Varför har ni så mycket paj kvar eft säsongen?
Reflektion,
Kikade lite på vad ni skriver om bäst/sämst och supportklass osv – ser vi här lite av svaret på varför vi inte har en större sport än vad vi har när vi inte ens ”kan samsas internt”?
Håller med dig Anders att det är lite SH#2 över Highsider, vem fan vill läsa om nicknames i seriösa artiklar? Han borde samarbeta med/själv jobba på en vanlig tidning/nättidning lr SVT, ungefär som fastbikes.se gör för att nå ut bland vanligt folk, om det ska leda till något bra för RR-sporten i förlängningen (om det nu är HAN som är Pro Sbks Ambassadör och reklam-man nr.1)
Tror nicks passar utmärkt i reportage/text för den läsekrets som HS har idag. Tycker fler borde vara tacksamma för Rash satsning (som egentligen är ett både omöjligt och otacksamt uppdrag att livnära sig på idag) eftersom vi som RR intressenter är så oerhört få till antalet, dessutom vill att ”allt ska va gratis och om inte - rejält rabatterat”.
Edit: Vad var det för fel på Eric Hulth som ev. Promotor o som anställd av vårt "RR-fackförbund"? Blev ialla fall EJ invald under SVEMO-mötet i vintras, fattar inte, vad var problemet? Var kriterierna: DU måste verkligen brinna för att jobba gratis utan nån större budget o gå med på att toppstyras hårt o inte ha några egna bra ide'er överhuvudtaget. Det dagliga miljöarbetet med ljudfrågor o ständig förbättring som ledord, innebär en succesiv övergång till 100% el-mc, som ska vara helt klart senast år 2014...
Ja, tackar för tanken här men…. Det finns ENORMA utmaningar att förändra en organisation som lever i 1900-talet - till att nå upp och anpassa sig till den tid vi faktiskt lever i nu. Och att då släppa in ngn (oavsett vem) som vill förändra blir inte populärt. Note - detta är ingen större skillnad från andra kommersiella verksamheter/organisationer. Människan ÄR förändringsovillig/rädd av naturen – inget konstigt alls.
Till detta (VIKTIGT) hör naturligtvis det i närmaste totala ointresse för engagemang utanför banan som 98 -99% av de aktiva visar idag – och visat under många år tillbaks i tiden. Vi har nog precis det förbund vi själva gjort oss förtjänta utav, vill vi förändra ngt här så kika i spegeln var förändringen skall börja…
Är EM en blaj serie?
Då vill du förlöjliga oss som har kört i EM i fyra år i rad?.
Jag skulle väl säga att det finns bra många bra förare som kör EM finalen..
Det finns iaf på plats 2-4 fabriks team i 1000cc.
IDM är riktigt bra serie. Men inte topp of the line.
Det är en serie som man passerar om man är up comming lr om man är på väg utför.
Vad ser du vad som är så bra med PRO superbike 2011? 13-16 st startande ....Backlund och Pappunen behöver motstånd och i skrivande stund finns inte så mycket att erbjuda i Sverige. Bergman kommer vara i bra slag till nästa år..finns mycket potensial..
Förmodligen har vi inte fler potentiellt bra förare idag (13-16). Att det sen finns en hel hoper duktiga som kör för att det är kul (oavsett vad serien må heta) är en annan sak. Idag finns det oerhört FÅ Svenskar är villiga att satsa det som krävs för framgång. Förmodligen hänger detta ihop med att ännu färre VET eller har en aning om vad som krävs för att utmana på internationell nivå. Och det ser rätt lika utför andra sporter varesig motocross eller friidrott.
Ang kvalité på serie – är väl snudd på ointressant så länge som vi inte har mer än 2-3st som vågar utmana internationellt – oavsett mästerskap. Och det man/du/flera verka glömma är att du behöver ha en rejäl påse pengar med dig OM du ens skall kunna visa hur din talang skulle ge resultat i en miljö som stavas STENHÅRD. DVS, att se till att du/teamet har fler partners än närmaste kompisarna.
Vi som team och dom som förare lär sig extremt mycket av att vara med på sånna här evenemang. Mycket mera än att vara med i rookie eller vara supportklass till en utdöende pyjamasklass med stödhjul.
Vi vet att vi möter Europas bästa där nere och att komma sist i en sån tävling inte är att man är dålig. I 125-klassen håller toppen VM-nivå.
EM är inte en serie idag – det är EN final
Må vara att man lär sig enormt av att köra här men… kontinuerlig övning ger den färdighet fler behöver och då behövs det betydligt fler racehelger än 1x/år utanför Sverige.
Pyjamasklass eller inte så har de nog större kapacitet att överleva än SM i RR. Den supportklass du verkar syftar på fostrar fortfarande flest förare som testar på internationell konkurrens - och visar resultat.
Till sist,
Tänk om fler kunde lägga samma energi/engagemang på jobb utanför banan som man lägger på text & bildförmedling...
/Eric