Kass uppfostran, fel umgänge, grupptryck m.m.
Nej.
Skulle vilja se va du sa ifall de va din far de slog ihäl.
Då skulle du säkert bli jätte glad när han släpps ut efter ett halv år.
Vadå synd om stackarn. Han hade juh dålig uppväxt.
nae sluten ungdomsvård i minst 5år
Jag bryter mitt löfte om att inte diskutera med er, frestelsen är för stor.
Jag kan hålla med om att 6 månaders sluten ungdomsvård kanske låter lite för lite, men det kanske räcker, jag vet inte. Jag vet inte hur duktiga dom är på att rehabilitera, dom kanske kan få honom på fötter på 6 månader där inne och sedan med hjälp av sociala myndigheter när han är ute igen hjälpa honom att komma på rätt väg.
Är det någon som vet det här kanske? Många som verkar ha koll här på hur dåligt vårt rättsystem är..
Att kasta in killen på vatten&bröd i (som någon föreslog) 28 år för ett dråp han begick när han var 15, är vansinnigt. Kul det blir för samhället att släppa ut det monstret om 28 år.
Fängelse och framför allt ungdomsvård är ju inte till för att främst straffa, utan för att hjälpa människor som hamnat snett på rätt väg igen. Visst, sedan finns det människor som bedöms som så farliga att dom inte ska få vistas i samhället längre och blir inlåsta för all framtid, men är det så vi ska göra med den idag 16årige killen?
Lagen säger att du får ta ansvar för dina handlingar när du är 15 år. Dock är det fortfarande inte 15åringen som helt ensam har skuld till det hela, är man 15 år och ger sig på någon med kniv är det ju något som inte står rätt till, hans föräldrar har ju bevisligen misslyckats totalt med killens uppfostran.
Alltså kan man inte kasta in killen 10 år i fängelse och tro att man har löst något, man har bara skjutit problemet en bit framför sigoch gjort det värre.
Han behöver hjälp, inte ett långt jävla fängelsestraff,
eller hur?
Så jävla lätt att sitta där hemma framför datorn i sitt fina Sverige med sin lugna sköna uppväxt att luta sig på och tycka så mycket om andra människor.
Dee_cati skrev:
Det är så upplyftande att diskutera med dig, jag får alltid den känslan när jag diskuterar med människor som inte förstår något.
Ta nu och klia dig i huvudet, titta på ditt tidigare inlägg och titta sedan på vad du skrev här ovan. När du har gjort detta, ta dig då en funderare över vem det är som saknar förstånd.
Kawwa skrev:
Vilken tur att man slipper eget ansvar helatiden, det är ALLTID samhällets fel!!! Å så bra att det bara är du som tänker rätt, synd att ALLA andra tänker fel!!!!
Jag är nog knappast ensam om att tycka att det är fel att kasta barn i fängelse.