ersättning från trafikFförening?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Någon som har erfarenhet av trafikförsäkringsföreningen?
jag gick för en månad sedan omkull på ett oljehav som en lastbil (enligt polis och räddningstjänsts rapport) läkt ut.
iom. att det är ett okänt fordon är det trafikförsäkringsföreningen som är ansvariga för det. ska skicka in polisrapport och min skadeanmälan till dom nu.

men är nyfiken vad oddsen är att jag får ut något för min kvaddade hoj.
känns rätt ruttet att torskat jobbet, hojen (som det ligger ett lån på 40k på) och ett avslitet korsband+ledband (skidsäsong och idrott förstörd minst 6 månader) för att någon apa lyckats läcka ut 50m. olja/diesel. mycket i sjön på en gång.

tacksam för alla möjliga tips och råd om hur man ska gå tillväga
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Du ska ta hjälp av ditt eget försäkringsbolag....dom gör upp med "motparten"
i detta fall Trafikförsäkringsföreningen.

KentW
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
blev du av med jobbet iom vurpan?


Jag har jobbat i 1½ år som militär i ett insatsförband. nu formades vi om till en kosovorotation, alltså 6 månaders mission där nere.
Och min skada gör att jag e för trasig för att jobba där nerekort och gott. så jag blev urskriven, men står kvar under mitt gamla förband istället, så jag är för tillfället sjukskriven där. men tanken för halvåret var ju att åka ned dit(balkan), bli av med alla utgifter här hemma och komma tillbaka med 120 000:- kunna betala av lånet på hojjen osv. nu står man istället med en sjukskrivning(pengar iaf) ett lån och en kvaddad båge och kropp.:näsblod
Lång förklaring men ja jag torska det jobb som jag hade tänkt ha under vintern. :)
 
Last edited:

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08

Och min skada gör att jag e för trasig för att jobba där nerekort och gott. så jag blev urskriven, men står kvar under mitt gamla förband istället, så jag är för tillfället sjukskriven där. men tanken för halvåret var ju att åka ned dit(balkan),

Då har du ju inte förlorat jobbet, bara att du inte fick åka med på ett roligt inslag i jobbet............
BTW. Balkan på vintern är inte så skoj, sommar däremot:tuttar
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Själv råkade jag ut för exakt samma sak 2001(dock utan personskador) men hittade lastbilen och tog regnummer. Den stod ca 200 m längre fram med en stor oljepöl under. Det var bara att följa oljespåret fram till den. Skadorna på min hoj betalades då av lastbilens försäkringsbolag. Jag vet inte hur TFF ersätter dylik skada. Däremot vet jag att de är j-t restriktiva med ersättningar överhuvudtaget.
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Själv råkade jag ut för exakt samma sak 2001(dock utan personskador) men hittade lastbilen och tog regnummer. Den stod ca 200 m längre fram med en stor oljepöl under. Det var bara att följa oljespåret fram till den. Skadorna på min hoj betalades då av lastbilens försäkringsbolag. Jag vet inte hur TFF ersätter dylik skada. Däremot vet jag att de är j-t restriktiva med ersättningar överhuvudtaget.

De är desto bättre på att skinna personer som missat något med försäkringsdelen (avställning/påställning, byte mellan olika bolag m.m.) genom att vänta så länge det går innan de meddelar att något är fel. Jag fick pröjsa 4000 kr för en sån grej.

Så då kan man ju tycka att de skulle kunna ha "råd" att hjälpa personer som råkar illa ut, typ trådskaparen.:mad:
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Jag har rätt dåliga erfarenheter av TFF, men lyckades till slut få ersättning för min hoj som blev påkörd av en smitare när den stog parkerad.

De kommer med största sannolikhet att säga nej först, men det är bara att överklaga och lägga upp så mycket bevis och vittnen du bara kan. (Polisen och räddningstjänsten borde de ju lita på..) Det borde vara lättare för dig än det var för mig att få ut pengar tycker jag.

Jag förstår iofs att de är lite kinkiga, i och med att många fall de får in är säkert bedrägerier, men ibland är de för djävliga, speciellt med att driva in pengar. Jag har en skuld på 12000:- till dem för ett misstag mitt försäkringsbolag gjorde för 7 år sen. Överklagan sket de i att svara på, och lagom tills jag glömt bort det hela skickade de för ett år sen inbetalningskrav och hot om kronofogden. (Lång OT-historia, så den klagar jag inte på mer här...)

Tillbaks on-topic: Överklaga och tjata är mina tips!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top