har jämfört med 123d och skillnaden med den senare är framför allt att den varvar lite högre, så man kan få ut lite extra kraft, men skillnaden tycker jag inte är särskilt stor. Hur den är med dragkrok har jag ingen erfarenhet av men kraften kommer i alla fall definitivt att räcka till.

Som med de flesta bilar går det att köra på den angivna förbrukningen om man anstränger sig, men vid vardaglig körning drar den mer. Jag kör mestadels kortare sträckor i stan och med breda 18-tumshjul drar den förstås lite extra, så jag brukar snitta ca 0,65 liter/mil. På långkörningar ligger jag runt 0,5 liter/mil. Det som påverkar förbrukningen mest är om man kör mycket i stadstrafik. Det går att köra väldigt "aktivt" på landsväg utan att förbrukningen drar iväg speciellt mycket.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Du skriver inte om det är nuvarande eller förra generationens 1-serie det gäller...
Har själv en 120d av förra generationen som jag tog ut ny för 5 år sedan. Är väldigt nöjd med den.

Svårt att hitta en roligare bil i den klassen. Fantastisk väghållning och go-kartkänsla, särskilt med M-sportpaket och 18-tumshjul. Är man ute efter en praktisk familjebil skall man nog välja något annat, men är man singel eller ett par tycker jag den är perfekt.

Har inte haft några större problem med min. Har fått byta någon länkarm och batteriet pajade efter en hård vinter med mycket korta körningar.

Servicarna var fria första åren, men nu tycker jag de inte är speciellt dyra heller. Dessutom är intervallen mellan servicetillfällen långa. Bilen har kamkedja, så man slipper kostsamma kamremsbyten.

Skulle säga att kraften i 120d räcker väldigt bra. Har jämfört med 123d och skillnaden med den senare är framför allt att den varvar lite högre, så man kan få ut lite extra kraft, men skillnaden tycker jag inte är särskilt stor. Hur den är med dragkrok har jag ingen erfarenhet av men kraften kommer i alla fall definitivt att räcka till.

Som med de flesta bilar går det att köra på den angivna förbrukningen om man anstränger sig, men vid vardaglig körning drar den mer. Jag kör mestadels kortare sträckor i stan och med breda 18-tumshjul drar den förstås lite extra, så jag brukar snitta ca 0,65 liter/mil. På långkörningar ligger jag runt 0,5 liter/mil. Det som påverkar förbrukningen mest är om man kör mycket i stadstrafik. Det går att köra väldigt "aktivt" på landsväg utan att förbrukningen drar iväg speciellt mycket.

Låter jätte bra! Det är förra generationen jag tittar på, dock inte äldre än 08. Jag kör rätt mycket i veckorna, där en stor del är motorväg, så jag vill få tag i en bil som går billigt. Dock så gillar man ju allt som har med motorer att göra så jag Bill hitta något som är roligt att köra lite nöjes åkning i oxå. Vi är bara två i familjen ännu så länge så det ska nog funka. Sen till sist så hade jag en plan på att bilen även ska kunna köra en kärra ned hojen när det nalkas bandag :)
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Har sett andra på bankörningar som kört 1-serie och haft ett par hojar på släp bakom. Bilen får dra 1200 kg, så det skall gott och väl räcka till ett rejält släp och två motorcyklar.

Helt rätt att kolla på årsmodeller från -08 i och med faceliften.

Du kan alltid ta en titt på www.babybmw.net som är ett väldigt aktivt forum om 1-serien. Där hittar du bland annat vanliga fel som drabbar modellen.
 
Last edited by a moderator:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag hade en 118d -10 från ny tills i våras. Kalas på många sätt, men jag tror du siktar halvt galet om du vill ha en "rolig" bil. En diesel blir ALDRIG rolig.. Snabb rakt fram med rätt motor, bra chassie gör ju sitt osv, men rolig? Nej!

Dieseln katastrofkorta register sabbar det där man vill ha i en "rolig" bil. Men jämfört med en Skoda-diesel så är den ju fantastisk såklart.

Jag drog en stor kåpa med hoj, verktyg, däck/fälgar osv utan problem. Effekten (143hk) räckte gott även i 118. Den går ju som miljöbil också vilket var awesome när man bor i stan och bodde i en kommun med fri parkering för miljöbilar.


Dock skulle jag varna för den. Vi hade problem med kopplingen som tillsammans med svängjhulet byttes flera gånger bara på ett par tusen mil. Jag har när jag läst annonser sett flera ggr att just kopplingen är bytt på bilar som inte alls gått så långt. En konstruktionsmiss verkar det som. Värst var ändå att BMW var förjävliga att ha att göra med i ärendet, så för min del är BMW brända, håller mig till andra tyskar i framtiden. Men har man inte garantin kvar så är det galet dyrt att byta de där grejerna, kostade sådär 45 lök per gång vi gjorde det (men det gick ju på garantin).

I övrigt hade vi flera småproblem som inte kändes värdigt en bil i den prisklassen, läckande lister, backsensor som strulade och mjukvarufel som strulade till & från.

Snygg bil med trevligt chassie, men helhetsbetyget är rätt kasst från min sida.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, hur kul bilen känns beror ju väldigt mycket på hur den är utrustad. En 118d med standardchassi och 16-tumsfälgar - inte så kul. En 120d eller 123d med M-sportchassi och 18-tum eller mer - lite roligare. Det som skiljer mellan de olika motorerna är just vad som händer när man varvar lite mer. 118d känns stark precis i början upp till ett visst varvtal, men sen händer inget mer. Där tycker jag det är rätt så stor skillnad om man jämför med 120d/123d. Men visst - en diesel är en diesel, även om jag tycker BMW har lyckats väldigt bra med att skapa en dieselmotor som ger bra mycket mer körglädje än motsvarande konkurrenter av samma årsmodeller.

Sen skall det sägas... i början tyckte jag bilen var vansinnigt rolig att ta ut och rasta på kurviga småvägar, men efter att jag skaffade hoj för tre år sedan förvandlades bilen mer till ett transportmedel från A till B. Blir liksom meningslöst att ens fundera sig på att sätta sig i en bil för att ha kul, när hojen är så ofantligt mycket roligare, alla dagar i veckan.

Dock skulle jag varna för den. Vi hade problem med kopplingen som tillsammans med svängjhulet byttes flera gånger bara på ett par tusen mil. Jag har när jag läst annonser sett flera ggr att just kopplingen är bytt på bilar som inte alls gått så långt. En konstruktionsmiss verkar det som. Värst var ändå att BMW var förjävliga att ha att göra med i ärendet, så för min del är BMW brända, håller mig till andra tyskar i framtiden. Men har man inte garantin kvar så är det galet dyrt att byta de där grejerna, kostade sådär 45 lök per gång vi gjorde det (men det gick ju på garantin).

Antar du hade problem med att man i vissa fall får vibrationer och att kopplingen "hugger" i dragläget, sk "clutch judder"? Har även haft min inlämnad för detta, men de kunde inte hitta felet, än mindre göra någonting åt det, så jag har kört vidare och stör mig inte så mycket på det då det i mitt fall inträffar rätt så sällan och enbart när man kör iväg då bilen stått ute i kall/fuktig väderlek, exempelvis på hösten. Problemet brukar försvinna när man har kört ett par minuter. Orsaken är tydligen att kopplingen har en s.k. clutch delay valve (CDV) som inte är helt klockrent konstruerad. Dess syfte är att minska risken att kopplingen/drivlinan tar skada om man klantar sig och släpper kopplingen för snabbt, genom att den fördröjer kopplingens rörelse oavsett hur snabbt man släpper pedalen. I och med att konstruktionsmissen med CDV-ventilen är absolut vanligaste orsaken har de bilägare som fått kopplingen utbytt på garantin ofta märkt att problemet återkommit eftersom det inte varit själva kopplingen det berott på. BMW har numera släppt en mjukvaruuppdatering som skall funka som en "work-around" genom att den bl.a. höjer motorns tomgångsvarvtal en aning när man släpper kopplingen. Detta har dock inte löst problemet för alla. Annars är det enklaste sättet att bli av med problemet att själv montera bort CDV-ventilen, vilket inte är speciellt svårt. På köpet får man bättre känsla i kopplingen, men en högre risk att man snabbare sliter ut kopplingen.

Har inte brytt mig om att göra något åt saken, då min garanti gått ut sedan dessa "nya rön" kommit fram och jag inte besväras så mycket av problemet, men kan hända att jag monterar bort CDV-ventilen vid tillfälle...

Hittar man en begagnad bil som har detta problemet och man stör sig på det kanske man skall leta upp något annat exemplar, men problemet brukar i alla fall inte förvärras och tvinga fram dyrare reparationer om man inte gör något åt det. Det kan förstås finnas helt andra orsaker till kopplingsproblem där detta inte stämmer utan att man måste reparera till dyra kostnader, men det är inte alls lika vanligt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1. Jo, det där med hoj som referens gör att det är kört. Jag har alldeles för höga krav på vad som är "roligt" för att riktigt kunna begära det ur en bil jag har råd med. Körde nya Porsche 991S i somras och tyckte den kändes rätt trött med 400 häst, chassiet var lite mjukt för att kännas sådär sportbil som jag förväntade mig och helhetskänslan vad "jävligt trevlig och lite sportig vardagsbil". Inte sagt att Porschen var dålig, jag villl vill vill ha en, grymt nice. Men som sportbil vette fan...


2. Ja, och nej. Mjukvaru"felet" uppdaterades vid första åtgärden. Och det var inte nåt litet "hugg" i kopplingen. Hela bilen kändes som en obalanserad tvättmaskin och med släp på i korsning med lite motlut hände det att man fastnade inte liksom inte kom iväg för att bilen rörde sig mer i sidled än framåt.

Men som sagt, vi hade säkert ett måndagsexemplar. Det som satte spiken i kistan för mig var sättet BMW hanterade ärendet på.

Jag har under hösten nu letat ny bil och provkört allt möjligt, bl.a. 325d som såklart var lite roligt stark, men jag kände nog samma sak där. Ska man kunna busa lite och ha en "rolig" bil så krävs ett register som en diesel aldrig kommer att ha. Stark och snabb ja, rolig nej.

Mina 0,5

Nu är jag inne på Audi A3 2.0 TDI Sportback för att ha nåt med bättre driftsekonomi än en "halvrolig" större bil.

Antar du hade problem med att man i vissa fall får vibrationer och att kopplingen "hugger" i dragläget, sk "clutch judder"? Har även haft min inlämnad för detta, men de kunde inte hitta felet, än mindre göra någonting åt det...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tack för all input. Vad kostar en A3 sportback att äga, skatt försäkring, förbrukning? Jämfört med t.ex en 120d? Försäkringen skiljer ju från person till person och var man bor men om samma person är den som jämför så borde man få en ganska rättvis bild.

Självklart så är det så att vad man anser vara sportigt är upp till betraktaren. Jag har dom senaste 3 åren åkte en Citroën C3 Pluriel, så det mesta jag byter till kommer vara sportigare än den ;)
Det jag tänker med BMW 1 serie diesel är att jag kan få en bil som går hyfsat billigt men som är helt okej att köra, mest chassi som spelar roll, behöver inte ha allt för mycket pulver. Precis som några har påpekat så kommer vilken bil jag än köper inte kunna mäta sig med hojen.
Vill oxå få tag på en bil som jag kan dra med, dra kan man kanske gör med dom flesta bilarna men jag tänker att en ganska vridstark diesel borde vara en ganska bra dragbil. Bilen orkar och förbrukningen sticker inte iväg allt för långt.
Har aldrig ägt en BMW tidigare men har oxå fått för mig att man generellt åker ganska bra i dom, ljudnivå i kupén, stolar, inredning, stereo och byggkvalitet mm.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Utifrån det som du beskriver låter det som att 1-serie diesel är ett bra val.

Jag gjorde själv jämförelsen med A3 Sportback innan jag valde 1-serien och de är väldigt jämförbara. Vill minnas att A3:an var något billigare att försäkra, men samtidigt dyrare att serva och reparera. Förbrukningsmässigt hade visserligen Audi motorer som var lika snåla, men kändes som rena sömnpillren i jämförelse (skiljde väldigt mycket i effekt bl.a.).

Vad gäller inredning och komfort tycker jag Audi ger ett bra intryck även som basutrustad, medan jag tycker BMW:n kräver lite mer utrustning som skinn, sportstolar m.m. för att få rätt kvalitetskänsla. Med rätt utrustning tycker jag dock BMW:n känns betydligt sportigare och mer premium. Med sportstolar och sportratt sitter man riktigt bra och BMW är bra på att skapa en förarmiljö/känsla för de som gillar att köra bil - här spelar sittposition, känsla i styrning/växellåda m.m stor roll. Audi känns solid, men mer "laid-back".

Sen är det ju så att vad man får för känsla i bilen så som hur man upplever stereo m.m. beror väldigt mycket på hur den är utrustad och det gäller både BMW och Audi. De enklaste anläggningarna duger väl för ljudböcker, men vill man lyssna på musik bör man välja någon av de bättre varianterna. Har själv Hifi-högtalarpaketet i kombination med Radio Professional + USB i min och den kombinationen är jag väldigt nöjd med. Finns ytterligare en variant som är något bättre, men väldigt mycket dyrare, och knappast värt merkostnaden i en ny bil, men i en begagnad kan det ju bli mer prisvärt. Samma sak vad gäller inredning. Satsa på en bil med skinnklädsel är mitt tips. Sportstolarna skulle jag själv aldrig tveka att välja, men de kan möjligen upplevas lite för "tighta" för en kraftig förare.

De tyska premiummärkena är svårslagna i att skapa en hög kvalitetskänsla, särskilt när de är lite mer utrustade. Det gäller allt från buller, materialval, känsla i knappar, ratt, växellåda, dörrar m.m. och inte minst när det gäller BMW; hur bilarna känns att köra. Det är bland annat detta man betalar för, tillsammans med avancerad teknik, prestanda m.m. Hållbarhet är dock något helt annat. BMW och de andra tyska märkena brukar visserligen placera sig relativt högt i olika kvalitetsmätningar (särskilt de tyska ;-)), men man skall inte tro att man köper en bil som är garanterat felfri i många år. De japanska märkena brukar ju ligga bra till i detta avseende, men alla bilmodeller har ju sina typiska fel och brister och BMW är inget undantag. Vissa saker (så som valet av kamkedja istället för kamrem) ger längre hållbarhet, men samtidigt är det ingen garanti. 1-seriens dieselmotorer har exempelvis i vissa fall fått problem med att kamkedjan går sönder i förtid, vilket kan bli dyrt, så visst kan det bli problem om man har riktig otur. Audi är inte bättre, snarare tvärtom, att döma av såväl oberoende undersökningar som vittnesmål från vänner och bekanta.

Man skall heller inte förvänta sig "premiumkänsla" i bemötandet från märkesverkstäderna om man har problem. Själv har jag haft ett relativt bekymmersfritt ägande och fått ett helt ok bemötande, ett par gånger sämre, men heller aldrig överraskande positivt. Det här är förstås något som varierar mellan olika verkstäder, men jag inbillar mig att de stora märkeshandlarna i Stockholm och Göteborg är rätt dåliga i bemötande och att det generellt är en bit kvar till den servicenivå BMW ger i sitt hemland och som man också borde kunna förvänta sig av det här bilmärket. Har själv köpt och servat min bil hos BMW i Göteborg och jag tycker de har varit kanonbra på säljsidan, men sämre på verkstadssidan, även om jag tycker de förbättrat sig avsevärt senaste gångerna jag har haft med dem att göra.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tack för alla svar.

Några sista frågor som är lite mer specifika. Hur mycket ska man betala för en 123d?
Jag har hittat en 123d års.m. 08 med 9200mil på mätaren. Bilen är i princip full utrustad med allt utom drag och taklucka. Bilen är dessutom kittat med BMW performance bromsar. Killen som säljer bilen vill ha 195.000kr, är det för mycket eller låter det rimligt? Jag har inte kollat priserna på dom här bilarna så länge så jag har inte någon jätte bra uppfattning om vad man ska betala för dom. Finns några 123:eek:r på blocket som är billigare men inte i närheten lika bra utrustade.
Är det någon ide att försöka importera en 123:a från Tyskland? Någon som har använt sig av importbil för hjälp med import av bil?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Tycker spontant att det priset verkar vara i överkant, utan att ha jättekoll på var begagnatmarknaden står just nu. Har själv en välutrustad 120d -09 som värderades av handlare till ca 20000 under det priset för nästan två år sedan och som då hade gått drygt hälften av körsträckan. Då har jag i princip all den utrustning som brukar värderas bra av BMW-köpare på andrahandsmarknaden såsom M-sportpaket, skinnklädsel m.m. Om det är Coupé eller automat kan det dra upp priset, däremot bör navigation, värsta stereon och diverse andra extra finesser ha mindre betydelse på priset, så länge utrustningsnivån uppfyller det de flesta förväntar sig som klimatanläggning, farthållare m.m.

Vet inte hur mycket det bör slå på begagnatpriset om det är en 123d, men det är ju en ovanligare motor, så det är sannolikt färre sådana till salu, men kanske också färre intresserade.
 
Last edited by a moderator:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tycker spontant att det priset verkar vara i överkant, utan att ha jättekoll på var begagnatmarknaden står just nu. Har själv en välutrustad 120d -09 som värderades av handlare till ca 20000 under det priset för nästan två år sedan och som då hade gått drygt hälften av körsträckan. Då har jag i princip all den utrustning som brukar värderas bra av BMW-köpare på andrahandsmarknaden såsom M-sportpaket, skinnklädsel m.m. Om det är Coupé eller automat kan det dra upp priset, däremot bör navigation, värsta stereon och diverse andra extra finesser ha mindre betydelse på priset, så länge utrustningsnivån uppfyller det de flesta förväntar sig som klimatanläggning, farthållare m.m.

Vet inte hur mycket det bör slå på begagnatpriset om det är en 123d, men det är ju en ovanligare motor, så det är sannolikt färre sådana till salu, men kanske också färre intresserade.

Tycker oxå att det känns lite mycket för den bilen. Problemet är bara att det inte finns så många 123d ute och dom som finns ute är dåligt utrustade.
Har läst på en del och har kommit fram till att det är en 123d jag vill ha. Inte pga den extra effekten, den är oxå trevlig, men det är lite andra små detaljer som gör att jag känner att 123:an är rätta valet. Bland annat, e-diff, större bromsar motorkaraktär mm.
Jag har oxå läst att man ska passa sig för halvskinnet i 1 serien pga att det tydligen kan spricka. Kan inte bekräfta att det är så men känner att jag inte vill chansa. Några andra krav jag har är dragkrok, pdc samt el-stolar. Draget går väl att eftermontera om man. Sen är det halvkombi moddelen jag kollar på, coupén är snygg men inte för mig.
Helt plötsligt finns det inte en enda bil kvar på blocket.
Funderade som sagt på att kolla i Tyskland men min tyska är inte något att skryta med.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, halvskinn skulle jag inte välja. Helskinn hellre, särskilt på en begagnad bil. Antar att det är fler än du som skall köra bilen i och med att du har krav på elstolar. Sportstolarna har väldigt många inställningsmöjligheter så om man håller på och byter förare fram och tillbaka ofta kan det upplevas som besvärligt att hitta rätt position igen om man inte har elstolar (man kan ha var sin nyckel och den minns då inställningen för stolen beroende på vilken nyckel som används).

Vad gäller dragkrok, tänk på att det kan bli rätt dyrt att eftermontera i och med att man då även behöver lämna in bilen för att justera DTC (antisladdsystemet) så att den anpassar sig till släpet när man har det påkopplat.

PDC håller jag med om att det är ett måste, men bara där bak. Det känns helt onödigt att ha det fram på denna bilmodellen. Nu tror jag iofs att de flesta bilar har advantagepaketet där det bara ingår PDC bak om jag minns rätt, så det finns förmodligen få exemplar som även valt till det där fram. En väldigt bekväm finess om man parkerar ofta längs gatan är annars ytterspegelpaketet. Förutom att man då kan fälla in/ut backspeglarna elektriskt så vinklar höger backspegel ner sig när man lägger i backen så att man ser trottoarkanten och kan undvika att skrapa i fälgen när man fickparkerar.

Antar att du inte har provkört 120d/123d för jämförelse, men om du får möjlighet skulle jag verkligen rekommendera detta. Kanske kommer du då fram till att även 120d kan vara ett alternativ, vilket gör att du får ett större utbud att välja på, bättre möjlighet att hitta ett exemplar med rätt utrustning och till rätt pris. 123d är av någon anledning väldigt ovanliga, förmodligen för att många inte tyckte att skillnaden mot 120d var så pass stor att man tyckte det var värt att lägga så pass många tusenlappar extra. Finns ju även möjligheten att i efterhand skaffa performance kit till 120d som originaltillbehör från BMW eller olika uppgraderingskit från tredjepartsleverantörer, vilket kan vara ett alternativ som i slutändan kanske blir mer prisvärt.

E-diff skulle jag inte lägga någon större vikt vid. Kan väl vara praktiskt för att minska risken att man kör fast i halt väglag, men annars... Kör man inte väldigt aktivt på bana osv har det knappast någon större betydelse och då är det i vilket fall som helst en riktig diffspärr man skall ha, vilket går att eftermontera.
 
Last edited by a moderator:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Mycket matnyttig info :)
Precis, jag och flickvännen som ska köra bilen så det skulle vara riktigt skönt med elstolar, gärna med tre minnen iom att jag skulle vilja ha två inställningar, en för vanlig körning och en för lite sportig körning.
Bra att veta att dtc:n måste kalibreras om man eftermonterar drag.
Pdc vill jag gärna ha både fram och bak, jag som alla andra killar är självklart bäst på att köra/backa bil, men min flickvän litar jag inte på ;)
Har provat 118d, 120d samt 123d men borde kanske ge 120d en ny chans.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top