Det dröjde visst lite längre än beräknat.
Jag köpte till slut en Suzuki V-Strom DL650 (-05) av en medlem här på forumet! Allt gick mycket smidigt och jag fick den i ägo runt lunch på lördagen förra helgen. Strålande sol och första hojturen för året, humöret på topp!
Började med en liten "känna-på" sträcka på lugn landsväg och redan efter första två milen kändes hojen som ett med mig! Glad och nöjd med köpet kör jag hem, packar om och tar Norrköpingsvägen (R51) från Örebro till Finspång. Mycket kurvor, allmänt rolig väg och väl framme efter ca 3 timmars konstant åkande kunde jag konstatera: jag valde rätt hoj!
Dagen efter begav jag mig rakt ut i skogarna i Örebro län för att se hur den kändes i lite grus/lera.
Wow! Stabil, lätthanterlig och fjädringen var helt okej inställt för att det skulle bli en otrolig tur i skogen!
Däcken är förvisso landsväg däck men sprillans nya med bra djupa spår!
Har tyvärr haft den parkerad sen i söndags pga jobb tar all tid men ser fram emot denna helgen då jag kommer köra så mkt jag kan!
Alla min förväntningar infriades, jag är otroligt nöjd efter det lilla jag kört! Tackar för alla tips, erfarenheter och nyttig information ni alla delat med er av!
Ses på vägarna!
//
Rob