Ett litet klipp från Gelleråsen

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Tack för er uppmuntran, skulle gärna fortsätta filma och redigera lite. Får kanske bli att investera i en videokamera att sätta på hojen till nästa säsong. Vi är ett gäng som ska ta hojarna och dra till Isle of man och kolla på TT racet i sommar. Skull va roligt att ha en kamera på hojen då. Någon här på forumet kan kanske rekommendera en bra kamera som jag kan köpa?

Jag kan starkt rekomendera GoPro HD Hero, kostar ca 3700:-, och då ingår en mängd fästen. Den filmar i HD, är stöttålig och vattentät. Av de kameror jag sett så tycker jag själv denna är mest prisvärd. Jag köpte min för ca 1 vecka sedan, men har varit sugen på den mycket länge. :p

Det finns massor av videos att spana in på youtube som är filmade med kameran. Tex denna: http://www.youtube.com/watch?v=mj_SML1qiV0&feature=related

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag kan starkt rekomendera GoPro HD Hero, kostar ca 3700:-

Den går att få betydligt billigare än så.
I övrigt så håller jag med om att det är en grym kamera! Särskilt för den låga prislappen som den faktiskt har.

Sugkoppsfästet är dessutom grymt, och jag ser fram emot att köra med det + kamera på snowboarden i vinter :tummenupp

Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag kan starkt rekomendera GoPro HD Hero, kostar ca 3700:-, och då ingår en mängd fästen. Den filmar i HD, är stöttålig och vattentät. Av de kameror jag sett så tycker jag själv denna är mest prisvärd. Jag köpte min för ca 1 vecka sedan, men har varit sugen på den mycket länge. :p

Det finns massor av videos att spana in på youtube som är filmade med kameran. Tex denna: http://www.youtube.com/watch?v=mj_SML1qiV0&feature=related

Verkar bra den oxå, men har en liten fråga. Vilken model ska man köpa?
Ska man köpa den som heter HD Motorsport, eller?

Den går att få betydligt billigare än så.
I övrigt så håller jag med om att det är en grym kamera! Särskilt för den låga prislappen som den faktiskt har.

Sugkoppsfästet är dessutom grymt, och jag ser fram emot att köra med det + kamera på snowboarden i vinter :tummenupp

Som jag skrev precis så verkar den bra, men vilken model ska jag köpa?
Du skrev oxå att man kan köpa den billigare, var?

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Verkar bra den oxå, men har en liten fråga. Vilken model ska man köpa?
Ska man köpa den som heter HD Motorsport, eller?

Det som skiljer mellan de olika modellerna (så länge det är "HD") är bara vilka fästen du får med. Helmet Hero och Motorsports borde vara de som är mest aktuella. (men andra kan funka oxå.. fästen går dessutom att köpa löst i efterhand).

Du skrev oxå att man kan köpa den billigare, var?

Ebay :tummenupp

T ex här för 1500:- + nån hundring frakt och ev tull. men det handlar inte om mkt pengar.

http://cgi.ebay.com/NEW-GOPRO-HD-10...rofessional_Video_Cameras&hash=item27b63b3112

ChrisRF

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Den lil(l)a svarta
Klippet som jag redigerad hittade jag på tuben, laddade ner det och klippte ut det jag kunde hitta på mig själv och mina polare. Kolla Youtube, sök efter SMC BKK Gelleråsen 20101013. Tror det var så jag hittade det.
(jag kollade med han som hade filmat att det var ok att jag klippte ihop mitt eget klipp mot lite foton som min sambo hade tagit.)

Det ligger typ 2h film från den dagen på tuben,
http://www.youtube.com/user/e7danne#p/u/21/NDbkdXzf6zY
Å jag är inte med på en minut, man kan tro att jag bara körde runt punkterade kawwor på släp hela dagen...:7peta

Min hoj fick vara med på på slutbilden på TS film iaf, det var snällt tycker jag:Bugar

Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Det ligger typ 2h film från den dagen på tuben,
http://www.youtube.com/user/e7danne#p/u/21/NDbkdXzf6zY
Å jag är inte med på en minut, man kan tro att jag bara körde runt punkterade kawwor på släp hela dagen...:7peta

Min hoj fick vara med på på slutbilden på TS film iaf, det var snällt tycker jag:Bugar

Haha, jo jag tackar för du var snäll och hämtade mig efter min lilla punktering. Visade sig förövrigt att det var ventilen som var kass och inte däcket. Jag är bara glad att jag inte gick omkull, för halt blev det iaf.
Just det e7danne (youtube namn) hette han som filmade, ett stort tack till honom oxå!
Vad körde du gör cykel? Kanske har fastnat på något kort! Min flickvän och en kompis stod och fotade hela dagen. Det är förövrigt min flickväns foton som man ser i videon så kudos till henne som sagt!

ChrisRF

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Den lil(l)a svarta
Haha, jo jag tackar för du var snäll och hämtade mig efter min lilla punktering. Visade sig förövrigt att det var ventilen som var kass och inte däcket. Jag är bara glad att jag inte gick omkull, för halt blev det iaf.
Just det e7danne (youtube namn) hette han som filmade, ett stort tack till honom oxå!
Vad körde du gör cykel? Kanske har fastnat på något kort! Min flickvän och en kompis stod och fotade hela dagen. Det är förövrigt min flickväns foton som man ser i videon så kudos till henne som sagt!

Ventilen är ju billigare än ett nytt däck iaf:tummenupp

Jo, jag var där som flaggvakt/skamkärreförare och för egen träning, jag åkte på en svart Suzuki RF900R med lila fotpinnar och lila hjul:)

Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Ventilen är ju billigare än ett nytt däck iaf:tummenupp

Jo, jag var där som flaggvakt/skamkärreförare och för egen träning, jag åkte på en svart Suzuki RF900R med lila fotpinnar och lila hjul:)

OK jag ska kolla om du kanske kan ha fastnat på något foto :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha