Ersättning för ärr i ansiktet?

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hej
Jag var med om en "incident" för 3 månader sen som resulterade i ett långt ärr
Från Mitten av huvudet ner till ögat ungefär.
Jag undrar om någon kan berätta lite om hur mycket ersättning man brukar få för
ärr i ansiktet. Kanske någon har erfarenheter om detta ?

Bifogar en bild på hur ärret ser ut i dagsläget, Var vid jul som skadan inträffade

Mvh Tommy

Bifogat

• untitledbaha.JPG
    untitledbaha.JPG
    5.6 KB · Visningar: 873
Oh shit! vad var du med om? Det enda jag vet är att ärr i ansiktet brukar ge bra pengar, mycket bra pengar. Hur man nu kan sätta pris på sånt...

Oh shit! vad var du med om? Det enda jag vet är att ärr i ansiktet brukar ge bra pengar, mycket bra pengar. Hur man nu kan sätta pris på sånt...

Stötte på en knarkare med kniv i "garderobskön".
Också hört att det ska ge bra pengar, men vad är bra pengar när man snackar ärr då ?
Har ingen aning om vad man kan räkna med.
Ingen som fått för ärr i ansiktet ?

@ airvcool , Det går ca 2 cm ovanför hårkanten.

Stötte på en knarkare med kniv i "garderobskön".
Också hört att det ska ge bra pengar, men vad är bra pengar när man snackar ärr då ?
Har ingen aning om vad man kan räkna med.
Ingen som fått för ärr i ansiktet ?

@ airvcool , Det går ca 2 cm ovanför hårkanten.

Har inget ansiktsärr att komma med, men för att ge ett litet hum om hur saker värderas så fick tanten ~30lax för missprydande ärr på handleded och tummen efter ett flertal operationer av en arbetsskada. Det var ju iofs från AMF eller AFA som det heter idag, men det ger väl ett litet riktmärke iaf..

Det ska gå minst 12 månader efter anmälan av skadan innan du får ersättning från försäkringsbolag. Har du ingen extra tecknad försäkring så ska du inte räkna med alltför mycket, kanske mellan 30-50k?

tja.. först vill dom väl att de ska gå ett år för o se hur mycket de försvinner.
du kan säkert kräva ut en del nu för skada sveda värk mm men man får nog ligga på isf.. jag har ingen anning men ser de ut sådär om ett år borde ett minimum på nåra hundra papp dyka upp.. skulle inte acceptera mindre.. sen är de väl olika för olika försäkringsbolag + lite annat. + som ovan sa.. antar du har en försäkring o de inte går igenom nån brottofferfond el likn..

tycker det ser tufft ut! och att du får pengar för det också! en vinn vinn situation kan man säga.
räkna med en fett check.får man fråga vad som hänt?

Svårt att tänka mig ett ärr som man lider mer av... Jag hoppas att du har nån extra-försäkring... Vet inte hur det funkar när det är ett överfall...
Det där ska du ha en stor summa för inte bara för det yttre utan även för det inre lidandet...

min systerson fick 12 000:- för ett litet ärr vid läppen.. han är inte ens fyllda fyra så chansen att det växer bort är väldigt stor; alltså borde en vuxen människa få in ännu mer..

tja.. först vill dom väl att de ska gå ett år för o se hur mycket de försvinner.
du kan säkert kräva ut en del nu för skada sveda värk mm men man får nog ligga på isf.. jag har ingen anning men ser de ut sådär om ett år borde ett minimum på nåra hundra papp dyka upp.. skulle inte acceptera mindre.. sen är de väl olika för olika försäkringsbolag + lite annat. + som ovan sa.. antar du har en försäkring o de inte går igenom nån brottofferfond el likn..

Sveda å värk för jag nog bara genom skadeståndet den skyldiga tilldömdes.
Plus att jag fick ut 30k direkt, fast pris vid grov misshandel (överfallsförsäkring).

Hur mycket kan man bråka med föräkringsbolagen egentligen ?
Bör man hota med att anlita en advokat om man inte tycker ersättningen är rimmlig ?

Kan ingenting om sånt här, vore ju skönt med lite kött på benen när det är dags för "mjölkning".

Kan man få ersättning från flera bolag?

Japp kolla upp om du är försäkrad genom företag, privata försäkringar, för sveda och ärr får du från alla försäkringar. Dock så fick jag inte ett korv öre på en gammal försäkring jag hade när jag fick 9stygn under ögat för att jag hade druckit några öl, ett mindre land tycke de hade roligt.

"Mjölkning" var just det rätta ordet för medelsvensson. Kommer pengarna att få dig att må bättre?
Varför betalar man pengar till olika försäkringar, för att inte få något om något händer. Va fan klart han ska få pengar i överflöd, men flickor gillar ärr så du får ligga mer än innan.

Last edited:
Bara att kika på bilden som jag bifogar.

Det är Trafikskadenämndens hjälptabell över ersättning för ärr.

Sen är det väl alltid en bedömningsfråga vad som är vanprydande och hur mycket. Frånstötande kan ju många människor vara även utan ärr :D

Ni skulle se sidan med ersättning för amputationer. Det är fan inte mycket pengar man får för att man blir av med en kroppsdel.

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    98.2 KB · Visningar: 1,980
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning