Eskilstuna, Ställen att testa enduro på?

Konstapelbyxlös

Stay Humble
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
2020 Yamaha WR250F
Hej!
Tänkte kolla om det är någon här som vet något bra ställe där man kan testa sin endurohoj på.
Har precis köpt en Yamaha WR250F och inte kört speciellt mycket hoj tidigare.
Så jag tänkte kolla om någon här vet något bra ställe gärna typ grusplan eller liknande där man kan testa hojen för första gången utan att det stör någon eller att polisen blir grinig.
Vet att man ska köra på gröndal och i strängnäs sen men skulle väldigt gärna vilja testa den lite innan man ger sig ut.
Otroligt tacksam för svar
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Vet att man ska köra på gröndal och i strängnäs
Strängnäs bana har jag hört en massa fint om. Att "bara testa lite" låter kul och du kan säkert ordna det själv en varm sommarkväll nånstans i närheten. Men jag vill rekommendera dig att gå med nån klubb där du kan köra regelbundet, och under uppsikt av riktiga enduro-gubbar. Då kommer du att utvecklas i rätt riktigning både hur man hanterar och justerar hojen, och inom filosofin. Rätt hoj har du redan så du är typ 90% på rätt spår nu.
 

Konstapelbyxlös

Stay Humble
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
2020 Yamaha WR250F
Strängnäs bana har jag hört en massa fint om. Att "bara testa lite" låter kul och du kan säkert ordna det själv en varm sommarkväll nånstans i närheten. Men jag vill rekommendera dig att gå med nån klubb där du kan köra regelbundet, och under uppsikt av riktiga enduro-gubbar. Då kommer du att utvecklas i rätt riktigning både hur man hanterar och justerar hojen, och inom filosofin. Rätt hoj har du redan så du är typ 90% på rätt spår nu.
Ja det låter ju bra det tycker jag :)
Tänkte signa upp mig i en klubb nu under helgen så att man kanske kan börja köra lite om någon vecka.
Kul att man har rätt hoj och tackar för svaret och tipsen!
Mycket uppskattat för en nybörjare som mig själv
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top