Ersättning för skadad utrustning

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har Sveland som försäkringsbolag för min hoj och min hemförsäkring och pratade med dem precis ang. att få ersättning för utrustning som skadades i samband med en krasch i vintras. Jag har inte anmält skadan för jag har ingen helförsäkring och såg ingen anledning att göra det då. Jag hamnade efter många om och men på trafikavdelningen för det var de som 'skulle' ta hand om skyddskläder för hemförsäkringen ville inte 'ha' ärendet, skyddskläder - inte bara hjälm - skulle visst ingå i hojförsäkringen.

Nån som har Sveland som kan berätta lite hur det har gått för er? De skulle återkomma till mig i eftermiddag med besked för hon på trafikavdelningen ville göra en skadeanmälan på både mig och hojen eftersom jag hade vart på akuten efteråt men jag kände att jag har ingen lust att anmäla nåt som faktiskt inte är nåt, jag hade ett par blåmärken och hojen fick en liten repa men det är inget som märks.

supercobra

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
R1
hej jag har trygg hansa jag fick nya kläder genom trafikförsäkringen. jag anmälde mitt med en gång med. det var bra att det gick bra med dej och mc.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag har Sveland som försäkringsbolag för min hoj och min hemförsäkring och pratade med dem precis ang. att få ersättning för utrustning som skadades i samband med en krasch i vintras. Jag har inte anmält skadan för jag har ingen helförsäkring och såg ingen anledning att göra det då. Jag hamnade efter många om och men på trafikavdelningen för det var de som 'skulle' ta hand om skyddskläder för hemförsäkringen ville inte 'ha' ärendet, skyddskläder - inte bara hjälm - skulle visst ingå i hojförsäkringen.

Nån som har Sveland som kan berätta lite hur det har gått för er? De skulle återkomma till mig i eftermiddag med besked för hon på trafikavdelningen ville göra en skadeanmälan på både mig och hojen eftersom jag hade vart på akuten efteråt men jag kände att jag har ingen lust att anmäla nåt som faktiskt inte är nåt, jag hade ett par blåmärken och hojen fick en liten repa men det är inget som märks.

Som redan nämts så regleras allt utom fordonet som du kört av trafikförsäkringen.
Hemförsäkringen tror jag bara reglerar förlust av "lösöre" som man t ex hade liggandes i bilen(relevant)om den försvinner lr brinner upp! Svårare där med en hoj då det inte är mycket plats att förvara saker på om man nu inte har en GT-hoj förståss.
Så ska du ha någon chans till ersättning så måste du nog göra en anmälan:tummenupp
/Uffe

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1-02

Ingen erfarenhet av Sveland men av folksam. Min man frontalkrockade med en rattfyllerist för 3 år sedan, han hade köpt kläderna på Lelles 3 månader innan olyckan på rea. Hade köpt skinnstället för halva priset, fick ersättning för ordinarie priset. Dom drog inte heller av något avdrag. Så när han hade kryat på sig åkte han till Lelles och köpte exakt samma skinnställ som var fortfarande på rea. Hihi.. :yoparty Det borde inte vara något problem för dig i och med att du kan styrka olyckan med sjukhusvistelsen..

Lycka till..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...