håkanbråkan
Ny medlem
...eller så kör man MC utan kåpor, vilket dämpar motivationen till högre farter. Men vad högre fart är ju en tolkningsfråga.
Ingen hd expert, men denna satt frammonterad. Typ årsmodell 2012. Springer softail vintage Classic eller nåt annat långt logiskt namn. Tror den va blå.
Aha, då kan det ju ha varit en av de nyare modellerna ,med springergaffel. De gafflarna tillverkas (mig veterligen) inte av Showa. Springergafflarna har oket framför gaffeln.
Sätt dit en av bruden.
Javeteinte, japonaiserna verkar koncentrera sig på teleskopgafflar, HD har dock inte greppat den gimicken än och köper sina teleskopgafflar från Showa. Men springergafflarna (20-talskonstruktion) tror jag H-D gör in-house.Fan gör inte Showa springergafflar?
Javeteinte, japonaiserna verkar koncentrera sig på teleskopgafflar, HD har dock inte greppat den gimicken än och köper sina teleskopgafflar från Showa. Men springergafflarna (20-talskonstruktion) tror jag HD gör in-house.
När nya grejer dyker upp, tar det normat ett halvannat sekel innan HD tror på nymodigheterna tillräckligt mycket. Startmotorerna köps också in utifrån (Hitachi), elstart är ju också rätt ny teknik.
Jag tror plötsligt jag fattar varför jag gillar HD. De kör sin grej, men till skillnad från Sveriges samtliga 70 stycken tändkuletillverkare har de lyckats med konststycket att överleva. Varför bor jag i det här trendängsliga landet?
En pappa som har satt fast en bild på hans dotter.
tejpat/spikat/häftat/limmat?
Vem vet. Snart kanske någon hipster plockar upp tillverkningen av tändkulor. Någon som inser att det inte är så värst ballt med mikrobryggerier, surdegsbröd och fixies eftersom alla andra redan pysslar med det. Hen flyttar in i en gammal butikslokal strax söder om söder och börjar där experimentera med gjutning. Detta resulterar förutom ett par avsvedda ögonbryn så småningom i en packmoppe driven av frityrolja från det lokala thaihaket.till skillnad från Sveriges samtliga 70 stycken tändkuletillverkare har HD- lyckats med konststycket att överleva. Varför bor jag i det här trendängsliga landet?
Att bli äldre verkar funka bra som hastighetssänkare.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |