Ersättning för tåg och helvete?

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Detta gäller ju inte om man pendlar och har "pendlarkort", i alla fall var det så när jag pendlade. Köpte ju ingen biljett varje gång och sj ersatte aldrig om man inte hade biljett köpt i biljettautomat eller liknande. "ni åker ju så billigt ändå"... jävla nötter :mad: det är oss pendlare som dem lever på :huvet

Jopp, det gäller även fast man har pendlarkort, fast då räknar de ut ett medelpris på resan, och den är visserligen inte lika bra som lös pris på biljetter, men ändå en kompensation.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jopp, det gäller även fast man har pendlarkort, fast då räknar de ut ett medelpris på resan, och den är visserligen inte lika bra som lös pris på biljetter, men ändå en kompensation.

Kanske har ändrat nu men så var det inte när jag pendlade 2001-2005. Hade regionen runt 30 dagar på Västtrafik som körde åt SJ. Var t om medlem i en tågpendlarförening och är det så att de ersätter nu så har kanske det har lönat sig att vara med, men det krävdes "blod svett och tårar".:gnissla

Att de ersätter pendlarkort som är SJ:s förvånar mig inte ett dugg "ju mer man betalar desto mer fjäskar dem":rolleyes: , men betala 3000/mån när jag ändå inte kunde åka X2000 på morgonen gjorde det knappast lönsamt

SJ vill inte betala för att vi hade västtrafiks kort och västtrafik ville inte betala för det var åt Satans Järnvägar dem körde. :huvet men hände det att jag köpte en X2000 biljett på samma sträcka så ersatte dem.

Last edited:
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska