ALspeed
Ny medlem
- Gick med
- 26 May 2009
- Ort
- Norra Gotland
- Hoj
- Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
Hej Robin! Kul att följa bygget! Jag känner knappt igen chassit du köpte av mig. Bra jobbat! Många roliga och snygga lösningar!
För er som inte vet vad en superkart är så är det snabbaste gokartklassen och den körs numera bara på stora racingbanor. Den har egentligen vuxit ifrån gokartstadiet i och med vinge och kaross samt hel bottenplatta som skapar sug under bilen. Vi har varit snabbast i Sverige de sista åren, alla kategorier. 0-100 uppmätt till 2,35 sek och över 250 i toppfart! När vi kört SM ihop med STCC är vi snabbast av alla klassen som kör under helgen! Hojarna är snabbare på långa rakor men har inte en chans i kurvorna.
Superkart har normalt en 2-cylindrig tvåtaktsmotor typ Rotax, Yamaha mfl på 250 cc och de lämnar runt 90 hk så Robins sak med 600:n kommer att bli grym! Den släpar i och för sig på mer vikt, men men...
Det var nån som hade funderingar på däcken, bredd m.m. Det kommer inte att vara några problem. När de fått upp rätt temp är de som klister. Jag vet att man mätte upp runt 2,9 G på Mantorp när vi hade EM där 2005 så greppet fattas inte. Möjligen kommer vikten att göra att de går varma fort...
Kolla in www.alspeed.se så ser ni hur en superkart normalt ser ut.
För er som inte vet vad en superkart är så är det snabbaste gokartklassen och den körs numera bara på stora racingbanor. Den har egentligen vuxit ifrån gokartstadiet i och med vinge och kaross samt hel bottenplatta som skapar sug under bilen. Vi har varit snabbast i Sverige de sista åren, alla kategorier. 0-100 uppmätt till 2,35 sek och över 250 i toppfart! När vi kört SM ihop med STCC är vi snabbast av alla klassen som kör under helgen! Hojarna är snabbare på långa rakor men har inte en chans i kurvorna.
Superkart har normalt en 2-cylindrig tvåtaktsmotor typ Rotax, Yamaha mfl på 250 cc och de lämnar runt 90 hk så Robins sak med 600:n kommer att bli grym! Den släpar i och för sig på mer vikt, men men...
Det var nån som hade funderingar på däcken, bredd m.m. Det kommer inte att vara några problem. När de fått upp rätt temp är de som klister. Jag vet att man mätte upp runt 2,9 G på Mantorp när vi hade EM där 2005 så greppet fattas inte. Möjligen kommer vikten att göra att de går varma fort...
Kolla in www.alspeed.se så ser ni hur en superkart normalt ser ut.