Ersätta en domkraft med vadå? (framhjulet ska av)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tjena!

Nu behöver jag lite hjälp. kreativa sådana skulle ju vara kanon.

Sitter hemma i morsans radhus utan domkraft men vill ta av framhjulet för att sen kunna lossa på f-dämparen som ska till verkstaden imorrn.

Verkstads killen rekommenderade mig att ta en dom kraft, en planka o sen lyfta upp hela skiten (plus ett depåstöd bak) på grenrören.

Nu är det ju tyvärr så att de finna nån domkraft här :huvet

Blir det tillräckligt stabilt om man hänger upp den i taket? Är de kanske aaastungt att lyfta upp den? Är inte ens säker på att de går...*ska ut o kika*

Finns de nån annan bra ide så vore det guld! Denna kväll är avsedd för meck o inte fotboll!

Hoppas att nån har nån ide!

Häls. Mark
 

Cowsi

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Yz125 mx
Tjena där,Jag lyfte min cykel med depå stöd bak och fram hade jag en ställning där jag satte ett spännband under ramen och lyfte den med hjälp av spännband,Den hängde kalas i den anordningen.
Lycka till
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
ingen risk för att den välter eller gungar av depåstödet?

*trallar ut i garaget*

weeiii, då finns de ju en möjlighet till meck ikväll!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag brukar palla upp med tegelstenar/plankstumpar/vad som nu finns till hands när framhjulet ska bort. Har du originalrör är det alla gånger stadigt nog att palla upp under. Att lyfta upp cykeln tillräckligt högt är inga problem för en normalstark man i sina bästa år. Du lyfter, åsså ber du mamsen skjuta in erforderligt antal tegelstenar/plankor under grenröret. Glöm inte att lossa allt INNAN du jinglar upp den på diverse stöd och grejer, bara. Inte helt, men första "knäcken", liksom.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Mattias skrev:
Jag brukar palla upp med tegelstenar/plankstumpar/vad som nu finns till hands när framhjulet ska bort. Har du originalrör är det alla gånger stadigt nog att palla upp under. Att lyfta upp cykeln tillräckligt högt är inga problem för en normalstark man i sina bästa år. Du lyfter, åsså ber du mamsen skjuta in erforderligt antal tegelstenar/plankor under grenröret. Glöm inte att lossa allt INNAN du jinglar upp den på diverse stöd och grejer, bara. Inte helt, men första "knäcken", liksom.

Ahh, där slog vi nog huvet på spiken!

Om man plockar loss allt först så kommer de ju inte att knuffas o dras i den...*rekar material*

Nu har jakten startat!!!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Mark skrev:
Ahh, där slog vi nog huvet på spiken!

Om man plockar loss allt först så kommer de ju inte att knuffas o dras i den...*rekar material*

Nu har jakten startat!!!

Fast nu ska ju även packboxen lossas, borde ju gå iaf!

*pillar vidare*
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Hänga upp den m.h.a spännband (såna där med åtdragningsmojäng) är det absolut bästa och stabilaste jag kommit på.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top