Ert svettigaste ögonblick?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
För ett par år sen i en rondell. Ligger i innerfil för att köra vänster. Ser hur det kommer en bil som ska in i rondellen från höger men jag är ju nästan framför henne så lägger blicken mot min "avfart" när jag precis uppfattar att hon kört rätt in i rondellen i full fart och in i min fil så hon klipper min linje med någon decimeter. Fick tvärnita och lyckades räta upp hojen ut i yttre fil så jag nästan stod still tvärs över vägbanan. Tur inga andra bilar kom. Vrålade så jävla högt efter kärringen att jag var hes i 2 dagar efteråt... Kärringen då, hon körde vidare utan att ens titta i backspegeln. Nu i efterhand ångrar jag att man inte körde efter och uttryckte sin åsikt över hennes agerande. :gnissla

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Knivskarpa svängar som bara dyker upp på någon skön skogsrunda har man ju stött på ett par gånger. Fint flyt i svängarna och det leker på, sen rätt vad det är utan förvarning så nyper en av dessa fina kurvor av utav helvete. Hade ungefär 1 cm tillgodo till diket en gång i en sån situation. En lätt brun nyans infann sig i kallingarna..

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
För ett par år sen i en rondell. Ligger i innerfil för att köra vänster. Ser hur det kommer en bil som ska in i rondellen från höger men jag är ju nästan framför henne så lägger blicken mot min "avfart" när jag precis uppfattar att hon kört rätt in i rondellen i full fart och in i min fil så hon klipper min linje med någon decimeter. Fick tvärnita och lyckades räta upp hojen ut i yttre fil så jag nästan stod still tvärs över vägbanan. Tur inga andra bilar kom. Vrålade så jävla högt efter kärringen att jag var hes i 2 dagar efteråt... Kärringen då, hon körde vidare utan att ens titta i backspegeln. Nu i efterhand ångrar jag att man inte körde efter och uttryckte sin åsikt över hennes agerande. :gnissla

Jag har tappat räkningen av hur många gånger jag har fått bromsa för kärringar som har kört in framför mig i rondeller helt utan att titta.
Jag har tittat på dom hela vägen, de har inte ens vänt blicken inåt över huvud taget.
När de är 1-2 meter ifrån en då man fått bromsa till stillastående så slår man på maxvarv med kopplingen inne och de bokstavligt talat ser ut att skita ner sig i total panik.

Kvinnor kör bättre än män sa någon... Tillåt mig att hånle. :arsele

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Drog ut hojen på gräsmattan i går för att ta några bilder i det fina ljuset. Gräsmattan är ju mjuk så jag la en plåt under stödet... Men så helt utan förvarning, går solen i moln :näsblod . Fan vad rädd jag blev att det inte skulle bli bra bilder :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
När jag tankat färdigt på Shell macken, Rinkeby.
Går in och ska betala, säger killen bakom disken.... På bredaste nysvenskan...

Tjenna kompiss, 14liter diesel blir 387 spänn, varebra så kompiss?
Jag tvärstannar, tittar upp och hinner tänka: FUUUUUKKK:huvet

När han fortsätter med: Bara skojar kompiss, bensin menar jag.
Men NU kan du ha en fortsatt trevlig dag.
Tack så myket, åck på återseende....:D

Gick halvt bedövad därifrån.... What if?
Så, Ja, jag fick en bra dag haha

Shellmacken ligger i Tensta, inte Rinkeby. :mattias

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection