Ersättning för felaktiga besiktnings anmärkningar?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
De var så här att ja besiktigade min bil igår vilket resulterade i 2 stycken 2or på vänster och höger styrled. Vilket jag tyckte var konstigt då jag inget märkt och när han pekade och visade såg jag inget glapp alls.
jag plockade idag bort dem och satte dit nya. och hur jag en
vickar/sliter/rycker på de gamla så hittar jag inget glapp.:va
Tänkte ta med de gamla och visa imorgon på ombes men kan man på något vis få igenom att bytet var helt onödigt och att deras bedömning varit fel.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
samma hände mig, efter avmontering visar det sig inte vara glapp alls. Jag åkte tillbaka och klaga, hjälpte föga. :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag besiktade en Saab V4 för många år sedan, gubben dömde ut mitt ena hjullager så jag åkte till Saab för att kolla vad det skulle kosta.
Det var jävligt dyrt (för mig då) men reservdelskillen sa "varför ska du byta, jag har jobbat här i 8 år och inte sålt ett enda".

Då flög f-n i mig så jag gick in på verkstan, tiggde mig en ny centrum-mutter, låspinne och lite fett, samt lånade verktyg.
Jag bytte muttern ute på gården, kletade på lite fett och satt i en ny låspinne och åkte tillbaka och ombesiktade.

Bilen gick igenom den och dom följande NIO besiktningarna utan klagomål på hjullagret. (jag körde över 15 tusen mil och skrotade bilen vid 35 tusen)
Centrum-muttern på V4an har inget med lagerspänningen att göra, den håller bara drivknuten :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bilprovningen är väl statligt? Där har man inget för att klaga, var glad för att de inte tog bilen i beslag och burade in dig istället.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
de verkar finnas många rövar historier runt detta med besiktning. Ska nog ta och prata med dem imorgon för så här kan de inte hålla på inga jätte pengar men 1000kr +att jag gjorde illa handen för att byta något som en sur besiktnings gubbe kommit på.

Dominator-Rocks

Guest
Man blir förbannad :mad:

Ring till :va va heter han nudå?

:fattartill Janne Josefsson, ring till honom!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Exet fick en tvåa på skadad bromsslang i somras. När jag skulle byta den åt henne så hittade jag inget fel. Bytte i alla fall, och kollade den gamla ytterst noga, den var helt felfri. Vid ombesiktingen så visade hon den gamla slangen, och dom höll med om att det inte var nåt fel. Hon slapp betala då, och dom sa att hon skulle ringa chefen.
Jag ringde då stationschefen och frågade hur dom gör i såna fall. Han sa att sånt händer lite då och då, och dom brukar lösa det genom att ge nån fri besiktning om det inte är några större summor det handlar om, annars får man diskutera ersättningen, för självklart ska dom stå för sitt misstag tyckte han.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
de verkar finnas många rövar historier runt detta med besiktning. Ska nog ta och prata med dem imorgon för så här kan de inte hålla på inga jätte pengar men 1000kr +att jag gjorde illa handen för att byta något som en sur besiktnings gubbe kommit på.

Jättebra ide!
Säg att det inte blev någon skillnad så kan besiktningsgubben hitta på att
du måste byta något mer.

Dominator-Rocks

Guest
Hahaha Janne..... Han är så arg, så arg, så arg! Se bara hur han står o skruvar på sig och har svårt att behärska sig när Adaktusson pratar i början på klippet :hihi

Lika arg som Lars Ohly och Ida Gabrielsson.

Jag är övertygad om att han Janne har en piltavla hemma med Adaktusson på :hihi

[YOUTUBE-ID]FrmzY-BxlT0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har klämt Bilprovningen på 20.000. :)
Med hjälp av Motormännens jurist förvisso.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Jag vet inte. Han kanske tycker att glappet är kvar.
Jag hade inte chansat.

Så jävla dumma kan de ju inte vara då har de ju gjort bort sig. Någon form av yrkeststolthet måste de ju finnas.
Inget som säger att jag ska klaga innan han har besiktigat klart.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
min kusins hoj fick en 2a på styrlagret på hojen, jag ryckte och slet men hittade inget fel på den, gjorde inget åt den, besiktade bara igen och den gick igenom utan anmärkning.

De hade klagat på att strålkastaren fram flexade lite, den sitter med gummi bussningar från fabriken :näsblod

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
min kusins hoj fick en 2a på styrlagret på hojen, jag ryckte och slet men hittade inget fel på den, gjorde inget åt den, besiktade bara igen och den gick igenom utan anmärkning.

De hade klagat på att strålkastaren fram flexade lite, den sitter med gummi bussningar från fabriken :näsblod

Jag fick 2'a på glapp i en lampa på farsans 125'a som saknade packboxar och olja i framgaffeln.
Jag ombesiktade samma dag efter att ha bytt lampan till en med mindre oxid på.

Packboxarna är bytta och olja är påfylld, för hojen var helt okörbar som den var.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping