Europas kanske extremaste Superkart.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
MEN JAG HAR JU SAGT ATT DOM SOM SPONSRAT FÅR TILLBAKA SINA PENGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sen är ju problemet ur världen!

Säljer jag den så får dom som vill tillbaka sina pengar. jag skrev ju det ovan också.

Ptja, men du undrar ju varför folk är så på dig.
Vad händer om du inte får den såld?
Ingen får pengar tillbaka o ingen får chans att se den för den kommer ställas undan längst in i ditt garage?
Du bygger en extrem kart för att visa upp sen kan du inte ens mäkta med ett filmklipp där du faktiskt visar hur extrem karten är.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Har alla redan glömt all möda han la ner på att lägga in myyycket bilder & text kring byggets tillkomst.
Projekt är som dom är, ...ibland kan luften gå ur dom, och bidrar man med en i sammanhanget SPOTTSTYVER till en sådan här grej får man lugnt kalkylera med att den kan gå upp i rök enl mig, ...eller betrakta dom som retroaktiv belöning för ett intressant "reportage". :)

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
säger inget om att du kanske vill sälja den eller ett lotteri eller vad du nu vill göra.. det tycker ja är upp till dej.. men efter alla filmer du lovar fick man se en liten filmsnutt där du åker fram o tillbaka en gång... inte speciellt spännande.. eftersom karten är "europast extramaste" så förväntar man sig lite mer än det jag just nu sett.. te.x ett varv runt anderstorp/mantorp/gelleråsen eller kinnekulle.. se lite tider den presterar på de olika banorna etc...

mvh r

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Hey guys.. det er et SPONSORAT !... Vet ni vad dette är ? Ni kan lige precis ingenting forvente !.
Vad tror ni dom som sponsore i superbike forventer ? Att man bliver nummer 1 hele tiden. Även om man krockar och inte kan köra ?

Ni har betalt ett sponsorat, inte en rätt til det ene eller annat.

Och, som han sägar... ni som har betalt får pengene retur om det lyckas att sälja den. .... taaaaake it easy...

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Hey guys.. det er et SPONSORAT !... Vet ni vad dette är ? Ni kan lige precis ingenting forvente !.
Vad tror ni dom som sponsore i superbike forventer ? Att man bliver nummer 1 hele tiden. Även om man krockar och inte kan köra ?

Ni har betalt ett sponsorat, inte en rätt til det ene eller annat.

Och, som han sägar... ni som har betalt får pengene retur om det lyckas att sälja den. .... taaaaake it easy...

Tack för ni som förstår!

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Såhär är det jag vill ingen något ont, och jag har lovat att lägga upp videos och det har jag gjort även kanske inte dom mest actionfyllda.
jag är i ett skede i livet då man skaffar hus etc och efter det ena kommer det andra.
Jag känner just nu att jag måste prioritera.

Jag har lagt ner tonvis med timmar på att uppdatera projekttråden och lägga in bilder på att göra det så kul och så bra läsning som möjligt för er alla, jag själv tyckt det vart otrooligt kul själv också!

hade det varit större summor kring sponsor pengarna och typ ett kontrakt skrivet eller liknande hade jag vidtagit andra åtgärder vad gäller försäljningen,
då jag har min andra Supra hade jag ett ganska avancerat sponsorkontrakt skrivet med Streetperformance och då gick vi igenom allting vid försäljning och han som köpte tog över det.

en annan rolig grej som jag hoppas ni uppskattar är att karten kommer vara med i Street & Strip vilket nummer vet jag inte ännu.

//Robin
och ifall den blir såld erbjuder jag mig att betala tillbaka pengarna till dom som vill.

Jag vill inte att mitt namn dras i smutsen p.g.a detta.

Blir karten kvar så kommer jag fortsätta som vanligt.

säger inget om att du kanske vill sälja den eller ett lotteri eller vad du nu vill göra.. det tycker ja är upp till dej.. men efter alla filmer du lovar fick man se en liten filmsnutt där du åker fram o tillbaka en gång... inte speciellt spännande.. eftersom karten är "europast extramaste" så förväntar man sig lite mer än det jag just nu sett.. te.x ett varv runt anderstorp/mantorp/gelleråsen eller kinnekulle.. se lite tider den presterar på de olika banorna etc...

mvh r

Jag bor i Boden 150 mil från kinnekulle gelleråsen eller anderstorp typ... lite svårt:/

Och i ett ev reportage som kommer nu så kommer jag by name tacka dom som hjälp mig med sponsor.

Vill ni det så kan ni pm,a namn jag har endast era forumnamn just nu.
All hjälp har jag varit väldigt tacksam över.

Last edited:

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Nej för helsike robb, behåll pengarna från mig i alla fall, dom gick ju till carten hoppas jag och det var syftet. Det var inga stora pengar. Prioriteringar är nummer 1, hus, hund, tant, barbiedockor osv osv är aningen viktigare än leksaker ( för vuxna ) och måste komma först.

Får du inte sålt på den så kostar den i alla fall inga pengar där den bara står, om suget kommer likaså tiden så har du något att falla tillbaka på och fixa till den igen.

Ni andra som INTE skänkt en slant kan :4skrika så mycket ni vill för det skadar tydligen er och ni tar illa vid er, eller?

Ibland går det som det går och ibland går det åt pipsvängen, det är bara att acceptera. Precis som i poker så är det lite av "Har du inte råd att förlora så ska du inte spela".

Robin, flytta neråt i landet, däruppe kan du inte bo :tummenupp

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Nej för helsike robb, behåll pengarna från mig i alla fall, dom gick ju till carten hoppas jag och det var syftet. Det var inga stora pengar. Prioriteringar är nummer 1, hus, hund, tant, barbiedockor osv osv är aningen viktigare än leksaker ( för vuxna ) och måste komma först.

Får du inte sålt på den så kostar den i alla fall inga pengar där den bara står, om suget kommer likaså tiden så har du något att falla tillbaka på och fixa till den igen.

Ni andra som INTE skänkt en slant kan :4skrika så mycket ni vill för det skadar tydligen er och ni tar illa vid er, eller?

Ibland går det som det går och ibland går det åt pipsvängen, det är bara att acceptera. Precis som i poker så är det lite av "Har du inte råd att förlora så ska du inte spela".

Robin, flytta neråt i landet, däruppe kan du inte bo :tummenupp

Thanks guys:)

Det är inte för att jag vill sälja som jag gör det, utan för att jag "kanske" måste.

Det var askul att tillverka allt o få det att funka, och ska jag vara helt ärlig mina spärrar håller mig ifrån att köra allt vad det går...den e livsfarlig.
fullt på 4.an så går det ruskigt fort och man vill inte offra sin framtid för en sån sak ifall det skulle gå åt helvete.

Hjullager etc är ju inte kalkylerade för den motorvikten etc:)
Men jag kan tänka mig att på bana så vore det fruktansvärt kul!!

Man är en inbiten norrbottning;)

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Thanks guys:)

Det är inte för att jag vill sälja som jag gör det, utan för att jag "kanske" måste.

Det var askul att tillverka allt o få det att funka, och ska jag vara helt ärlig mina spärrar håller mig ifrån att köra allt vad det går...den e livsfarlig.
fullt på 4.an så går det ruskigt fort och man vill inte offra sin framtid för en sån sak ifall det skulle gå åt helvete.

Hjullager etc är ju inte kalkylerade för den motorvikten etc:)
Men jag kan tänka mig att på bana så vore det fruktansvärt kul!!

Man är en inbiten norrbottning;)

Har följt tråden sen den skapades och själva bygget från start till finish är väl det som skapade mitt intresset för läsningen.. Sen hur sjukt kul du har på karten när bygget är klart hade väl vart kul men det är ju bara en liten bonus isf. (Det var väl en tanke som växte fram allt efter arbetet förflöt och stod inte att läsa på första inlägget...?) Du satte ut tråden som en byggtråd så själva bygget borde vara prio inte vad du gör med det färdiga resultatet..? Sen förstår jag att det sticker i ögonen på folk att du vill sälja innan utlovade filmer och dylikt men kan man inte så kan man inte. Du har ju varit ärlig med dina tankar hela vägen, nu blev det inte riktigt som du hade tänkt dig bara. Tro mig, det händer mig oftare än saker blir som man planerat. Ditt namn är inte besudlat men du är en erfarenhet rikare. Tråden är ruskigt bra! Massa bilder, mycket förklaringar och sköna idéer. Ser fram emot nästa projekt! Mvh

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Honda cbr 929 -00
Har följt tråden sen den skapades och själva bygget från start till finish är väl det som skapade mitt intresset för läsningen.. Sen hur sjukt kul du har på karten när bygget är klart hade väl vart kul men det är ju bara en liten bonus isf. (Det var väl en tanke som växte fram allt efter arbetet förflöt och stod inte att läsa på första inlägget...?) Du satte ut tråden som en byggtråd så själva bygget borde vara prio inte vad du gör med det färdiga resultatet..? Sen förstår jag att det sticker i ögonen på folk att du vill sälja innan utlovade filmer och dylikt men kan man inte så kan man inte. Du har ju varit ärlig med dina tankar hela vägen, nu blev det inte riktigt som du hade tänkt dig bara. Tro mig, det händer mig oftare än saker blir som man planerat. Ditt namn är inte besudlat men du är en erfarenhet rikare. Tråden är ruskigt bra! Massa bilder, mycket förklaringar och sköna idéer. Ser fram emot nästa projekt! Mvh

Håller med till fullo, fast då e man ju Bodensare så man e väl partisk:rolleyes:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Hoj
XR650R & CR500AF
Men för fan Onlyrobin har ju fått 1200:- i spons så nu måste han ju ge sig ut på alla banor i Sverige och logga varv tider så sponsorerna får valuta för pengarna, jag menar en sådan tillställning drar man ju runt på under 1000 lappen. För helvete,,, det är väl onlyrobins cart eller?? Då gör han väl vad han vill med den,,,,,,,,, 1200:- jösses.:huvet:död

Mvh Christer

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Men för fan Onlyrobin har ju fått 1200:- i spons så nu måste han ju ge sig ut på alla banor i Sverige och logga varv tider så sponsorerna får valuta för pengarna, jag menar en sådan tillställning drar man ju runt på under 1000 lappen. För helvete,,, det är väl onlyrobins cart eller?? Då gör han väl vad han vill med den,,,,,,,,, 1200:- jösses.:huvet:död

Mvh Christer

Tanken var att dom små spons pengarna jag fick skulle ge ett tillskott till kassan vad gäller utvecklingen av karten och många bäckar små.

NU blev det cca 1200:- härifrån och jag kan redovisa allt som blivit införhandlat och jag tackar så mkt för allt det.

även om det är lite så är det bra jag har köpt slangklammer i massor, jag har köpt material, en soppa pump etc.
toppen!

Men det e svårt då man bor i Boden 100 mil från alla banor och fara o visa upp den, jag hade velat fara ner på typ elmia eller liknande o visa den men det blir så jäkla svårt då det är så långt.

Tack alla ni som hjälpt o stöttat jag är väldigt tacksam!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tanken var att dom små spons pengarna jag fick skulle ge ett tillskott till kassan vad gäller utvecklingen av karten och många bäckar små.

NU blev det cca 1200:- härifrån och jag kan redovisa allt som blivit införhandlat och jag tackar så mkt för allt det.

även om det är lite så är det bra jag har köpt slangklammer i massor, jag har köpt material, en soppa pump etc.
toppen!

Men det e svårt då man bor i Boden 100 mil från alla banor och fara o visa upp den, jag hade velat fara ner på typ elmia eller liknande o visa den men det blir så jäkla svårt då det är så långt.

Tack alla ni som hjälpt o stöttat jag är väldigt tacksam!

då jag inte är sämre än att jag faktiskt kan erkänna när jag har fel så tänker jag göra det.

naturligtvis skall man kolla upp fakta innan man uttalar sig. detta gjorde jag inte. 1200 är ingen stor summa. jag trodde att det rörde sig om betydligt mer pengar.

jag ber om ursäkt för mina påhopp och hoppas att ursäkten kan godtas.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag måste försvara onlyrobin lite, tycker de som sponsrar inte kan lägga allt "ansvar" på honom!!

har man sponsrat så har man. ni har inte köpt in er i någon ägarandel. så lugna ner er med påhoppen!

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
då jag inte är sämre än att jag faktiskt kan erkänna när jag har fel så tänker jag göra det.

naturligtvis skall man kolla upp fakta innan man uttalar sig. detta gjorde jag inte. 1200 är ingen stor summa. jag trodde att det rörde sig om betydligt mer pengar.

jag ber om ursäkt för mina påhopp och hoppas att ursäkten kan godtas.

Du är förlåten, jag förstår hur du tänker också, iomed att du trodde det var större summor, hade det varit det hade det inte varit rätt av mig att bara annonsera ut den sådär hux flux.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
nu blev fan folk tysta, när ska folk lära sig att tänka först å prata sen? *suck*

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
1200 här från forumet, hur mkt från garaget.org och ev fler forum?
Eller är det 1200 från samtliga forum?

Jag skiter förvisso fullständigt i pengarna då jag har absolut noll delaktighet i det, iof borde jag skita fullständigt i alltihopa då jag njutit av ett fint bygge i byggtråden o får väl vara nöjd så.
Men man hade ju hoppats på att få se skönheten i verkligheten helt enkelt.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Lägger väl till min helt ointressanta åsikt då jag inte har bidragit till bygget:

Jag tror att de som har sponsrat, och många andra i tråden, har förväntats sig lite mer tack vare att du har fått spons i form av några kul filmer på den.
På den punkten håller jag med dom, även om det bara handlar om 1200:- härifrån, för det är inte så svårt att slänga ihop något och jag tror inte du byggde den för att ebart titta på den.

Jag tycker inte heller att sponsorsumman i det läget är för liten för att dom ska kunna få det tillbaka, inte heller tycker jag att dina privata prioriteringar i form av husköp är relevanta, för har man råd med det behöver man sannolikt inte de 1200:- heller.

Jag tycker å andra sidan att lite film är ungefär vad man kan kräva, inte att någon ska åka land och rike runt för att visa upp objektet eller köra den på bana. Speciellt inte när summan gäller 1200:-, även om många här säkert lever på så små marginaler att det känns att skänka en hundring så här.

Tror ingen här tycker att summan är något att tjafsa om. Å andra sidan kan en skänkt hundring komma från någon som faktiskt tycker att dom har rätt att förvänta sig något mer tillbaka än så här, och missförståndet är ett faktum.
Läxan blir väl att det gäller att vara överens om vad som gäller innan man gör något liknande.

Fränt bygge iaf, hoppas vi får möjlig att se mer av det på ett eller annat sätt framöver :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln