Eurosport försvinner från ComHem= Inge Moto GP

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan man göra så? Berätta gärna mer om hur man bär sig åt för att "koppla upp skiten härhemma".

Eftersom sändningarna går via samma satelit handlar det bara om att stoppa i det italienska programkortet i en mottagare i sverige.
(edit, jag tar emot två olika sateliter, en av dom är det)
Eventuellt måste du sätta i en annan kortläsarmodul i den svenska boxen.

Begagnade parabolpaket brukar vara billiga på blocket, men köp inte ett begagnat viasat paket, då dom definitivt har en annan kortläsarmodul.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Eftersom sändningarna går via samma satelit handlar det bara om att stoppa i det italienska programkortet i en mottagare i sverige.
(edit, jag tar emot två olika sateliter, en av dom är det)
Eventuellt måste du sätta i en annan kortläsarmodul i den svenska boxen.

Begagnade parabolpaket brukar vara billiga på blocket, men köp inte ett begagnat viasat paket, då dom definitivt har en annan kortläsarmodul.
Hmm, jag har en parabol på kåken men också en digitalbox. Jag vet inte om digitalboxen är kopplad till parabolen. Får kolla hur det är kopplat. Kan man vara säker på att det samma sattelit, btw? Finns ju rätt många satteliter där uppe...

Dessvärre är det just viasat hemma, men jag har alltid trott att det bara är själva abonnemanget som är Viasat och resten (parabol, digitalbox) är generella saker för alla kort.

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Det är fan skandalartat. Jag undrar hur många som är sugna på att pröjsa några hundra i månaden enbart för att få se eurosport. Jag hatar Com Hem. Fan att jag lät dom lura på mig telefoni. Nu måste jag ju säga upp den i protest.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Kan man göra så? Berätta gärna mer om hur man bär sig åt för att "koppla upp skiten härhemma".

Japp det e inga problem då man kan rikta parabolen och få kontakt med sateliten ifrån Sverige också :)

edit: En CA-modul kan ju kanske behövas om man kör ngn annan utrustning än Skys. Eller så åker man ner och köper en mottagare där.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh, skaffa box från ComHem, köp det oerhört billiga "Mediumpaketet med åtta favoriter", välj Eurosport, Eurosport 2 och lite andra goa kanaler, så är det biff. :rolleyes:

Ja, ComHem är ett företag sponsrat av djävulen.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3075353 Äh, skaffa box från ComHem, köp det oerhört billiga "Mediumpaketet med åtta favoriter", välj Eurosport, Eurosport 2 och lite andra goa kanaler, så är det biff. :rolleyes:

Ja, ComHem är ett företag sponsrat av djävulen.
På tal om 8-favoriter, CH la ju ner det för något år sedan, blev ett JÄVLA liv och efter några månader så fanns 8-favoriter åter igen tillgängligt för nyteckning :)

Det bästa av allt, hade dom frågat oss på kundtjänst ang vad våra kunder tyckte om just 8-favoriter så hade dom ALDRIG gjort på detta vis, hade sparat både tid och pengar och dessutom inte retat gallfeber på en jävla massa kunder...

$_$ <-- så där ska man se ut för att få ett högt uppsatt jobb på CH!

Freedom

Guest
Jag kan ha en viss förståelse för varför ComHem fimpar Eurosport, dom är dyra och dikterar villkor som kabeltvbolagen har svårt att uppfylla utan kostsamma åtgärder.
Man kan tro att det är enkelt att bara vidareutsända kanaler i kabeltvnäten, men så enkelt är det inte. Det är en djungel med avtal och regler.
Tycker det är tråkigt att det försvinner från Sveriges största kabelnät.
Men själv har jag Boxer hemma och kan titta vidare utan problem.:D

superstreetbike

SpeedJunkie
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
R1 2002
Det går annars att ladda ned racen i efterhand på piratebay med engelsk kommentater, brukar göra det när man missar nått race. Rätt mycket liv på den engelska kommentatern.:tummenupp

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6
Signatur

Jag hoppas att ni skriver på protestlistan, finns i 1a inlägget.

Jag gillar valfrihet, betalar alla dar i veckan för det man gillar. Men som det blir nu så kommer det jag gillar att försvinna, och kvar har jag basutbudet som jag inte kommer undan. Plus att jag måste skaffa box och betala ett paket med en massa sylt kanaler! Vist det kan vara kul att ha TV 4 sport, men va fan visar dom då! Superettan och lyckochansen........ Nä dra ballen i grus.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024