Europatrippen -06

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
KTM660SMC skrev:
2264793 Jag flyger till UK på tisdag, köper en MC på onsdag och kör den hem. Ser jag dig ska jag tuta 2 ggr! :tummenupp
Amfibie-MC? :va
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
Jaså fler som ska ut och resa

Jag Tarmac och Dave ska till Ungerns GP i augusti sen tar vi vägen via Nürburgring på vägen hem men vägen mellan ringen och budapest är inte bestämd
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
Zenit skrev:
2268029 när i augusti?

I början loppet går i den 6:e men vi har biljetter till träningen på fredag och träning plus kvalificering på lördag och sen själva loppet då.

Vi åker väl tisdag eller onsdag den veckan tror jag Vi har inte bestämmt så noga.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Licious skrev:
2268711 I början loppet går i den 6:e men vi har biljetter till träningen på fredag och träning plus kvalificering på lördag och sen själva loppet då.

Vi åker väl tisdag eller onsdag den veckan tror jag Vi har inte bestämmt så noga.
Glöm för bövelen inte depåtraskningen på torsdag :7peta
...så jag röstar för tisdag
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
kaZmur skrev:
2267944 Amfibie-MC? :va

Nej, jag planerar att hålla stumt några mil innan kanalen och hoppas på att hitta en lämplig ramp att hoppa ifrån. Om jag fegar ur så tar jag färjan istället...
 

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Thruxton -06
ilstallione skrev:
2265832 Får man fråga vad ni har för budget på en sån resa?

Jag och tjejen var ute i 21 dagar i tyskland och frankrike med en budget på 15 000 var. Då åkte vi bil c:a 700 mil och övernattade mest i tält men varierade med hotell. Bensinkostnaden när man är ute och åker på kontinenten blir ganska hög. Vi tankade mest efter de stora vägarna, för att spara tid men där var soppan oftast svindyr oftast flera kronor dyrare än i sverige.

Vandrarhem är billigt i tyskland och har man bott en natt på ett så tipsar dom en gärna om ett i nästa stad man ska till, hjälper ofta till med bokningar ochså.

I frankrike är det svinbilligt att bo på sunkiga hotell. Turistbyrån har oftast/alltid en lista med hotell och priser. bara börja och åka till det billigaste...

och åker ni upp längst den franska kusten mot paris så får ni inte missa Mon Saint Michelle. Grymt kloster/borg i havet.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ni kommer ha det så kul. Jag åkte iof "bara" mellan irland och Sverige men det var min första tur utanför landet s a s. Sedan åkte jag själv men satan vilken mersmak man fick. Jag vill åka längre!!! Ha det så kul alla ni som skall ut i sommar..och kör försiktigt både själva och åt alla dumhuvuden därute.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top