Europas kanske extremaste Superkart.

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Allt är till Salu......:)
Men inte för 10k gångra det några gånger till säg 4x

haha ne jag e inte så sugen på o sälja, det är nu det roliga börjar!!

Jag har så mkt prylar till den som ska på mumma! Oljekylningen med en massa fräsiga kopplingar tex!

Ang karossen så både ja och nej, egentligen skulle den vara lackad och klar vid det här laget men inte, killen som tagit på sig sponsor av lack hör inte av sig så de ser inte ljust ut.
Får se kanske lackar den helt i Vit metallic.
 

#ptb59

Lasse
Gick med
17 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Pro twinbike Dragster
Tjena.. är imponerad av dina kunskaper och tycker verkligen du har gjort ett snyggt bygge men vad fyller den för syfte?
Du får inte köra med den på en go kart bana, har väldigt svårt att tro du får köra stor bana också.
På "vägen" är det ett självmordsmaskin, den har noll fäste, flera döds olyckor har skett med vanlig kart på allmänväg osv
möjligtvis kan man få tillstånd att uppvisnings köra den på strippen men det är nog inte så lätt det heller.
arrangörerna får det lite svettigt med sina tillstånd och försäkringar med sådana här fordon tyvärr för den klassar inte in någonstans mer en som ögongodis på en teknik mässa eller liknande--
Ursäkta att jag dissar den men jag är igentligen ganska snäll och är bara lite undrande :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Jag och tjejen har fått våran hundvalp i dagarna så de e fullt upp:) tyvärr får karten vila lite.

jag har varit och lämnat in vingbladen på lack, dom blir vita, får tillbaka dom innan helgen,
Skall fara ner och lämna den på en hydrauilfirma i veckan också för att få alla stålspunna bromsslangar gjorda.

Skall börja med soppasystemet också snart, måste klura på det. någon som har nå tips om vilken pump man kan använda?
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Tack för alla kommentarer! det värmer i motorhjärtat.

En fråga, jag skall bygga en luftburk för att kunna använda mina filter som jag köpt,

är det någon som vet volymen på standard luftburk? jag tänkte tillverka en i aluminium och sätta filterna på baksidan, det borde vara bättre ,
jag har föröskt få tag i en orginal luftburk men det verkar svårt.

Om det nu inte finns någon snäll skäl som har en,

//Robin

Nu ska jag faktiskt till garaget och tillverka kedjesträckare:)
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Tjoho! idag så tog jag mig till garaget har tillverkat kedjesträckare samt fäste till denna,
Det e inte riktigt färdigt, skall slipas till och göras ordentligt snyggt, samt ett till fäste på ena sidan men det verkar funka riktigt bra!

j9olfn.jpg

2145nva.jpg


Jag har börjat kolla på kabelhärvan och börjat lista ut vad jag behöver och ej,
är det någon som har ett elschema på r6.an?

2145nva.jpg
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Tjena.. är imponerad av dina kunskaper och tycker verkligen du har gjort ett snyggt bygge men vad fyller den för syfte?
Du får inte köra med den på en go kart bana, har väldigt svårt att tro du får köra stor bana också.
På "vägen" är det ett självmordsmaskin, den har noll fäste, flera döds olyckor har skett med vanlig kart på allmänväg osv
möjligtvis kan man få tillstånd att uppvisnings köra den på strippen men det är nog inte så lätt det heller.
arrangörerna får det lite svettigt med sina tillstånd och försäkringar med sådana här fordon tyvärr för den klassar inte in någonstans mer en som ögongodis på en teknik mässa eller liknande--
Ursäkta att jag dissar den men jag är igentligen ganska snäll och är bara lite undrande :tummenupp

Håller med. Underbart bygge men var man ska använda den är det tråkiga så att säga. Gokartklubben lär ju inte jubla när man tar in den där på knatteträningen :banana

Gardemoen på Gatebil i driftkkurvan är nog bästa stället.
Givetvis med en snäll däcksponsor.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Håller med. Underbart bygge men var man ska använda den är det tråkiga så att säga. Gokartklubben lär ju inte jubla när man tar in den där på knatteträningen :banana

Gardemoen på Gatebil i driftkkurvan är nog bästa stället.
Givetvis med en snäll däcksponsor.

han får väll komma på "våra" bandagar istället då, han har ju en R6a ;)
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Problem

Jag har stött på problem.... grymt tråkigt.


Idag då jag rullade fram karten för att rulla upp den på mitt nya lyftbord så tyckte jag det såg ut som att motorn satt snett och fann till min fasa att det gör den:(

Jag spände upp ramen och allt och har mätt 2000ggr och vågat in den.
den hänger alltså "lite" vet inte varför det blivit såhär.
Frågan är hur mkt det gör hmm tråkigt i alla fall.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Aj fasen, hur har det kunnat bli så??:va Det var ju trist, nu när ramen är lackad och allting... Men det kanske funkar ändå?
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Jo funkar gör det ju men det känns så tråkigt då ´jag lagt ner sååå mkt tid på just detta och sen blire fel i alla fall.


Nästan så man ger upp.............................
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag är sjukt imponerad!!
Bara till att :Bugar även om det inte är på 2 hjul!!
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
nej för f*n ge inte upp nu !! sjukt fint bygge detta här :)
blir riktigt sugen på att göra något liknande:tuttar
man skulle bara haft tid och pengar :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top