Ersättning vid skada?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej
Vet inte om detta är rätt del av forumet för min fråga, men om det inte är det så får någon moderator gärna flytta min tråd.
För drygt ett år sedan vurpade jag med hojen och pajade min högra axel. Det yttersta yedbandet, som sitter mellan nyckelbenet och skulderbladet, gick av och det som sitter strax innanför tänjdes ut. Tack vare detta har jag numer vissa problem i min vardag. Jag kan tex inte bära tunga saker med min högra hand, kan inte arbeta statiskt med höger hand och jag kan inte lyfta tunga saker över huvudhöjd med högern. Har varit hos sjukgymnast och besökt ett antal läkare. Alla säger samma sak. - Grattis, du kommer att få leva med detta resten av livet.
Pratade med försäkringsbolaget och de har efter div läkarbesök kommit fram till att jag är 3% invalid i höger axel. För detta vill de ge mig 35000 kronor, inklusive ersättning för sveda och värk. Är detta rimligt?
Skall jag godkänna beloppet eller skall jag överklaga?
Mycket tacksam för svar
MVH
Henrik
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
henrikkrueger skrev:
Hej
Vet inte om detta är rätt del av forumet för min fråga, men om det inte är det så får någon moderator gärna flytta min tråd.
För drygt ett år sedan vurpade jag med hojen och pajade min högra axel. Det yttersta yedbandet, som sitter mellan nyckelbenet och skulderbladet, gick av och det som sitter strax innanför tänjdes ut. Tack vare detta har jag numer vissa problem i min vardag. Jag kan tex inte bära tunga saker med min högra hand, kan inte arbeta statiskt med höger hand och jag kan inte lyfta tunga saker över huvudhöjd med högern. Har varit hos sjukgymnast och besökt ett antal läkare. Alla säger samma sak. - Grattis, du kommer att få leva med detta resten av livet.
Pratade med försäkringsbolaget och de har efter div läkarbesök kommit fram till att jag är 3% invalid i höger axel. För detta vill de ge mig 35000 kronor, inklusive ersättning för sveda och värk. Är detta rimligt?
Skall jag godkänna beloppet eller skall jag överklaga?
Mycket tacksam för svar
MVH
Henrik

Inte vet jag vad som är rimligt, men jag fick 36000 för ryggskador som jag måste leva med resten av mitt liv. Jag hade inte en tanke på att överklaga då jag anser att jag jag själv var en djävla klant som körde av vägen och det ingår liksom i riskkalkylen när man kör hoj. För mig var det en ren bonus!
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Kawwa skrev:
Jag hade inte en tanke på att överklaga då jag anser att jag jag själv var en djävla klant som körde av vägen och det ingår liksom i riskkalkylen när man kör hoj.

Tänk vilka låga premier vi hade haft om alla tänkte som du! Vackert *snyft* :klappar
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jojje skrev:
Kawwa skrev:
jag fick 120.000 för mina skador
2 rygkompressioner
höger lillfinger krokig.......

det låter lite det du får.... """ (fick, det var några år sedan) """

mvh....

Nu vet inte jag iaf vilken skada som är värst, din ersättning kanske är skälig. Min kanske oxå är det. Jag vet bara att jag har ont i ryggen imellanåt och ibland så är det hyffsat, jag har lärt mig leva med min smärta. Man kan aldrig jämföra smärtor! Om vi har exakt likadana skador så kan du ge dig på att vi upplever smärtan olika obehaglig.
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Spräckte armbågen -94, fick en bedömning på 3% vilket gav 77 000kr + 10 000kr för sveda & värk.
Ha som regel att alltid förkasta deras 1:a bud!
Lycka till!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top