Ett bra sätt att förhindra stöld efterlyses!

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Hur är det med kättingarna i Abus sortiment?
Är som så "o-förstörbara" som dom själva påstår?
Eller tar det bara 20 sekunder extra att kapa av en sån?

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Bodde på kungsholmen förut, och där stals en cbr 900 rr som var fastkedjad i en mur med superduperkätting. Det tog ca 10 sek med vinkelkap. De brydde sig inte ens med att dra ut den ur hjulet så den hängde efter som en orm
när de bar in hojen i skåpbilen. Allt över på 20-25 sekunder klockan fyra på natten. Några veckor senare stal de den eu-moppe killen skaffat "för de snor ju bara hojarna". Själv hade jag en rd 350 som jag aldrig tvättade, med ett kinesiskt hänglås i skivan. Bästa stöldskydd man kan ha.
Otvättad skitraka alltså :D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det finns väl larm som larmar till nyckeln? I så fall kan man ju springa ut med ett bollträ eller nåt och kolla om det e nån där. Sätt upp en stor skylt vid hojen där det även står
"Jag arbetar som polis och kommer fortare än fantomen om larmet går, bara så du vet" -eller nåt :)

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Eller så gör man som en kompis som hade en klisterlapp där det stod "Support Your Local Hells Angels Team" Hade på bilen och inte fan snodde dom den. Då Stod den ändå på ett ganska utsatt ställe. Men aldrig något jag skulle göra, då jag inte vill sammankopplas med den typen av kretsar.

maudac

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ER-5
Är det ingen som har lite futuristiska visioner då? Hur kommer man att skydda hojen för stöld i framtiden?

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Är det någon på SH som är mycket kunnig i starkström/svagström hör av dig till mig. Jag har en mycket bra och testad/godkänd ide´om inbrottskydd och som kan användas även på en hoj om du kan lösa elfrågan.
Mvh//Nils

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Den som inte vill kosta på ett larm på flera tusen kan ju beställa ett cykellarm från Kjell&Co med nyckel för några hundringar som man kan modda lite och gömma undan nånstans i hujen. Borde ju dra till sig lite uppmärksamhet iallafall.

Tack vet jag då att man bor långt ut i skogen, har förmodligen inte låst garaget på ett antal år. :yoparty
De är bara några veckor per år man behöver vara orolig, de är när polackerna är å "plockar bär".

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
maudac skrev:
Detta är ett problem som många försöker lösa... Larm och startspärr i all ära, men jag efterlyser andra förslag och idéer på hur man kan förhindra stöld av sitt kära tvåhjuliga fordon! Tänkte testa lite brainstorming på forumet, så alla förslag är välkomna, även urflippade :tungan !
Jag hade lite skumt folk som smög omkring hos mig.. Så jag lånade våran babymonitor, gömde den ena delen i carporten och den andra jämte sängen.. fick napp en natt... hörde några prata och viska, sprang ut som en tok och skrämde iväg dem... små kids visserligen, men jag har inte hört av dem den och hojen har fått vara ifred.

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
japanska karatehöns uthyres

Så nu e ja lugn o fin, efter min stöld på duccen. Jag köpt in japanska karatehöns som har svart bälte under sin vita dräkt, o det kan man då bli lurad av o tro att.... de har inget bälte o sen vips så börjar de kicka på en :tummenupp

uthyres om ni är intresserade efter nästa vecka(de är just nu på träningsläger i hönaborg) :banana :banana

Bifogat

• Silke04.jpg
    Silke04.jpg
    42.5 KB · Visningar: 133

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
en kanon ide...inannför bakhjulet sätter du en cykel dynamo..
klicka i den i däcket när du går in..
koppla kablar upp till diverse grejer som handtag o sadel o annat som kan tänkas leda street.
obs..tjuven kankse hinner köra iväg men sitter nog inte kvar så länge

dynamo från en cykel gör ont :D

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
trracing skrev:
Så nu e ja lugn o fin, efter min stöld på duccen. Jag köpt in japanska karatehöns som har svart bälte under sin vita dräkt, o det kan man då bli lurad av o tro att.... de har inget bälte o sen vips så börjar de kicka på en :tummenupp

uthyres om ni är intresserade efter nästa vecka(de är just nu på träningsläger i hönaborg) :banana :banana

hahahha :rofl

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Strongliquid skrev:
Hur är det med kättingarna i Abus sortiment?
Är som så "o-förstörbara" som dom själva påstår?
Eller tar det bara 20 sekunder extra att kapa av en sån?

Tja... skall du sitta med bågfil och nojsa på den så får du hålla på en stund, men med en vinkelkap med rätt skiva är du nog blåst.

Min stod fastlåst i garaget med abus värsting... skärbrännare använde dem för att få isär skiten. tyvärr ganska smart... det är tyst, det finns små och portabla och de äter igenom mkt... :(

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
bagerah skrev:
Tja... skall du sitta med bågfil och nojsa på den så får du hålla på en stund, men med en vinkelkap med rätt skiva är du nog blåst.

Min stod fastlåst i garaget med abus värsting... skärbrännare använde dem för att få isär skiten. tyvärr ganska smart... det är tyst, det finns små och portabla och de äter igenom mkt... :(

De äter kort och gott allt.. inget stoppar en skärbränna

köp larm, helst garagelarm om den står i garage

Kostar inte mer än 1500 kr

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Hade inne bågen i hallen några ggr när jag åkte året runt :)

Sådant uppskattas av mödrar / flickvänner när det blir gött tvåtaktsos i hallen när man brummar ut :)

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det finns lite kul metoder, men det förutsätter att de använder hojen ...

För MÅNGA år sedan var det en kille i min lilla hemstad som alltid åkte fast för trimning av moppen. Sheriffen tog delarna, han skaffade nya, så fort de såg honom provkörde de moppen och tog delarna ...

När de en gång hade tagit hans bästa, nästan nya, cylinder så kom han på en hämnd.

Växelföraren satt utvändigt uppe på motorn. Där kopplade han en switch som gjorde att när man la i trean på den där Mustangen så gick pulserna från tändspolen upp i tråden som var lindad runt gashandtaget.

Så, när sheriffen kom i kanske 50 km/h och la i trean så fick han all ström genom högerarmen. Han körde rakt ut på ett litet grönområde träffade en björk och slog sig ordentligt ..
Stryk fick killen också av sherifferna :tungan

Sedan var det bra med det och alla var nöjda .. de glömde förresten att ta delarna den gången :hihi

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
elwe skrev:
Det finns lite kul metoder, men det förutsätter att de använder hojen ...

För MÅNGA år sedan var det en kille i min lilla hemstad som alltid åkte fast för trimning av moppen. Sheriffen tog delarna, han skaffade nya, så fort de såg honom provkörde de moppen och tog delarna ...

När de en gång hade tagit hans bästa, nästan nya, cylinder så kom han på en hämnd.

Växelföraren satt utvändigt uppe på motorn. Där kopplade han en switch som gjorde att när man la i trean på den där Mustangen så gick pulserna från tändspolen upp i tråden som var lindad runt gashandtaget.

Så, när sheriffen kom i kanske 50 km/h och la i trean så fick han all ström genom högerarmen. Han körde rakt ut på ett litet grönområde träffade en björk och slog sig ordentligt ..
Stryk fick killen också av sherifferna :tungan

Sedan var det bra med det och alla var nöjda .. de glömde förresten att ta delarna den gången :hihi

HA HA HA Ha :arsele :D

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
En öppen fråga:
Kan man omvandla 12 v till 10000 v typ som man har på häststängsel?
I så fall har ni lösningen där! Det är tillåtet att applicera på inbrottsskydd men den voltstyrkan så det borde vara ok på en mc. Bara ingen som inte har fel avsikter kan komma åt den. I ett låst garage eller under ett kapell..... :banana

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Kawasaki/Nils skrev:
En öppen fråga:
Kan man omvandla 12 v till 10000 v typ som man har på häststängsel?
I så fall har ni lösningen där! Det är tillåtet att applicera på inbrottsskydd men den voltstyrkan så det borde vara ok på en mc. Bara ingen som inte har fel avsikter kan komma åt den. I ett låst garage eller under ett kapell..... :banana

klart det går!men sen hur smidigt det är att montera en sådan transformator på en hoj är en annan sak... Bara att linda lite koppertråd kring en lamellerad stålring.... obs något förenklat...

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Bas_Rutten skrev:
klart det går!men sen hur smidigt det är att montera en sådan transformator på en hoj är en annan sak... Bara att linda lite koppertråd kring en lamellerad stålring.... obs något förenklat...

Dom nya häststängselaggregaten är faktiskt ganska små.....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...