Jide
Svartvit
- Gick med
- 6 Mar 2003
Rigge skrev:Hur lång tid efter skadan kan man få ut ersättning? Jag har ett ärr som är massvis med år men det är ganska fult.
Undrar samma sak!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:Hur lång tid efter skadan kan man få ut ersättning? Jag har ett ärr som är massvis med år men det är ganska fult.
Jidetoft skrev:Undrar samma sak!!
Trango_B skrev:Det beror ju på om du dokumenterade skadan hos läkare osv samt anmälde den till försäkringsbolaget när det inträffade. Man kan aldrig få ut något för ett gammalt ärr, isåfall skulle folk bara teckna nya försäkringar hela tiden och få ut pengar för samma skada i efterskott, funkar ej.
Rigge skrev:Jävla morsan som inte fixade det där då, tror jag var 12-13, men det var grymt hopp med MTB:n så det var lätt värt det!!![]()
![]()
Aj! AAAAJ!cool_adde skrev:skadan måste vara minst 2år gammal!
Lillebror har sedan 3års ålder ett ärr på underarmen. Ett 100mm lång och 15mm brett som går längsmed på ovansidan av underarmen samt ett motsvarande på undersidan, dock lite smalare.
Han är nu 16år dvs 13år passerat.
ärren fick han när det opererades in titanplattor på båda benen i underarmen efter brott. Läkarna har försökt fixa snyggare ärr. Men han har inte "rätt läkekött" som dom sa.
Han blev 4% invalidiserad enlingt Trygg Hansa och fick då 32000:- ungefär.
Nu behöver han bara vänta i två år till tills hans knä-ärr läker (20cm längs med benet mitt övet knät efter krossad knäskål, riktig jäkla fult är det...)
Så här såg knäet ut när det var färskt...
Trango_B skrev:Du kan ju fråga henne om det finns kvar några papper från läkaren du besökte(om du nu besökte läkare alltså).
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |