Låter som ett bar svar.
Köper man "ny" 2024 från en hadlare så kan man väl tro dom har ordning på detta.
Kan det vara en prut-förmån?
Det skadar aldrig att dubbelkolla, men de flesta generalagenter har nog haft ganska bra koll på att nya osålda hojar av äldre Euro-klassning var tvungna att ställas på innan nyår. Så sannolikheten att du snubblar över en ny osåld hoj av äldre Euro-klassning som ännu inte varit påställd torde vara låg. Gör du mot förmodan det så är det definitivt prutläge, för den hojen kommer inte att någonsin kunna tas i trafik…
Att Euro 5 rent generellt skulle innebära prutläge jämfört med Euro 5+ är dock trams. Euro 5+ är inte på något sätt bättre eller mer eftertraktat. Ingen byter hoj för att man vill ”byta upp sig” i Euro-klassning, om man nu inte heter Märta Stenevi möjligtvis…
Som nämnts ovan, för själva motorcykelkörningen och motorcykelns funktion blir exakt ingenting bättre för att den har högre Euro-klassning. Snarare tvärt om då det finns väldigt gott om exempel på hojar med dålig gasrespons och andra hyss som blivit helt underbara efter lite modifieringar som går åt rakt motsatt håll jämfört med högre Euro-klassning…