Huvva...
Och som hästgräsänkling... Hästar är onda tingelser![]()
Äsch, hästen ligger i lä jämfört med trampcykeln!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huvva...
Man brukar få vad man betalar för
Den försäkringen jag har är en gamal holmiaförsäkring som tidigare var en barnförsäkring, nu vuxen i Trygg Hansa, den är det inte många som slår idag(läs kan inte teckna en lika bra försäkring idag och t om andra försäkringbolag rekommenderar mig att ha kvar den) så ni som har den...GÖR ER INTE AV MED DEN!
Ex efter ett år hade jag ett litet bestående ärr på knät efter att ha ramlat omkull i garaget bärandes flyttlåda med glas![]()
Fick x antal tusen för det och det är knappt synbart![]()
Där ser man (svar till båda) att det är invprocent, trodde det enbart va via tabellen och foton man skickar in,
fast det kanske är just så, och det är underlaget för procenten.
Men hur ser ett "klart framträdande"/ 2% ärr ut?
20 cm x 4mm op-ärr på höften är ungefär?
HMMMM.
Jag måste skicka ett foto på min handled, nu efter 4 år så har jag världens emoärr efter jag råkade klanta mig med en vinkelslip i garaget.
Inte lika häftigt när folk frågar mig stup i kvarten om jag mår bättre nu och pekar på ärret![]()
Huvva...
Bara man har läkardokumentation på att det har hänt. Man kan inte komma med gamla ärr hur som haver och begära pengar retroaktivt...
Ringde å prata med trygghansa och dom krävde att man hade dokument men höll med om att ingen frisk människa sätter sig 5h+ i ett väntrum eller bokar en tid 3 veckor fram för att en läkare ska kolla på nått man redan lappat ihop själv.Det har jag ju inte, var aldrig hos läkaren eftersom det inte blödde någonting, tyckte det inte fanns anledning till att åka dit bara för att visa upp ett 4mm djupt jack i armen o sen åka hem igen
Jag har iaf mailat till bolaget och berättat hur det står till så får vi se
Det har jag ju inte, var aldrig hos läkaren eftersom det inte blödde någonting, tyckte det inte fanns anledning till att åka dit bara för att visa upp ett 4mm djupt jack i armen o sen åka hem igen
Jag har iaf mailat till bolaget och berättat hur det står till så får vi se
Där får man för att man inte vill uppta tid i onödan med saker som inte blir bäättre av att en läkare kollar på det...Har man inte anmält det till försäkringsbolaget inom "rimlig tid" (skiljer sig från bolag till bolag) samt ej har någon dokumentation av det så kan man självklart inte begära ut ngn ersättning. Du har inte ens sökt till en vårdcentral?, det är ju inget krav att man måste söka akut (om det inte är akut), så kinkiga brukar de inte vara...
Har man inte anmält det till försäkringsbolaget inom "rimlig tid" (skiljer sig från bolag till bolag) samt ej har någon dokumentation av det så kan man självklart inte begära ut ngn ersättning. Du har inte ens sökt till en vårdcentral?, det är ju inget krav att man måste söka akut (om det inte är akut), så kinkiga brukar de inte vara...
Nej jag var inte till någon vårdcentral heller, det fanns ju ingen anledning att åka till någon för att visa upp något som vinkelslipen smälte ihop.
Jag var dock i kontakt med bolaget 2008 och berättade i ett mail om vad som hänt, och fick då svar att tidigast 1 år efter så kunde de göra något pga ärrbildning.
Hoppas det går bra
Skadade foten illa igår. Anmälde till TH idag och fick ersättning för läkarbesök (omplåstring och påtitt) och resor. Pengarna på kontot inom 2 dagar.![]()
\HMMMM.
Jag måste skicka ett foto på min handled, nu efter 4 år så har jag världens emoärr efter jag råkade klanta mig med en vinkelslip i garaget.
Inte lika häftigt när folk frågar mig stup i kvarten om jag mår bättre nu och pekar på ärret![]()
\
Dagens garv, sorry mate![]()
Jag väcker samt lånar tråden lite...
Har som sagt en del ganska tydliga bestående men från en misshandel jag var med om för ett par år sen, och nu har ärendet gällande invaliditetsersättning varit igång hos mina bolag ett bra tag.
Har nu fått beslutet från ett av mina bolag, och även om de medger att jag har rätt till ersättning så tycker jag att budet är väl lågt... Hade hoppats på/väntat mig ungefär minst det dubbla (baserat på jämförelser med andras skador och utbetalade belopp)... Frågan är nu, kan jag göra något? Har hört att man kan överklaga beslutet, men när jag pratade med någon i växeln på försäkringsbolaget (förvisso det andra av mina två, det som ännu inte beslutat. Hemförsäkring om det spelar någon roll, bolaget som redan har beslutat hade jag en separat olycksfallsförsäkring i) så mumlade han något om att "njaä, det är nog bara i trafikskadeärenden man kan överklaga". Stämmer det? Kan jag inte påverka budet alls? Om jag kan, hur gör man? Vad har man att vinna eller förlora? Har kommit på ett par extra saker (som jag inte kom på att ta upp på invaliditetsundersökningen) som skulle kunna göra skäl för ökad ersättning, kan man lägga fram dem till bolagen på något vis?
Tacksam för svar!
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning